smierdzi siarka - glupie pytanie??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

marcin-ksiazek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 13:05
Lokalizacja: Okolice Kraśnika
Kontakt:

smierdzi siarka - glupie pytanie??

Post autor: marcin-ksiazek » śr sie 03, 2005 07:22

witam szanowne grono forum.
mam pytanie zwiazane z passatem Vr6.Jest to model kombi z roku 95.Otoz zaobserwowalem ze jak sie daje w dupeczke VR6 to po zakonczeniu jazdy, na postoju zaczyna walic - smierdzic siarka, odor wydobywa sie z pod samochodu.Czy jest to wina katalizatora, spalania??
Co to moze byc??Czy jest mozliwosc pozbycia, zdemontowania katalizatora, bez zadnych konsekwencji dla silnika, elektroniki??Bo z tego co wiem to nowy katalizator kosztuje ok 2000 tys zlotych.Pozdrawiam Marcin


PRINCE

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » śr sie 03, 2005 08:54

"zapach" siarkowodoru pochodzi z katalizatora - sprawdź czy nie masz czasem jakiejś nieszczelności, bo to pierwsza oznaka



k631
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: pt lip 15, 2005 09:29
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: k631 » śr sie 03, 2005 09:14

Witam z przeładowania aku tesz czuć czartem . Pozdrawiam



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » śr sie 03, 2005 09:23

AKU sprawdź. Czy nie leje sie z niego elektrolit. I koniecznie napięcie ładowania. W razie czegho wymień regulator napięcia.
Miałem właśnie takie smrody i co? Padł regulator, dał takie napięcia, że akumulator eksplodował i zasyfił całą calusieńką komorę silnika elektrolitem (mój podwójny pech: jednocześnie przytkały się kanaliki odpowietrzające w aku - niebieska Varta - i nie nadążał z odprowadzeniem gazów).
I gdyby przyszło ci wymieniać regulator - kup jakiś dobry, bo te za 30-40 zł to lipa (w/w to był KAE za 35 zyla, nie wytrzymał 20 tysia i jescze wpędził mnie w koszty, całe szczęście uznali reklamację na aku)



Awatar użytkownika
briano
Kozak
Kozak
Posty: 770
Rejestracja: wt gru 28, 2004 14:47
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Re: smierdzi siarka - glupie pytanie??

Post autor: briano » śr sie 03, 2005 10:39

Ja obstawiam kata , skoro z niego śmierdzi to już pewnie kończy swoje żywota :grin:



marcin-ksiazek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz mar 13, 2005 13:05
Lokalizacja: Okolice Kraśnika
Kontakt:

To znowu ja...

Post autor: marcin-ksiazek » śr sie 03, 2005 14:20

A mozecie mi odpowiedziec czy katalizator ma jakies czujniki, czy mozna go wyrzucic bez zadnych problemow z pozniejszym uzytkowaniem??
A przy okazji jakie winno byc sprezanie w cylindrach w 2.8 L VR6??pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Marcin


PRINCE

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Re: smierdzi siarka - glupie pytanie??

Post autor: czyś » śr sie 03, 2005 14:49

briano pisze:Ja obstawiam kata , skoro z niego śmierdzi to już pewnie kończy swoje żywota :grin:
Smród umierającego kata to raczej duszący zapach siarkowodoru z wylotu tłumika, chyba, że kat już się rozleciał.
A co do aku - też siarkowodór, ale bliżej komory silnika. Zobacz, czy do aku nie masz podłączonego wężyka, który wyprowadza opary pod spód auta. I napisz, czy ostatnio nie widać dziwnych objawów z elektryką - a szczególnie n.p. czy światła nie stały się dobre jak nigdy (świeci aż miło, aż chce się żeby tak było zawsze, czasem dzieje się tak przez krótszą lub dłuższą chwilę, a potem znowu normalnie, albo cały czas daje na full). To był w moim przypadku pierwszy objaw, potem z komory silnika usłyszałem dziwne ŁUP (Eeee, spory kamyk gdzieś się przetarabanił przez nadkole... :) ). Jak go przegonisz, to tym bardziej daje się we znaki przeładowanie aku (elektrolit się "gotuje"). I smród siary też jest.



Awatar użytkownika
ultradźwięk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 163
Rejestracja: pt cze 24, 2005 20:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: ultradźwięk » sob sie 20, 2005 23:16

Sprawdz akumulator i przede wszystkim czy okladziny sa zalane, mialem taki sam problem w 1,6 a jak sie okazalo mialem uszkodzony regulator napiecia i dawal 17V na akumulator i sie gotowal.

pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 459 gości