Strona 1 z 1

problemy z obrotami silnika

: ndz lis 23, 2008 22:21
autor: kali86
witam
Mam problem silnik nie pracuje rowno na biegu jalowym na benzynie Na gazie jest lepiej gdyz obroty podnosze i jest rowniejsza praca. Podczas jazdy gdy nacisne na sprzeglo obroty silnika spadaja ponizej normy i po chwili podnosza sie do ok 8 tys czasem silnik zgasnie choc rzadko. Te objawy sa na benzynie i na gazie. obroty opadaja nie rownomiernie, na gazie jest to widoczne. Wymienilem swiece, przewody, kopułke, palec, cewke kilka miesiecy wczesniej czujnik Halla. Zastanawiam sie nad silnikiem krokowym poniewaz po wyciagnieciu z niego wtyki na wlaczonym silniku nie ma reakcji silnik nadal pracuje. Prosze o pomoc!
Golf III 1.6 kat

Dziekuje z góry!

: pn lis 24, 2008 08:43
autor: T.O.B.I.
po odpaleniu zimnego silnika jakie masz obroty? to może być wina silniczka krokowego ale powinieneś sprawdzić tez rozrząd i zapłon, przygasanie po puszczeniu gazu to może być efekt łapania lewego powietrza

: pn lis 24, 2008 10:52
autor: chase1
sprawdz czy po resecie kompa (odlaczeniu klem od aku i ponownej "adaptacji") niebedzie lepiej.


kiedys cos grzebalemprzy silniku i zapomnialem podlaczyc kable od krokowca - przejechalem ok 50km i nie bylo zadnego problemu

: pn lis 24, 2008 12:40
autor: SAMO
kali86[/bpo wyciagnięciu wtyczki z krokowca silnik zawsze bedzie pracował i nie zgasnie a jak odpiales to pracował w miare równo ? sprawdż jeszcze czujnik temp silnika jak go odłaczysz to powiniennes zauwazyc delikatny wzrost obrotów a pózniej powrót do normy jesli nie bedzie zadnej reakcji czujnik do wymianyto ten 4 pinowy a górnym weżu chłodnicy

: pn lis 24, 2008 18:42
autor: kali86
po wlaczeniu zimnego silnika obroty ustawiaja sie na ok 10 tys obr a pozniej gdy zlapie temp powoli opadaja i zatrzymuja sie na ok 8 tys

: pn lis 24, 2008 18:56
autor: T.O.B.I.
w takim razie przepustnica do czyszczenia i musisz poszukać lewego powietrza, powinno sie tez sprawdzić czujnik położenia przepustnicy TPS i w razie coś ustawić go (znajdziesz na forum pod "TPS", ja miałem podobne objawy jak silnik dostawał zimne powietrze gdy ściągnąłem zwężkę w obudowie filtra powietrza

: pn lis 24, 2008 19:40
autor: kali86
a powiedz jesli silnik nie pracuje rowno mozna powiedziec jak stary diesiel na wolnych obrotach i tylko na wolnych, jak jedzie auto jest ok i pracuje normalnie tylko te obroty opadaja gdy naciskam sprzeglo

[ Dodano: 24 Lis 2008 19:33 ]
a odnosnie silika krokowego po jego odlaczeniu obroty troche sie zmoienily tak jakby zaczal plynniej pracowac

: wt lis 25, 2008 12:33
autor: T.O.B.I.
te silniki mają taką kulturę pracy, a co do silnika krokowego to on reguluje obroty na biegu jałowym, a skoro odłączenie daje poprawę to szukaj lewego powietrza i sprawdź to co napisałem na początku

Re: problemy z obrotami silnika

: wt lis 25, 2008 13:27
autor: iceman22
kali86 pisze:witam
Mam problem silnik nie pracuje rowno na biegu jalowym na benzynie Na gazie jest lepiej gdyz obroty podnosze i jest rowniejsza praca. Podczas jazdy gdy nacisne na sprzeglo obroty silnika spadaja ponizej normy i po chwili podnosza sie do ok 8 tys czasem silnik zgasnie choc rzadko. Te objawy sa na benzynie i na gazie. obroty opadaja nie rownomiernie, na gazie jest to widoczne. Wymienilem swiece, przewody, kopułke, palec, cewke kilka miesiecy wczesniej czujnik Halla. Zastanawiam sie nad silnikiem krokowym poniewaz po wyciagnieciu z niego wtyki na wlaczonym silniku nie ma reakcji silnik nadal pracuje. Prosze o pomoc!
Golf III 1.6 kat

Dziekuje z góry!
Podpinam sie pod temat bo mam podobne obajwy z tym ,ze u mnie tylko benzyna Ponad to co kolega wyżej wyeliminowałem lewe powietrze ,które gdzies dostawało się koło uszczelki przy wtrysku i zostala wymieniona(uszczelka) a oprocz tego jestem po wymianie swiec przewodow palca kopulki lecz bez czujnika Halla
Czy za tego typu rzeczy moze byc odpowiedzialny czujnik Halla ?tzw falujace obroty?
U mnie widoczny objaw jest taki ze po dluzszej trasie przy wysokich obrotach nie chca one plynnie spadac tylko jak np wysprzeglam dalej silnik ma wysokie obroty dopiero po prokrotnym dodaniu gazu obroty spadaja
Z gory dzieki za informacje

: wt lis 25, 2008 14:03
autor: chase1
wydaje mi sie ze mozze to byc wina zużytego krokowca...

: wt lis 25, 2008 19:17
autor: kali86
T.O.B.I mozesz podac mi dane diagnostyczne odnosnie tych trzech punktow? bede wdzieczny podaje maila: kali86@vp.pl


1. Silnik krokowy
2. Czujnik temperatury (niebieski)
3. Ustawienie TPS (czujnik położenia przepustnicy)

Dzieki z gory!

: śr lis 26, 2008 10:20
autor: T.O.B.I.
kali86, z którego roku masz auto jaki kod silnika? ten niebieski czujnik mi tu coś podpada, chyba powinieneś mieć żółty, o ustawieniu TPSu znajdziesz na forum kolega Homsky to dokładnie opisał, rezystancja na nim powinna sie zmieniać płynnie, jeżeli TPS jest sprawny to na włączonym zapłonie i nie uruchomionym silniku ruszenie przepustnica powinno powodować jego prace (wysuwanie sie i wsuwaniu), tu masz temat i wartości czujnika temp http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=200429