Strona 1 z 1

Co to za kabel w G60 ?

: ndz lip 31, 2005 16:06
autor: jakubu
Witam,
kabel jak na zdjeciu
mniejsza wtyczka lezala luzem, ma trzy styki jakby od lambdy,.
dokad to powinno isc?
Jedna lambda jest przed katem podpieta, czy jest druga?
Doradzcie do czego moze byc ten kabel?
P.s. czy to moze powodowac zwiekszone obroty na biegu jalowym? /1000-1500rpm/
/przy lekkim puszczeniu sprzegla na 1 biegu obroty spadaja i utrzymuja normalny poziom/

Dzieki

: pn sie 01, 2005 11:28
autor: sas_gti
NO kurde pomóżcie chłopakowi,
dodam ze ta wieksza wtyczka bez stykow (po prawej) wchodzi od góry chyba do skrzyni w okolicach wybieraka (jest mało miejsca i nie wiem na pewno czy to juz skrzynia czy jeszcze blok)

: pn sie 01, 2005 12:10
autor: czyś
sas_gti pisze:NO kurde pomóżcie chłopakowi,
dodam ze ta wieksza wtyczka bez stykow (po prawej) wchodzi od góry chyba do skrzyni w okolicach wybieraka (jest mało miejsca i nie wiem na pewno czy to juz skrzynia czy jeszcze blok)
No to wyglądałoby to na czujnik prędkości obrotowej wału korbowego, wzbudzany przez występy na kole zamachowym, nawet ta "wtyczka" podobna jest w kształcie do zaślepki od otworu w obudowie skrzyni (konkretnie sprzęgła, tuż przy połączeniu z blokiem). Nie wiem na sicher, bo nie mam g60 i nie mam żadnych materiałów, ale sądząc po opisie, zdjęciu i uwagach sas_gti przynajmniej staram się snuć jakieś przypuszczenia....

: pn sie 01, 2005 13:03
autor: sas_gti
[quote="czyśNo to wyglądałoby to na czujnik prędkości obrotowej wału korbowego[/quote]

To bedzie to..dzieki
Teraz dokąd to idzie? Na drugim końcu jest złacze 3stykowe, kabel ma długośc około 20-30 cm...
Szukaliśmy dokąd może on iść, ale w tym g60 jest tak mało miejsca ze ciężko cokolwiek dojrzeć, intercooler leży na silniku i wszytko zasłania.

: wt sie 02, 2005 12:01
autor: czyś
No, z tym to już Wam nie pomogę. Nie mam punktu odniesienia, tj. G60, a szkoda. Gdyby tylko te turbiny Garrett'a były ciut trwalsze....

: wt sie 02, 2005 12:18
autor: Apsik
Zaraz obczaje to w moim ... potworze.

: wt sie 02, 2005 14:28
autor: okoG60
u mnie ten kabel wchodzi do skrzyni biegów od góry ten większy koniec z kapką, a ten mały jest niepodłączony tylko zamkniety kapką malutką. mi się wydaje że może to być jakiś punkt serwisowy

: śr sie 03, 2005 00:49
autor: sas_gti
czyś pisze:Gdyby tylko te turbiny Garrett'a były ciut trwalsze....
Chyba turbina garreta to troszke co innego niz spreżarka typu G (od spirali w kształcie G)..
turbina garreta ma zupelnie inna budowe a poza tym jak sam napisałeś to turbina a nie sprężarka....myle sie?

: śr sie 03, 2005 09:44
autor: czyś
No dobra, nie mam, nie znam się, sorki, G-Lader, może być ? O sprężarkach i tego typu urządzeniach będę cicho. W każdym razie słyszałem, że te urządzenia :) w G60 są dość nietrwałe.
Pozdro :kufel:

: śr sie 03, 2005 10:11
autor: sas_gti
OK, masz chyba racje co do trwałości tego urządzenia.....
Zwykle chyba robią koło 100 tys km....potem siadają....
Ta u jakubu zrobiła 140 tys km ale jezdzil nim dzidek ur w 1936r, wiec pewnie jej nie meczyl, potem również dzidek wydał 3200 wtedy jeszcze marek na nowa sprezarke w ASO VW w niemczech, teraz ma ze 40 tys ta nowa sprezarka wiec powinna byc ok....a tak na marginesie to mierzyl ktos juz cisnienie doladowania? ma moze sprzet do tego? nie zaszkodzi ją zbadac tak czy inaczej, wiec czekamy z jakubu porady odnosnie sprezarki, pozdrawiam

: śr sie 03, 2005 10:21
autor: okoG60
czyś pisze:No dobra, nie mam, nie znam się, sorki, G-Lader, może być ? O sprężarkach i tego typu urządzeniach będę cicho. W każdym razie słyszałem, że te urządzenia :) w G60 są dość nietrwałe.
Pozdro :kufel:
wiesz każda sprężarka źle użytkowana jest nietrwała. moja zprężarka miała pierwszą redeneracje po 160000km a popowinna być regenerowana co 70000km. najbardziej zużyte były listwy uszczelniające a pokaż mi sprężarke gazową(turbine) która tyle wytrzyna bez większych uszkodzeń po takim przebiegu.G-lader kręci się maks do 13000obr/min a turbiny nawet do 200000obr/min.poczytaj na ten temat turbiny prawidłowo powinno się regenerować co 50000km,chociaż nikt z użytkowników o tym nie wie, czyli patrząc na okres między naprawczy g-lader jest żywotniejszy i dużo sprawniejszy bo pompuje większą ilość powietrza przy dużo mniejszych prędkościach. poprostu złą opinie tych spręzarek wyrobili użytkownicy którzy ją tylko katowali i niemieli wogule pojęcia jak się powinno urzytkować silnik turbo doładowany.troche się rozpisałem, a więc może powrócimy do tematu jaki tutaj jest a brzmi CO TO ZA KABEL W G60

[ Dodano: Sro Sie 03, 2005 10:24 ]
sas_gti pisze:OK, masz chyba racje co do trwałości tego urządzenia.....
Zwykle chyba robią koło 100 tys km....potem siadają....
Ta u jakubu zrobiła 140 tys km ale jezdzil nim dzidek ur w 1936r, wiec pewnie jej nie meczyl, potem również dzidek wydał 3200 wtedy jeszcze marek na nowa sprezarke w ASO VW w niemczech, teraz ma ze 40 tys ta nowa sprezarka wiec powinna byc ok....a tak na marginesie to mierzyl ktos juz cisnienie doladowania? ma moze sprzet do tego? nie zaszkodzi ją zbadac tak czy inaczej, wiec czekamy z jakubu porady odnosnie sprezarki, pozdrawiam
ciśnienie mozna sprawdzić na komputerze w aucie poprostu trzeba wejść w tryb serwisowy na MFA ciśnienie jest pokazywane w milibarach