ogrzewanie golf II 1.6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

rydlon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 21, 2008 16:08
Lokalizacja: srem

ogrzewanie golf II 1.6

Post autor: rydlon1 » pt lis 21, 2008 16:26

witam, mam problem z ogrzewaniem tzn. bardzo powoli sie nagrzewa jak jade, w miescie szybciej na postoju z wlaczonym silnikiem nagrzeje sie tak ze wlaczy sie wentylator ale gdybym jechal gdzies dalej wskazowka temp. znow spadnie, prawdopodobnie uszkodzony termostat ale jedno mnie zastanawia dlaczego jak nagrzeje sie bardzo mocno np. gdy stoje to z wloyow leci zimne powietrze?



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt lis 21, 2008 16:36

Nagrzewnica do wymiany, a wymienić ją można zdejmując całą deskę bo bez zdejmowania też się da ale to wyższa szkoła jazdy i zmarnowany czas. A co do nagrzewania to u mnie w trasie mam tylko 70 stopni temperatury, a w korkach nawet 100, olewam to bo mam termostat sportowy 72 stopnie.



kenji
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 15, 2007 23:34
Lokalizacja: Poznań/Siekierki Wielkie

Post autor: kenji » pt lis 21, 2008 19:29

TAZ pisze:Nagrzewnica do wymiany, a wymienić ją można zdejmując całą deskę bo bez zdejmowania też się da ale to wyższa szkoła jazdy.
Bez przesady z tą wyższą szkołą jazdy i zmarnowanym czasem. Na forum jest bardzo dobre fotostory i kierując się zdjęciami idzie się jak po sznurku.
Warto sobie zapewnić pomocną dłoń przy składaniu wszystkiego do kupy, bo ciężko jest wmanewrować całym zespołem nagrzewnicy w otwory montażowe.

Jeśli będziesz samemu wymieniał nagrzewnicę, to postaraj się wyciągnąć ją razem z tą częścią "tunelu" co idzie do wentylatora. Wtedy nie będziesz się stresował (albo raczej pieklił) przy próbie założenia blaszek. Teraz to może brzmi jak czarna magia, ale jak poczytasz sobie fotoporadę to zrozumiesz o co chodzi.

Mi całość zajęła 3h z przerwą na obiad. Najwięcej czasu zmarnowałem na założenie opasek na węże pod maską.

W warsztatach za taką usługę śpiewali mi od 300 zł
Ostatnio zmieniony pt lis 21, 2008 19:31 przez kenji, łącznie zmieniany 1 raz.



rydlon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 21, 2008 16:08
Lokalizacja: srem

Post autor: rydlon1 » sob lis 22, 2008 18:08

kenji czy moglbys dac link do tego opisu ze zdjeciami?



kenji
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: wt maja 15, 2007 23:34
Lokalizacja: Poznań/Siekierki Wielkie

Post autor: kenji » sob lis 22, 2008 21:12

Link jest w FAQ; wysłałem go też Tobie na PM; Na stronie 3 lub 4 tego tematu są uwagi do fotostory spisane przez scasi. Weź je uwzględnij przy pracy, a zaoszczędzisz wiele nerwów.



rydlon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 21, 2008 16:08
Lokalizacja: srem

Post autor: rydlon1 » czw lis 27, 2008 18:14

Witam, zakupilem juz nagrzewnice i termostat w sobote biore sie za wymiane, jeszcze tylko jedno pytanie gdzie znajduje sie termostat?czy na dolnym wezu wychodzacym z chlodnicy do pompy? golf 1.6 benzyna.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw lis 27, 2008 18:20

tak, przy pompie, dwie śróbki do odkręceniea tylko, o ile nie masz wspomagania


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » czw lis 27, 2008 20:36

Obrazek
termostat jest tu jak na zapozyczonym zdjeciu



rydlon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 21, 2008 16:08
Lokalizacja: srem

Post autor: rydlon1 » pt lis 28, 2008 16:44

tak, przy pompie, dwie śróbki do odkręceniea tylko, o ile nie masz wspomagania
ja mam akurat wspomaganie, co to za roznica? i jeszcze jedno czytalem ze gdzies jest jakis zaworek i to on moze byc przyczyna tego ze nie grzeje a nie sama nagrzewnica, czy jest cos takiego? gdzie i jak mozna sprawdzic czy to wina tego zaworka? pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lis 28, 2008 17:10

rydlon1 pisze:co to za roznica?
zobaczysz jak spróbujesz odkręcić króciec od pompy pod którym jest termostat.
rydlon1 pisze:gdzie i jak mozna sprawdzic czy to wina tego zaworka?
na wężach prowadzących płyn do nagrzewnicy, jeśli jeszcze jest, wywal i wstaw dwa kawałki jakiejś rurki


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

rydlon1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pt lis 21, 2008 16:08
Lokalizacja: srem

Post autor: rydlon1 » sob lis 29, 2008 22:02

...no wiec dzis zabralem sie do roboty najpierw termostat ( Pawel Marek miales racje, ze wspomaganiem katastrofa musialem cala pompe wspomagania odkrecic )odkrecilem i wymienilem , potem wywalilem te zaworki i wstawilem rurki miedziane, zalalem na poczatek woda , odpalilem silnik , chwile poczekalem , i ................ zaczol grzac , po chwili zaczelo leciec z kolanka od termostatu ( nie ta uszczelka bo bylo ich w komplecie chyba ze 7) i jeszcze raz to samo , pompa wsp. na bok i wymiana uszczelki i bajka wszystko dziala jak nalezy a nowa nagrzewnica lezy w garazu, moze sie kiedys przyda :grin:

a teraz pytanko o te zaworki no bo po cos one sluza, (wydaje mi sie ze po to zeby bardzo wielka goraczka nie szla na nagrzewnice) czy nic sie nie stanie gdy beda te rurki zamiast zaworkow? bo w tej chwili golfik grzeje jak nigdy, teraz to ok. a latem?? przejechalem kilka km. i wlaczylem dmuchawe na 3 i reke mozna bylo trzymac przy wylotach powietrza przez ok. 20 sek. i doslownie parzy. czy tak ma byc??czy moze lepiej te zaworki.

pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 29, 2008 23:23

Są po to żeby nie puszczać płynu na nagrzewnicę zanim się płyn nie rozgrzeje. Pomysł upadł w golfie III, a zaworki sa tak awaryjne, że już prawie wszyscy w MK2 je powywalali. Nic się nie stanie. Odrobinę później silnik się rozgrzeje (nagrzewnica od razu cieplo odbiera) za to jest szybciej w aucie ciepło, a to porzecież Golf ma służyć właścicielowi a nie na odwrót.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości