Strona 1 z 1

Dodatkowe zegary

: śr lis 19, 2008 14:28
autor: Kanclerz
mam problem ponieważ kupiłem auto i były w nim 3 dodatkowe zegary: temp oleju,temp wody i wskaźnik wotomierz.
problem polega na tym że nie mam zielonego pojęcia gdzie i jak mam podłączyć ww zegary aby poprawnie działały,na tylnieje ściance są oznaczenia "S", "G" ,"I"
czy ktoś z waś dysponuję wiedzą czy w silniku 1.8 RP gdzies mogę znaleźć miejsca na ich podłączenie

Obrazek

: czw lis 20, 2008 16:34
autor: silent_rob
woltomierz sygnal do plusa akumulatora , temperatura oleju sygnal z czujnika ktory jest w podstawie filtra oleju , temperatura wody z czujnika ktory jest w glowicy

: ndz sty 04, 2009 16:07
autor: JABcok20
wskaźnik naładowania akumulatora może bedzie działał. ale reszta musi miec czujniki temperatury.
jak źle podlączysz nie powinno sie nic popsuć. s to sygnał z czujnika . ground to masa a ignition to napięcie w momencie załączenia świateł( podswietlenie ). poszukaj po maska jakie masz czujniki
ewentualnie daj zdjecie

: śr sty 07, 2009 10:24
autor: czarek1982
JABcok20 pisze:wskaźnik naładowania akumulatora może bedzie działał. ale reszta musi miec czujniki temperatury.
czy to znaczy ze trzeba dokupic dodatkowe czujniki, czy chodzi Ci tu o czujniki pod które trzeba to podłączyć (czujnik temp.)

: śr sty 07, 2009 12:34
autor: JABcok20
wskaxnik jest w kabinie a czujnik pod maska.
prawdopodobnie potrzebujesz czujnika z kompletu od wskaznika. zeby sprawdzic czy twoj czujnik jest od kompletu musisz podlaczyc go pod wskaznik. czujnik bierze mase z silnika (zalezy jaki!!) i zmienia jej bodajze prad. mysle , ze kazdy czujnik typu dodatkowe zegary ma inne parametry od pozostalych.
czujnik od kompletu przewaznie jest zolty i ma 1 wyjscie na mase do wskaznika.

[ Dodano: Sro Sty 07, 2009 11:37 ]
znaczy sie czujnik ma wyjscie nie na mase tylko sygnal

: śr sty 07, 2009 13:06
autor: Kanclerz
tak zgadza sie jak porobie fotki to ci podelę i zobaczysz czy dobrze kombinuje

: śr sty 07, 2009 13:33
autor: mate64
Voltomierz najlepiej podłączyć tam gdzie jest napięcie także w momencie rozruchu, wtedy będzie ci pokazywał jak wygląda aku pod największym obciążeniem. Możesz go podpiać pod czarny przewód przy kostce stacyjki stacyjki lub gdziekolwiek indziej gdzie napięcie nie jest przerywane przez przekaźnik X przy rozruchu.

: śr sty 07, 2009 14:09
autor: czarek1982
JABcok20 pisze:wskaxnik jest w kabinie a czujnik pod maska.
zapytam jeszcze raz zeby miec pewnosc

czyjniki które są w bloku są niewystarczające?

btw-u mnie jest temp oleju i obrotomierz

: śr sty 07, 2009 15:46
autor: mate64
To są zegary Auto Gauge, więc powinieneś dokupić do nich czujniki. Fabryczne nie obsłużą 2 urządzeń na raz Zegara temperatury fabrycznego i AG) i mogą nie mieć odpowiednich parametrów pod AG, zegary mogą owszem zadziałać ale mogą przekłamywać

: śr sty 07, 2009 22:56
autor: Kanclerz
ja czujnika temp oleju nie posiadam orginalnego,dlatego dołożyłem dodatkowy w miejscu gdzie jest przykęcany filtr oleju tzn tam od góry oczywiście,jednak znajduje sie tam juz jeden czujnik ale ja dalem jeszcze jeden,myśle ze z temp oleju nie bede mial problewmów,a co do wody to na węzu wodnym dam tez jeden dodatkowy specjalnie by podłączyć zegary AG.
lecz jeszcze jedno sie zapytam bo napisałeś ze"I" to idzie zasilanie po wlonczeniu swiateł jak tam są oddzielne przewody + i - do podświetlenia zegarów oprócz tych co podałem w pierszym poscie
Czy dobrze myślę,prosze o dokłądne wytłumaczenie
reasumując mamy tam:
S - Signal - sygnał
G - Ground - masa
I - Ignition - zapłon
"+" - do podświetlenia zegarów
"-" - do podświetlenia zegarów

: czw sty 08, 2009 05:14
autor: bodzio_j
Kanclerz pisze:Czy dobrze myślę,prosze o dokłądne wytłumaczenie
reasumując mamy tam:
S - Signal - sygnał
G - Ground - masa
I - Ignition - zapłon
"+" - do podświetlenia zegarów
"-" - do podświetlenia zegarów
IMO tak ma być. "I" to zasilanie wskaźnika na włączonym zapłonie aby po zgaszeniu nie pobierał prądu.
Kanclerz, czujniki temperatury w zasadzie powinny być dedykowane do danych wskaźników, w przeciwnym razie mogą przekłamywać.

: czw sty 08, 2009 09:05
autor: Kanclerz
aha no zobaczymy po niedzieli powinien mi przyjsc słupek na zegary jak podlaoncze tro sie okaze jak to bedzie działac

[ Dodano: 10 Sty 2009 13:14 ]
juz mam słupeczek tak wiec juz jest również pomalowany...zabieram sie do roboty efekty opisze jak skoncze...

[ Dodano: 10 Sty 2009 16:38 ]
juz wszystko zamontowałem aby mi pozostało podpiać czujnik od wody,a olej mi pokazuje 95stopni czy to właściwa wartość??

: czw sty 15, 2009 00:03
autor: czarek1982
Kanclerz pisze:aha no zobaczymy po niedzieli powinien mi przyjsc słupek na zegary jak podlaoncze tro sie okaze jak to bedzie działac

[ Dodano: 10 Sty 2009 13:14 ]
juz mam słupeczek tak wiec juz jest również pomalowany...zabieram sie do roboty efekty opisze jak skoncze...

[ Dodano: 10 Sty 2009 16:38 ]
juz wszystko zamontowałem aby mi pozostało podpiać czujnik od wody,a olej mi pokazuje 95stopni czy to właściwa wartość??
zapodaj foty i napisz jak się maleństwa sprawują :D

: czw sty 15, 2009 09:59
autor: mate64
[quote="Kanclerz"
[ Dodano: 10 Sty 2009 16:38 ]
juz wszystko zamontowałem aby mi pozostało podpiać czujnik od wody,a olej mi pokazuje 95stopni czy to właściwa wartość??[/quote]

Ja na MFA mam teraz zimą maks 90 stopni ale to po dłuższej jeździe. Myślę że 95 jest w normie.