Strona 1 z 2
wymiana paska klinowego ze wspomaganiem
: śr lis 19, 2008 20:04
autor: krxychu
Witam
Mała awaria Golfika , zerwał sie pasek klinowy, stąd moje pytanie , czy wymiana takiego paska jest trudna Dodam ze jest wspomaganie i wydaje mi sie ze bedzie trzeba zdjąc jeden pasek żeby załozyc drugi. Moze ktos bedzie wstanie napisać jak to sie robi , moze ma ktoś jakąś fotoporade, szczerze mówiac lubie samemu trosze w nim porobić ale obawiam sie że moge niepodołac na swoim poziomie zaawansowania
PS Jakieś szczególne uwagi przy wymianie paska , naciaganiu
Dzieki za wszelkie sugestie
: śr lis 19, 2008 20:14
autor: Paweł Marek
Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.
: śr lis 19, 2008 20:19
autor: krxychu
Paweł Marek pisze:Zdejmujesz pasek pompy najpierw ją luzując (3 śróby od dołu od strony lewej i prawej i jedna od góry stanowiąca oś na której obraca się pompa. Potem luzujesz śróby alternatora i zakładasz nowy pasek. Przy altku jak i przy pompie masz śróby regulacyjne (chyba 22 klucz) którymi naciagasz paski tak żeby dały się ugiąc palcem około 1 cm na najdłuższym odcinku.
mówisz o śrubach regulacyjnych jestes w stanie mi powiedziec w którym sa one miejscu
: śr lis 19, 2008 20:39
autor: Paweł Marek
http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
: śr lis 19, 2008 21:41
autor: krxychu
Paweł Marek pisze:http://allegro.pl/item481767817_alterna ... nzyna.html pierwsza fotka
w środku mała śróba, to do dokręcenia ostatecznego, pod nią duża z ząbkami nachodzącymi na ząbki w listwie zębatej. Kręcąc dużą (po zluzowaniu małej) naciągasz pasek, po nacinięciu dokręcasz małą. Przy pomie wspomy to samo
Wybacz
Mógłbys zerknąc czy dobrze zrozumiałem
Wydaje mi sie ze zle zrozumiałem
: śr lis 19, 2008 22:10
autor: Paweł Marek
nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
: śr lis 19, 2008 22:31
autor: krxychu
Paweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
Ok dzieki mysle ze damy rade jak co to bede pisał
[ Dodano: 20 Lis 2008 15:34 ]
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada tak
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś
[ Dodano: 20 Lis 2008 17:05 ]
Paweł Marek pisze:nie, ta u góry po prawej. jest podwójna, w środku mała, pod nią duża do naciągania. Lepiej popatrz w aucie jak to wygląda, łatwo pojmiesz.
A wiec dzis zrobiłem rekonesans i sprawa wyglada tak
zapomiałem dodac ze jest jeszcze 3 pasek z klimy jest on na dwóch rolkach na których jest po 3 i 4 srubki ( jakby na imbusy ) czy to o tych srubkach mówiłeś
: czw lis 20, 2008 18:58
autor: Paweł Marek
możesz dać fotkę? Nie wiem jaki układ pasków ma MK2 z klmą i wspomaganiaem.
: czw lis 20, 2008 22:22
autor: krxychu
: pt lis 21, 2008 18:24
autor: Paweł Marek
co do wspomy, luzuzujesz dwie śróby u dołu w podłużnych otworach, potem regulacujną. O Altku już napisałem, ale jak zluzować spręzarkę klimy dokładnie nie wiem,zasada będzie podobna
: sob lis 22, 2008 00:04
autor: krxychu
Szczerze mówiąc daej nie wim o co chodzi , widocznie za trudne jak na mnie
: sob lis 22, 2008 00:56
autor: mate64
może to pomoże
Z tego co wyczytałem, żeby zdjąć pasek klimy to musisz rozebrać kółko na sprężarce, bo tu naciąg reguluje się tak jak w maluchu na altku podkładkami.a żeby zdjąć pasek ze wspomy to musisz ruszyć tensioning bolt czyli ta śrube wkręconą w drugą śrube.
Zresztą masz opis procedury w oryginale:
Power steering pump
10 Loosen the power steering pump unit
retaining nuts and bolts and the adjuster bolt
locknut on the pump bracket.
11 Turn the tensioning bolt until the belt can
be depressed approximately 10.0 mm under
firm finger pressure midway between the
crankshaft and pump pulleys.
12 When tension is correct, tighten the
adjusting bolt locknut and the pump retaining
nuts and bolts.
Air conditioner compressor
13 Drivebelt tension is adjusted by adding or
subtracting shims from between the halves of
the compressor pulley.
14 When correctly adjusted, the belt should
give a deflection of 5 to 10 mm on its longest
run.
Problem z paskiem klinowym
: sob lut 14, 2009 00:38
autor: felga
Jestem szczęsliwym posiadaczem od półtora roku golfa 2 GTD 1.6. I od samego początku mam problem z paskiem klnowym wspomagania. Mam już pokaźną kolekcję pasków. Jest problem polegający na braku możliwości naciągnięcia paska do końca ponieważ regulacja skręcona jest już do oporu, a pasek nie jest wystarczająco naciągnięty. Paski kupuje zgodnie z wymaganiami tego silnika (różnych firm według katalogowych danych). Do pewnego momentu po założniu mogłem przejechać 2-3 tyiące kilometrów. W tej chwili nie moge przejechać nawet kilku kilometrów i zaczyna sie ślizgać. Wyczerpałem wszystkie możliwości. Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc w tej kwestii to bedę wdzieczny.Pozdrawiam.
: sob lut 14, 2009 07:12
autor: bodzio_j
krxychu, pasek od alternatora naciągasz tą dużą śrubą i zębatką. Dociskasz tą mniejszą która jest w niej. Warto poluzować wcześniej śrubę mocującą altek z tyłu - na imbus, 6 o ile pamiętam. Nic więcej nie tzreba ruszać. Mam i wspomaganie i klimę.