Strona 1 z 1

Piszczący pasek i słabe wspomaganie gdy zimny

: ndz lis 23, 2008 13:20
autor: Wiśniowy18
Witam

Pierwsze mrozy i temperatury zbliżone do 0 stopni i zaczeły się problemy. Mianowicie rano wyjerzdzając do pracy po całej nocy stania auta pod chmurką po odpaleniu jest straszny pisk, a kierownicą kręci się ciężko jak w maluchu gdy przejadę 500 metrów pisk znika a kierownica wraca do normy czyli wspomaganie działa ok. Wnioskuje że ślizga się pasek, może ktoś mi objaśnić jaki pasek jest w silnikach 1,6 ? Bo jedni mówią że są osobne paski od alternatora i wspomagania, drudzy że jest jeden wspólny od alternatora, klimy i wspomagania. Szukałem informacji na ten temat ale nic nie znalazłem :grrr:

: ndz lis 23, 2008 13:29
autor: wegi
pompa wspomagania napędzana jest osobnym paskiem klinowym (ten cienszy), zeby go naciągnąć wystarczy popuścić śrube mocująca pompe (na tzw.fasolce) i podciągnąc całą pompe az pasek będzie odpowiednio naciągniety.

: pn lis 24, 2008 09:22
autor: T.O.B.I.
kolega ma 1,6 a nie jak ty TD, wiec nie wprowadzaj w błąd
Wiśniowy18, masz klimatyzację? pasek wieloklinowy napędza alternator i wspomaganie, podejrzewam że masz silnik ABU?

: pn lis 24, 2008 11:13
autor: Wiśniowy18
Tak silnik ABU, zaglądałem pod maskę jest jeden szeroki pasek da się go naciągnąć czy tylko wymiana na nowy ?

: pn lis 24, 2008 11:33
autor: danioo
tylko wymiana, naciągany jest on automatycznie za pomocą rolki napinającej.

: pn lis 24, 2008 12:13
autor: wojewoda
Jesli masz silnik ABU z klima dokladana to pasek Conti 6 PK 1180 .

: pn lis 24, 2008 12:32
autor: Wiśniowy18
Czyli wymieniam pasek i rolkę na nowe i śmigam dalej bez stresu i pisku ? czy jeszcze coś trzeba wymienić ?

: pn lis 24, 2008 23:28
autor: danioo
tylko pasek i rolka