Strona 1 z 1

[Polo 6N] problem z immobilizerem

: śr lis 19, 2008 23:43
autor: andrzejr2006
Mianowice problem dotyczy cewki odczytu immobilizera,autko jeździ i odpala tylko że nieraz coś mu się stanie i nie che odpalić tzn. odpala na sekundkę i zaraz gaśnie,no i w żaden sposób nie da się go już odpalić jak juz postoi z pół dnia to jest szansa że odpali,nie mam niestety VAGa, ale mam inny sprzęt wywala mi błąd 01128-Cewka odczytu immobilizer błąd da się skasować ale po próbie odpalenia spowrotem się pojawia,więc wymieniłem cewkę na nową,no i tu największy zonk po zamontowaniu nowej cewki podłączeniu i wykasowaniu błędu autko wcale nie chce odpalać,podłączam starą cewkę i odpala,już myślałem że mi walniętą cewkę sprzedali,do momentu gdy zdjęłem cewkę ze stacyjki i przyłożyłem do kluczyka,wtedy silnik zaburzył,założyłem cewkę spowrotem na stacyjke i znowu nie odpala,pomyślałem że może coś z transponderem nie tak więc wyciągnąłem go z kluczyka i przyłożyłem do cewki i nic nie chce odpalić,w momencie gdy zdejmę cewkę ze stacyjki i przyłoże do niej transponder to pięknie odpala,w końcu tak przykleiłem transponder do cewki taśmą izolacyjną i żuciłem ją pod deską rodzielczą,robiłem jazdę testową i wporządku odpala normalnie,ale przecież tak nie będę jeździł bo teraz to każdym kluczykiem autko można odpalić :crazy:
Liczę na pomoc i podpowiedzi forumowiczów co może być nie tak :pub:

: czw lis 20, 2008 00:56
autor: Zico63b
Transponder (nadajnik) w kluczyku chyba się "rozmagnesował", może leżał koło silnego pola magnetycznego, a co z odpalaniem z drugiego kluczyka?
Jeśli nic nie pomoże to pozostaje zamówić w serwisie duplikat zczytany z kluczyka serwisowego (plastykowego) lub w ostateczności z (nie wiem czy to się da) WIN-u

: czw lis 20, 2008 01:30
autor: andrzejr2006
ale po przyłożeniu transpondera do cewki immo auto odpala,przestaje odpalać dopiero gdy założę cewkę na stacyjke i nie odpala nie zależnie od tego czy transponder znajduje się w kluczyku czy przyłożę go do cewki :kac: zgłupiałem już

: czw lis 20, 2008 01:45
autor: Zico63b
Bo wówczas jest nieco większa odległość od cewki do kluczyka (transpondera) i gubi zasięg, jak w pilocie alarmu ale ze słabymi bateriami - trzeba coraz bliżej podchodzić. To są różnice milimetrów!
Sama metalowa obudowa stacyjki może też mieć wpływ na odczyt osłabionego sygnału :-k
Jeszcze by wypróbować ten magnetyzm - załóż cewkę na jakąś metalową rurkę, tubkę po paście czy coś tak by imitować stacyjkę wewnątrz cewki, co się będzie dziać?

: czw lis 20, 2008 01:50
autor: andrzejr2006
no więc mówię,załóżmy że transponder jest przymocowany do cewki i wystarczy że zdejmę cewke ze stacyjki,auto zaczyna odpalać wystarczy że spowrotem ją założe na stacyjke przestaje palić,zaznaczam że transponder cały czas znajduje się na cewce

: pt paź 16, 2009 20:47
autor: Engelbert
Wiem, że odkopuję, ale mam taki sam problem. Kolego andrzejr2006, rozwiązałeś tę kwestię? U mnie tak samo: też Polo 6N i tak samo występujący błąd (w takich samych okolicznościach i taki sam). Będę wdzięczny za odpowiedź. Pozdrawiam.