Strona 1 z 2

Jak miernikiem sprawdzić czujnik Halla?

: wt sie 02, 2005 12:27
autor: krojc
Jak w temacie samochód to Golf II 1.3i silnik NZ.

: wt sie 02, 2005 16:23
autor: macgregor1970
Cena 156zł bez sprawdzania,ale to jesli jest uszkodzone to auto kaput

: wt sie 02, 2005 16:38
autor: tomek26106
Ja dałem do swojego 110zł, elektromechanik to jakos sprawdzał, ale jak to nie wiem.

Ale mówicie że daliście kasę ale za co?

: wt sie 02, 2005 16:43
autor: krojc
za czujnik halla? czy za aparat zapłonowy?

: wt sie 02, 2005 16:47
autor: tomek26106
za nowego halla, aparat w moim przypadku gróbo ponad 200zł ale w twoim powinno być troszeczke taniej.

: wt sie 02, 2005 16:52
autor: merx
Znalazlem na jakims forum:

"zdejmij złacze z aparatu zapłonowego oznaczenia + 0 - . Odkręcacz i wyciągasz sobie aparat (2 śrubki). Pod "+" podłaczasz +12 v , pod "-" oczywiście - . między "0" a "+" jakiś miernik ustawiony na zakres 15 -30 v napięcia stałego. Powoli obracsz osią oparatu i powinno ci się pojawiać napięcie ok. 12 v (może być ciut niższe niż zasilanie) i znikać.
Nie musisz kręcić cały czas bo przy odpowiednim położeniu "osi" napięcie "zostaje" lub "znika" i zmieni się dopiero jak ruszysz i wyjdziesz poza zakres (chwytania Halla). Możesz oczywiście zrobić to też "na samochodzie (ale aparat też wygodnie jest odkręcić - nie trzeba wtedy kręcić całym wałem (naprawdę problematyczne !) no i wyjąć kabel z cewki WN i podpiąć do masy."

Swietnie świetnie ale...

: wt sie 02, 2005 17:44
autor: krojc
czy po odkręceniu aparatu nie zmieni mi się wtedy tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu? a na samochodzie to sprawdzić to jak? po odłączeniu kabla WN do aparatu prąd przecierz nie dochodzi?

: wt sie 02, 2005 17:55
autor: tomek26106
krojc pisze:czy po odkręceniu aparatu nie zmieni mi się wtedy tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu?
zaznach sobie połozenie aparatu tak jak on jest teraz, a potem zakręć go tak jak był bedzie ok
krojc pisze:a na samochodzie to sprawdzić to jak? po odłączeniu kabla WN do aparatu prąd przecierz nie dochodzi?
Jezeli dobrze zrozumiałem to to trzeba zrobić tak ze: z aparatu wychodzą trzy druciki +, 0, - na + dajesz 12V na - mase, i dodatkowo pod + i zero miernik , kabel WN nie ma nic do tego chodzi o sprawdzenie samego Halla

: wt sie 02, 2005 19:36
autor: flatron316
A czemu chcesz to sprawdzać?

: wt sie 02, 2005 19:41
autor: krojc
bo nie mam iskry, z cewki nie wychodzi a cewkę sprawdziłem, no i jeszcze jest taki numer że jak włączony mam zapłon na jakieś 3,4 minuty to zapala.jak jeżdżę 1 dnia to na następny zapali ale na 2 dzień już nie.prąd do cewki dochodzi

: wt sie 02, 2005 19:46
autor: macgregor1970
to na bank czujnik halla używany aparat zapłonowy kosztuje od 70 do 130zł miałem takie same objawy

: wt sie 02, 2005 19:48
autor: krojc
no właśnie się chciałem upewnić

: wt sie 02, 2005 19:50
autor: macgregor1970
kup aparat ustaw zapłon i śmigaj-będzie OK!

: wt sie 02, 2005 19:55
autor: flatron316
To najprościej jak nie bedziesz miał iskry weż 2 adarat podepnij go pod złącze i zmasuj i wykręc 1 świecę i pokręc aparatem (zebatką) jak przeskoczy iskra to hall .I nie musisz wyciągac aparatu starego żeby to sprawdzić .
Lepiej kupić używany aparat i przełożyć halla chyba niż samego hallo kupować .Ja kupiłem aparat cały ( wałek mmiał bicie i był nieszczelny ) za 30 pln i nb od AUDI a hallo pasował mi do paska 1,8.
pozdro flat