Strona 1 z 2

Kondensator na aparat zapłonowy?

: ndz lis 23, 2008 00:55
autor: Lucki
Witam. Chciałbym odkłucić aparat zapłonowy kondensatorem 0,25uF. Nie wiem czy można podłączyć jeśli posiada sie czujnik Halla ( a doczytałem się że mój silnik taki posiada) ? Może ktoś z was podłączał kond pod aparat zapłonowy?

Pozdrawiam

Re: Kondensator na aparat zapłonowy?

: ndz lis 23, 2008 06:39
autor: worms
Lucki pisze:Witam. Chciałbym odkłucić aparat zapłonowy kondensatorem 0,25uF. Nie wiem czy można podłączyć jeśli posiada sie czujnik Halla ( a doczytałem się że mój silnik taki posiada) ? Może ktoś z was podłączał kond pod aparat zapłonowy?

Pozdrawiam
Nie napisałeś o jaki pojazd Ci chodzi o Golfa czy 126P...
Jeśli chodzi o Golfa to nie wiem dlaczego chcesz go dodatkowo odkłucać czyżby on potrzebował takich czynności a jeśli tak to dlaczego ?

: ndz lis 23, 2008 10:33
autor: Jarowo
Lucki pisze:Witam. Chciałbym odkłucić aparat zapłonowy kondensatorem 0,25uF. Nie wiem czy można podłączyć jeśli posiada sie czujnik Halla ( a doczytałem się że mój silnik taki posiada) ? Może ktoś z was podłączał kond pod aparat zapłonowy?
Nie ma takiej opcji.
Jeżeli słychać zapłon w radiu to albo trzeba szukać po wysokim napięciu, albo zmienić radio, lub sprawdzić instalację antenową. Szkoda, że nie napisałeś z jakiego powodu chcesz odkłócać.

: ndz lis 23, 2008 11:32
autor: Lucki
Nie napisałeś o jaki pojazd Ci chodzi o Golfa czy 126P...
Czy maluszek posiada czujnik halla i ma oznaczenia na silniku MH ? :-)
Szkoda, że nie napisałeś z jakiego powodu chcesz odkłucać.
Trzaski w CB

: ndz lis 23, 2008 11:38
autor: worms
Trzaski w SB prawdopodobnie związane są z instalacją anteny tego odbiornika.
Też mam w GolfieII odbiornik CB i nie musiałem nic odkłucać ani montowac jakichkolwiek dodatkowych kondensatorów czy zabezpieczeń.

: ndz lis 23, 2008 15:48
autor: Jarowo
Widzisz Lucki, rzuciłeś konkretami i zaczyna się konkretna dyskusja. W CB słyszysz zapłon jak piszesz. Zakładam, że także masz jakieś radio do posłuchania, i teraz pytanie czy w nim także słychać trzaski od zapłonu? Ja także korzystam w trasie z CB i na standardowej instalacji w radyjku nic nie trzeszczy. Jedyne co Ci pozostaje to postawić ze dwa auta znajomych z silnikami benzynowymi bardzo blisko twojego z zobaczyć czy twoje radyjko zbiera zakłócenie z ich samochodów, ew. przenieść CB wraz z anteną do innego benzynowego auta i zobaczyć co tam wyjdzie. Przepatrz także inst. wysokiego napięcia u siebie, czyli kable,świece,palec i kopułkę oraz cewkę czy tam gdzieś wraz z iskrą zakłócenia nie wychodzą na zewnątrz.
I jeszcze jedno może masz jakiś problem z masą kabla antenowego, radia, lub ekranem kabla.

: pn lis 24, 2008 00:44
autor: Lucki
Cały układ WN jest nowy tzn kopułka, palec, świece i przewody. Antenka ma bardzo dobra masę bo zamontowana w dziurze na dachu. Zakłócenia sa przenoszone przez antenę ( po podłączeniu cb do innego źródła zasilania sa takie same objawy)


Pozdr

: śr lis 26, 2008 08:05
autor: worms
Lucki pisze:Cały układ WN jest nowy tzn kopułka, palec, świece i przewody. Antenka ma bardzo dobra masę bo zamontowana w dziurze na dachu. Zakłócenia sa przenoszone przez antenę ( po podłączeniu cb do innego źródła zasilania sa takie same objawy)


Pozdr
Albo ktoś sobie robi zarty i zamiast szukać przyczyny w prawidłowej instalacji anteny i radia CB wymienia układ wysokiego napięcia...
Myslę ze w tym przypadku zamiast wymieniac po raz kolejny cały układ wysokiego napięcia wymienic cały samochód ?
Pozdrawiam

: śr lis 26, 2008 09:14
autor: Jarowo
worms pisze:Albo ktoś sobie robi zarty i zamiast szukać przyczyny w prawidłowej instalacji anteny i radia CB wymienia układ wysokiego napięcia...
Myslę ze w tym przypadku zamiast wymieniac po raz kolejny cały układ wysokiego napięcia wymienic cały samochód ?
Pozdrawiam
Nie wiem o kim piszesz z tymi żartami, bo skoro Lucki, założył temat do chyba nie z nudów i musi mieć jakiś kłopot. Ja odpisując mu także nie żartuje bo używam CB + anteną na magnesie z instalacją el. jak ją Niemiec stworzył i nic mi nie trzeszczy, czyli jak jest wszystko sprawne to nic nie trzeba modyfikować, za to jak stoję na skrzyżowaniu do zdarza się, że w radiu słyszę czyjś zapłon. Po ruszeniu odległość pomiędzy mną a tym kimś się zwiększa i mam a radiu spokój. Odkłócenie takie jak proponował Lucki, to pomyłka w akcie desperacji. Gdy w aparacie jest przerywacz, kondensator między innymi ogranicza iskrzenie na jego stykach, które mogło by powodować zakłócenia. Gdy jest Hall nic nie iskrzy w aparacie, więc nie tędy droga. Nie mam powodu nie wierzyć, że te zakłócenia są od zapłonu i że antena jest prawidłowo zamontowana. W takim przypadku jedyne co można zrobić bez wpadania w koszta to albo wypróbować radio + antenę w innym pojeździe, albo w tym pojeździe inne elementy, które są odpowiedzialne za generowanie zakłóceń. Czy je się kupi, czy pożyczy od kogoś, kto ma podobny silnik jest kwestią otwartą. Można także użyć urządzeń, które wyszukują źródła zakłóceń. Tylko kto ja ma?
worms, jak masz jakiś konkretny pomysł to dorzuć coś.

: czw lis 27, 2008 08:04
autor: worms
Nie wiem czy przeczytałeś całość od początku co piszą inni i dlaczego ktoś nawet jak piszesz w desperacji dopatruje się tych trzasków w zapłonie a nie w instalacji odbiornika a w szczególności antenie. W dalszym ciągu nie wiemy kto i w jaki sposób dokonywał montażu anteny i odbiornika.
Czy przeprowadzono strojenie anteny transceiverem ? Czy przewód antenowy nie jest uszkodzony i nie posiada pętli, lub nie przebiega w bardzo bliskim kontakcie z silnikiem ? tego niestety jeszcze nie wiemy bo o tym jeszcze wstawiajacy ten temat nie napisał ...Wszystko powoli wydostajemy od zakładającego ten temat , który zamiast od poczatku opisać swój problem w całości i szukać przyczyny jak mu odpisują inni cały czas uparcie trzyma się tego aparatu zapłonowego. Tylko dlatego zapytałem czy ktos tu sobie nie robi żartów, co w żadnym przypadku nie było celem ataku z mojej strony na kogokolwiek jak raczyłeś zasugerować... Moim zdaniem czy nie było by już od początku udać się do kogoś kto montuje takie odbiorniki zamiast ładować kase w nowe aparaty zapłonowe, które w pojazdach VW są bardzo dobrej jakości i jak widać wymiana tych elementów nic nie dała co potwierdza sam wstawiający ten temat...
Zapytujesz kto ma takie urządzenia które które wyszukają źródło tych zakłóceń ? Odpowiadam każdy profesionalny zakład montujący w pojazdach radia CB lub inne odbiorniki radiowe ...

: czw lis 27, 2008 09:06
autor: Paweł Marek
Koledzy autor zadał pytane czy można podłączyć kondensator pod halla. Widać że się za bardzo nie zna na tym, więc po prostu najlepsza będzie dla niego odpowiedź: nie można i jedź z tym do speców którzy sprawdzą instalację oraz antenę dostroją do CB.

: czw lis 27, 2008 19:04
autor: Jarowo
Paweł Marek, w zasadzie masz rację, odpowiedź na pytanie padła i jakieś sugestie co do możliwych przyczyn usterki także, a jak i worms, możemy sobie jak chcemy wymieniać poglądy o CB i współczynniku fali odbitej i czym się go mierzy, bo na pewno nie transceiverem w innym miejscu.

: pt lis 28, 2008 09:09
autor: worms
Jarowo pisze:Paweł Marek, w zasadzie masz rację, odpowiedź na pytanie padła i jakieś sugestie co do możliwych przyczyn usterki także, a jak i worms, możemy sobie jak chcemy wymieniać poglądy o CB i współczynniku fali odbitej i czym się go mierzy, bo na pewno nie transceiverem w innym miejscu.
Zanim cos zasugerejesz to dokładnie przeczytaj co napisałem o mierzeniu transceiverem, bo to napisałem wyraźnie i cytuje po raz drugi: Czy przeprowadzono strojenie anteny transceiverem ?

: pt lis 28, 2008 15:59
autor: Jarowo
worms, jeśli mówisz o tym, że ktoś nie czyta to chyba nie myślisz o mnie :) .
Po pierwsze, w moim ostatnim poście napisałem, że jak chcemy to możemy prowadzić wymianę poglądów w innym miejscu, a nie tu, bo poza sporem to nic nowego nie wnosimy i miałem na myśli PW lub maile. Zawsze przy wymianie spornych poglądów i ja i ty możemy się coś nowego dowiedzieć, aby wykorzystać to w przyszłości. Widzę jednak,że wolisz tu, ale pomimo tego ponawiam swoją propozycję.
Druga sprawa to strojenie anten. Przeczytałem to co napisałeś, zanim odpisałem i nie chciałem wdawać się specjalnie w dyskusję, przynajmniej tu. Strojenie czyli pomiar
stosunku mocy fali odbitej do biegnącej, określający ile mocy "zostaje" w linii zamiast np. trafić do anteny odbywa się przy pomocy reflektometru, na który popularnie się mówi SWR-meter, lub SWR miarka. Strojenie ma kolosalne znaczenie dla zasięgu nadawanie i dla bezpieczeństwa radia, ponieważ może się zdarzyć sytuacja, że energia z anteny zamiast iść w eter wróci do końcówki mocy i wtedy kupa. Za to przy odbiorze zestrojenie anteny nie jest już tak istotne. Kolega, który założył temat o problemach z nadawaniem nie wspominał.
worms pisze:...Wszystko powoli wydostajemy od zakładającego ten temat ,

I tu masz rację w 100%, ale ten przypadek nie jest odosobniony na forum tak samo jak nieprecyzyjnie zadawane pytania.
Jak chcesz to możemy się wspólnie na PW zastanowić się gdzie leży rozwiązanie problemu i wyniki wrzuci się na forum. My będziemy mieli wiedzę na przyszłość a i Lucki, może skorzysta jak problemu nie rozwiązał.