Strona 1 z 1

PANEWA CZY NIE?

: pt lis 21, 2008 16:16
autor: bacus0086
wczoraj jade sobie normalnie nie ciagnac polowki do konca i nagle widze fajkny zakret a że ślisko bylo to sobie zredukowalem troche (ale nie tak zeby na tamtym biegu flaki wypluł) i na zakrecie w *#cenzura#* na dwojce!! rzucilo fajnie troche autkiem wyjechalem na prosta i nagle takie stukanie slysze metaliczne... mysle cholera panewka? akurat bylem z kumplem i ten powiedzial a wez przygazuj wiec wziolem go normalnie rozpedzilem 2,3,4 i nie bylo czuc zadnego spadku mocy, falowania obrotow czy szarpania wiec jesli chidzi os trate mocy to jej nie bylo ale jak dodawalem gazu to glos (to stukanie) bylo i jest sszybsze w zaleznosci od obrotow silnika ale nie jest glosniejsze niz przy biegu jałowym... na gazie normalnie jedzie, na paliwie tez.. zapala silniok i gasi sie normalnie wiec nioby OK tylko to stukanie Smile a stukanie jest po lewej stronie silnika od strony rozrzadu i alternatora i jest dosc glosne gdy otworzy sie maske... wiec co to moze byc? aha i dymi jak cholera czy to na paliwie czy na gazie ;/

: pt lis 21, 2008 16:21
autor: TAZ
Prędzxiej głowica do remontu niż wał, ale wystarczy zdejmować na odpalonym silniku przez kombinerki po jednym przewodzie zapłonowym i jeżeli objaw zniknie na którymś cylindrze to panewka obrócona. Od razu ustalisz, która to.

: pt lis 21, 2008 16:38
autor: bacus0086
to juz chyba leopiej sil;nik kupic jakis za 300zeta chodza tylko ze ja mam w gazniku i z LPG

: pt lis 21, 2008 17:31
autor: CysPL
kolego ja za panewki zaplacilem 80 zl nowki, do tego by cie wyszla uszczelka pod miche z 13 zł, nie obylo by sie o olej nowy i fiter oleju, to z koszt z rzedu 15 filter olej z 50 zł w sumie to jakies 150 - 180 zl jezeli rzeczywiscie panewki.

: pt lis 21, 2008 17:54
autor: bacus0086
CysPL pisze:kolego ja za panewki zaplacilem 80 zl nowki, do tego by cie wyszla uszczelka pod miche z 13 zł, nie obylo by sie o olej nowy i fiter oleju, to z koszt z rzedu 15 filter olej z 50 zł w sumie to jakies 150 - 180 zl jezeli rzeczywiscie panewki.
a miales takie same objawy? gdzie dostales te panweki i uszczelke? sorry ze tak ptytam ale nei znam sie na VW mialem wczesniej honde dohc i to calkiem inna bajka z remontem i czesciami :(

: pt lis 21, 2008 18:01
autor: wielblad2
na bank panewa ale jest to przecież do zrobienia samemu robiłem osobiście w mk3 ,warunek że po drodze nie dostał wał .

: pt lis 21, 2008 18:09
autor: bacus0086
wielblad2 pisze:na bank panewa ale jest to przecież do zrobienia samemu robiłem osobiście w mk3 ,warunek że po drodze nie dostał wał .
A długo to ropbiles?

TO JAK Z TYMI CZĘŚCIAMI GDZIE MOZNA JE DOSTAC?

: pt lis 21, 2008 19:19
autor: wielblad2
osobiście i solo zeszło pół dnia itylko 4 browce. części kupowałem u znajomka w inter carsie. jak na pierwszy raz wyszło git w tym przypadku czas pracuje dla ciebie pośpiech jest wskazany tylko i wyłącznie przy łapaniu pcheł.nic na chama nic na szybko i dobrze patrzeć na oznaczenia demontowanych części gdzie i jak były zamontowane pomyłki drogo kosztują. :hmm:

: pt lis 21, 2008 23:45
autor: oldstaszek
To nie panewka - piszesz że dymi.
Raczej sugeruję wykruszenie tłoka na pierścieniu uszczelniającym a może samego pierścienia...
Panewka nie daje objawu dymienia... :pub:

: sob lis 22, 2008 00:16
autor: CysPL
no nie wiem u mnie stukalo kopcilo a jednak to byla panewa, po wymianie wszystko wrocilo do normy.

tak jak kolego napisal wyzej czesci w inter cars czy w jakims innym sklepie tylko pamietaj o podaniu typu silnik oraz oznaczenia 3 literowego ktore jest w bagażniku na naklejce pomoze to bardzo w znalezieniu panewek.


jezeli chcesz wykluczyc pierscionki sprawdz ile masz cisnienia na cylindrze i wtedy bedzie wiadomo czy pierscionki czy panewki. gdyz jak by poszly pierscionki to bedzie kiepska kompresja. no i jesli mozesz odpal silnik i posluchaj przy misce czy stuka jesli tak to na 99 % panewka

: sob lis 22, 2008 11:20
autor: wielblad2
bacus0086, zsamej ciekawości jak będziesz po diagnozie daj znać co i jak

: sob lis 22, 2008 12:35
autor: bacus0086
Nie zgadniecie co sie okazalo :) okazalo sie ze uszczelka pod kolektorem wydechowym padla i dlatego tez tak napierdziela :) kompresji nie stracil ani nic :) ale za to woda mi spierdziela z ukladu i musze sprawdzic szczelnosc :) POZDRO