Czy juz czas zmienic olej na minerał ? 2.0 2e
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Czy juz czas zmienic olej na minerał ? 2.0 2e
temat wałkowany duzo ale powiecie, jak cos zaczyna mi troszku ubywac oleju a czeka mnie juz wymiana to zmieniac na minerał juz w sumie auto ma 200 tys. czy jest jakas roznica czy cos sie zmienie jak wleje minrealny ,jak do tej pory polsynt.
Ja mam przejechane już 270 tyś i nic nie ubywa a silnik to 1.6
Przebieg 200 tyś to nic wielkiego. Ale jak już bierze olej to śmiało lej mineralny.
Na pewno olej mineralny jest gęściejszy co zmniejszy ubywanie oleju.
Przebieg 200 tyś to nic wielkiego. Ale jak już bierze olej to śmiało lej mineralny.
Na pewno olej mineralny jest gęściejszy co zmniejszy ubywanie oleju.
98% ludzi nienormalnych czyta posty z ręką na myszce.
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
Nie zdejmuj reki, już jest za późno...
!!!!!MaciejW pisze: Czy juz czas zmienic olej na minerał ?
nie ma limitu km i nie ma takiej potrzeby
jeśli nadmiernie wzmozył sie apetyt na olej to trzeba zdiagnozwać silnik !!!!
a nie jakiies tam wymiany na gęstrzy !!! owszem to jest sposób ale nie na dłuzsza metę jeśli masz olej 10W- semi syntetic to stosuj dalej taki jak producent zaleca!!
Przed podjęciem decyzji o ewentualnej zmianie oleju trzeba przede wszystkim sprawdzić stopień zużycia silnika, np. kontrolując kompresję, oraz wykluczyć wycieki z jednostki napędowej oraz innych podzespołów. W przypadku, kiedy zapotrzebowanie na olej wzrosło z powodu wyeksploatowania silnika, to zmiana oleju z pół yntetycznego na gęstszy, mineralny z pewnością przyniesie na pewien czas poprawę. Niestety nie usunie to przyczyn, a jedynie objawy zużycia jednostki napędowej
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 15:35 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
kompetetna odpowiedz.dzieki.az tak mi nie ubywa, jak mocniej jezdze to bardziej ale zrobilem juz 10 tys.no trzeba wymienic no tera mam dylamat czy polssyn czy miner.a czym niby ten polsyntetyk ma byc lepszy ?nie ma limitu km i nie ma takiej potrzeby
jeśli nadmiernie wzmozył sie apetyt na olej to trzeba zdiagnozwać silnik !!!!
a nie jakiies tam wymiany na gęstrzy !!! owszem to jest sposób ale nie na dłuzsza metę jeśli masz olej 10W- semi syntetic to stosuj dalej taki jak producent zaleca!!
Przed podjęciem decyzji o ewentualnej zmianie oleju trzeba przede wszystkim sprawdzić stopień zużycia silnika, np. kontrolując kompresję, oraz wykluczyć wycieki z jednostki napędowej oraz innych podzespołów. W przypadku, kiedy zapotrzebowanie na olej wzrosło z powodu wyeksploatowania silnika, to zmiana oleju z pół yntetycznego na gęstszy, mineralny z pewnością przyniesie na pewien czas poprawę. Niestety nie usunie to przyczyn, a jedynie objawy zużycia jednostki napędowej
_________________
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Minerał jest gęstszy na zimnym jak się rozgrzeje wychodzi praktycznie na to samo, więc jedyne co się stanie to pogorszenie smarowania na zimnym silniku a poza tym hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych nie za bardzo lubi się z minerałem. Jeśli bierze olej zrób próbę olejową i sprawdź kompresje będziesz wiedział dlaczego. Jak go uruchamiasz po dłuższym np nocnym postoju kopci na niebiesko? Jeśli tak a po chwili ustępuje to pewnie uszczelniacze padły i olej się przedostaje do komory spalania, po uruchomieniu silnika kopci więc na niebiesko przez kilka chwil.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
- krzysiek82
- Gadatliwa bestia
- Posty: 845
- Rejestracja: sob mar 24, 2007 22:23
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
A może jakieś wycieki? Tak czy inaczej nie zmieniał na minerał, oblukaj silnik dokładnie. Może także wywalać olej od strony skrzyni, ale to także będą ślady na łączeniu silnik skrzynia.
[img]http://www.usersigs.com/site/data/media/10/Sans_titre-2.gif[/img]
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
[img]http://images4.fotosik.pl/170/6664f3af63388f0d.jpg[/img]
GSM: 600-827-446
Ja w takim przypadku zalałbym Valvoline Max Life 10w40 (czyli półsyntetyk) i obserwował. Według mnie minerał to już ostateczność (choć pewnie ktoś się oburzy, że minerale też są dobre. Nie zaprzeczę też bywają dobre ale jestem tego zdania, że zawsze lepiej mieć jakiś markowy półsyntetyk niż jakiś hipersuper minerał.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.htmlMaciejW pisze:mam dylamat czy polssyn czy miner.a czym niby ten polsyntetyk ma byc lepszy ?
5 błędnych mitów na temat syntetyków
-Oleje syntetyczne powinny być stosowane jedynie w nowych autach.
-Jeżeli raz użyję oleju syntetycznego, nie mogę już powrócić do korzystania ze zwykłego oleju.
-Syntetyczne oleje nie są dobre dla pojazdów o dużym przebiegu.
-Olej syntetyczny może spowodować rozszczelnienie silnika.
-Syntetyki są dobre tylko dla turbo doładowanych silników lub samochodów z górnej półki.
To wszytko nieprawda. „Z roku na rok kierowcy są coraz bardziej świadomi korzyści jakie daje jazda na syntetyku" – mówi Kevin Chinn i szybko dodaje: „Jednak wciąż funkcjonuje wiele błędnych przekonań na temat syntetycznych środków smarnych".
„Oleje syntetyczne są idealne praktycznie dla każdego typu samochodu – nowego, starego, o małym i dużym przebiegu" – dodaje ekspert ds. środków smarnych . „Co więcej, oleje syntetyczne nie uszkadzają uszczelnień silnika. Testujemy to na wielu specyfikacjach przemysłowych" – wyjaśnia Chinn.
Pozostając przy błędnych przekonaniach na temat olejów syntetycznych, najczęstszym pytaniem jest: czy nowe silniki potrzebują okresu przejściowego pomiędzy używaniem oleju mineralnego i syntetyka? Takie przekonanie istnieje już od dłuższego czasu, ale jest ono nieprawdziwe.
Ostatnio zmieniony śr lis 19, 2008 19:25 przez dziejo, łącznie zmieniany 1 raz.
witam mam ten sam problem mój golfik pobiera olej i nie wiem czy wymiana uszczelniaczy na zaworach oraz pierścieni przyniesie poprawę proszę o poradę? przerabiałem taki problem w oplu i takie zabiegi przyniosły w miarę pozytywne efekty ale nie wiem jak to będzie w volkswagenie
Ostatnio zmieniony sob sty 31, 2009 01:19 przez przemo23, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 84 gości