Problem z oswietleniem bagaznika, tradycyjnie!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Problem z oswietleniem bagaznika, tradycyjnie!

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 18:06

Witam, wiem ze to wada większości MKIV przeważnie włącznik w zamku, u mnie jest trochę inaczej, porostu nie dochodzi prąd do zamka, bezpiecznik? ok, przetarte przewody zdjąłem gumę miedzy klapa a karoseria są tylko po pękane koszulki ale przewody OK, walczyłem dzisiaj cały dzień rozebrałem cala lewa cześć bagażnika boczki itp. walka niesamowita ale przewody wyglądają na zdrowe nie mam pojęcia co może być? Zastanawiam się już nad krańcówka poprowadziłbym wtedy prąd od zapalniczki gdzieś widziałem już takie coś na forum ale nie mogę znaleźć ktoś jak ktoś ma to proszę i linka ( wiem ze to był temat i zdjęcia ktoś zamieci, fotoporada) Pomozcie bo juz trace rozum



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » czw lis 20, 2008 18:10

Mario_Thorn pisze:porostu nie dochodzi prąd do zamka, bezpiecznik?
do zamka dochodzi masa (środkowy kabelek we wtyczce), + z bezpiecznika jest stały na lampce. Sprawdź jeszcze raz czy jest masa na tym kabelku...a pewnie jest i jak zwykle zamek jest winny



Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 18:15

Właśnie sek w tym ze nie ma zero nic, tak jak gdzieś był przerwany ale i tego nigdzie nie widac:/ Ok mam 3 kabelki srodek to masa ktory to +/-? Do lampki dochodza 2 kabelki a z zamka wychodza 3 dlaczego?
Ostatnio zmieniony czw lis 20, 2008 18:25 przez Mario_Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.



Mirek39m
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 213
Rejestracja: pt lip 25, 2008 08:15
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: Mirek39m » czw lis 20, 2008 18:45

powinien być brązowo niebieski do lamki i od lampki też tn sam kolor w zamku masz dwa mikrostyki jeden od lampki drugi od zamka


Mirek

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 18:55

No ok, ale ani przy lampce ani przy zamku niema pradu , sprawdzalem miernikiem.



Zbyszek56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 12, 2008 11:32
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zbyszek56 » czw lis 20, 2008 20:19

+ czerwono-niebieski przy lampce
- brązowy przy wtyczce mikrowłącznika
Pomierz miernikiem napięcie powinno być.


Był GOLF IV ASZ jest GOLF VI 1,4 TSI 122KM

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 21:15

Witam nie wiem czy dobrze rozumiem + przyłożyć do wtyczki przy lampce a - do wtyczki przy zamku, oczywiście uwzględniając kolorystykę? Jeżeli byłoby ok, znalazłem już na allegro używany zamek z mikro włącznikiem w przystępnej cenie.



Zbyszek56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 12, 2008 11:32
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zbyszek56 » czw lis 20, 2008 21:29

Nie żle zrozumiałeś.
,,+" powinien byc już przy lampce na kolorze przewodu jak wyżej.
,,_" powinien być już przy wtyczce na kolorze jak wyżej.
Jeśli miernik pokaże ci prawidłowe napięcie to przewody są w porządku a masz walnięty mikrowłącznik.


Był GOLF IV ASZ jest GOLF VI 1,4 TSI 122KM

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 22:14

Stary wybacz ale musisz bardziej łopatologicznie, nie mogę tego pojac:/ mam dwa kabelki do wtyczki do lampki. Jak mam to sprawdzić. Na prawdę bardzo przepraszam za opornosc ale jakaś dziura i nie łapie tego :/



Zbyszek56
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr mar 12, 2008 11:32
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Zbyszek56 » czw lis 20, 2008 22:46

Weź miernik w rękę i dotknij + z miernika do przewodu czerwono-niebieskiego przy
oprawce lampki oświetlenia bagażnika a przewód podpięty do com lub - miernika dotknij do przewodu brązowego przy wtyczce mikrowłącznika.Jesli miernik pokaże ci napięcie około 12 V to przewody masz w porządku (nie jest jedynie sprawdzony przewód brązowo-niebieski od oprawki lampki bagażnika do wtyczki mikrowłącznika).
Inny sposób - weź kawałek izolowanego przewodu i w wyciągniętej wtyczce od
mikrowłącznika połącz przewód brązowy z brązowo- niebieskim lampka powinna się zaświecić co świadczy że brak jest u ciebie przejścia przez mikrowłącznik zainstalowany przy zamku bagażnika.
Zrozumiałeś?


Był GOLF IV ASZ jest GOLF VI 1,4 TSI 122KM

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » czw lis 20, 2008 22:51

Dzięki bardzo za wytrzymałość dotarło i sorry za oporność jutro wszystko sprawdzę i dam znać co jest.



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » pt lis 21, 2008 01:10

Mario_Thorn pisze:Do lampki dochodza 2 kabelki a z zamka wychodza 3 dlaczego?
jednym dochodzi - do zamka (środkowy), dwoma zewnętrznymi - wychodzi po otwarciu zamka. Jeden - idzie do lampki a drugi na przód auta (kontrolka otwartej klapy bagażnika itp).
Przy lampce jeden kabelek jest z zamka (-) a drugi idzie od bezpiecznika (+).

Daj znać jutro jak poszło, po takim opisie jak dał Zbyszek56 to normalnie samo powinno się wszystko zrobić, bez Twojej ingerencji:)

PS. Jakby co to mam taki zamek w dobrym stanie, mogę sprzedać. Jak coś to wal na PW.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt lis 21, 2008 03:02

Mario_Thorn jestem przekonany, że masz padnięty ten przełącznik (mikrowłącznik to w tym przypadku za dużo powiedziane to zwykły hebel) w zamku bo pewnie pękła w nim sprężyna i jeśli chcesz to sobie naprawić tanim kosztem to w tym temacie w poście na dole 2 strony masz na fotach jak sobie z tym poradził pasikx - jak dla mnie to tylko mu pogratulować za to, że ma chłop głowę na karku i to nie tylko od parady :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... c&start=15


Obrazek

Awatar użytkownika
Mario_Thorn
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob sie 02, 2008 17:08
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Mario_Thorn » pt lis 21, 2008 23:28

Mieliście racje, prąd oczywiście jest, "mądra głowa" sadziłem ze nie ma bo nie było a dlatego ze samochód zamyka mi się automatycznie po około 30s dlatego ze mikrowlacznik nie podaje sygnału ze jest otwarta klapa wiec się zamyka sprawdzam napięcie nie ma:/ myślałem ze wścieklizny dostane ale w końcu doszedłem do tego że jak samochód jest zamknięty to nie ma napięcia mimo otwartej klapy proste jak drut ładnie mówiąc a mi to zajęło uuuuuu i jeszcze trochę, jak sprawdzam lampka-mikrowlacznik (brązowy) mam ok.12V a jak przy mikrawlaczniku te dwa bez środkowego to ok 2V znaczy ze jest ok?

Dodam ze wiedząc ze to mikrowlacznik wyjąłem go "na silę :bigok: i to co tam w środku było to szok wszystko zaśniedziałe maks dodatkowo jeden z drucików całkowicie pękniety.

Qto odezwę się do ciebie na priw w sprawie tego zameczka. Dziekuje bardzo wszystkim za pomoc ! :grin:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 217 gości