Strona 1 z 1

problemy z gaźnikiem PIERBURG 2E3

: ndz lis 16, 2008 19:03
autor: rommel
witam, mam dobijający mnie problem z gaźnikiem Pierburg 2E3:

- brak lub są mocno niestabilne obroty biegu jałowego (bez względu czy silnik jest zimny czy gorący), powiedzmy silnik faluje od 100 do 900 obrotów, co sekundę ma inną prędkość, z tymże zawsze jest to falowanie równomierne góra dół, góra, dół
- nawet kiedy wcisnę na postoju gaz nogą do ok. 1500 obr/min to silnik pracuje nierówno (jak sinusoida, w górę, w dół, w górę, w dół itd) choć w mniejszym zakresie ale to tylko dlatego, że wymuszam większą prędkość nogą, dodatkowo słychać jakby półsekundowe przerwy w pracy silnika
- kiedy jadę to mam wrażenie, że podczas dodawania gazu auto muli , jakby coś go trzymało za tyłek, nie ma pełnej mocy, a jak długo go gazuję to na końcu momentami mam wrażenie jakby paliwo przestawało dochodzić, i chyba nawet 100 km/h nie osiągnę, masakra.

A teraz najciekawsze - wszystkie powyższe usterki ZANIKAJĄ w przypadki gdy przełącze się na LPG. Wtedy silnik chodzi pięknie, obroty równe na jałowym (900 obr/min), dynamika jest właściwa, no mucha nie siada a jak przełącze na benzynę to klapa. Autko jest codziennie zapalane na benzynie i dopiero po kilku minutkach przełączam na LPG (kiedy temperatura trochę wzrośnie).

Zapłon jest wyregulowany poprawnie, brak wycieków paliwa w drodze do gaźnika, nowy filtr paliwa, mam nową podstawę gumową pod gaźnikiem (dziś montowana), która dodatkowo podczas montażu została uszczelniona dokładnie silikonem wysokotemperaturowym, dziś dodatkowo rozkręciłem cały gaźnik i przedmuchałem wszystkie dysze (wykręcając każdą po kolei i *#cenzura#*). Gaźnik posiada dodatkowo nową membranę poompki przyspieszenia (stara pękła jakiś miesiąc temu). Pływak jest cały nie pęknięty, nie tonie, zawór iglicowy wygląda na dobry, przynajmniej działa poprawnie. I dalej to samo. Cholera, kończą mi się pomysły, dlatego zwracam się do Was wszystkch o pomoc, może ktoś z Was ma jakiś nowy pomysł, może coś jeszcze muszę sprawdzić, może coś pominąłem, proszę o podpowiedzi bo ja już nie mam pomysłów. Z góry dzięki za odpowiedź.

: ndz lis 16, 2008 20:51
autor: Maćkooo
Nie ulega wątpliwości że masz kłopot z gaźnikiem.
Więc tak po kolei. Sprawdz membrane wzbogacenia mieszanki. Musi byc szczelna.
Dalej wszystkie wężyki na nowe - kup z 1,5 m węża zbrojonego i wymień. Wolne obroty to dysza wolnych obrotów. W 2e3 jest u góry wkręcona. Musisz ją wymyć szczególnie jej zakończenie gdyż jest tam otwór wielkości włosa. Odkrecisz ją śrubokrętem tylko nie uszkodz rowków.

: ndz lis 16, 2008 21:06
autor: rommel
dzięki za podpowiedzi, faktycznie membrane wzbogacania mieszanki nie sprawdziłem i to zrobię, dobry pomysł z przewodami, są już trochę stare i nowe nie zaszkodzą a niewiele kosztują. Dyszę biegu jałowego dziś wykręciłem i przedmuchałem sprężonym powietrzem ale niestety nie pomogło. Pozostaje więc membrana wzbogacenia mieszanki i przewody. Dam znać czy coś się zmieniło.

: wt gru 01, 2009 19:44
autor: gasiorx
drodzy koledzy tez mam problem z wolnymi obrotami przy tym gazniku mozecie mi powiedziec jakie wezyki nalezy powymieniac i jak dostac sie do gaznika?? aby to wszystko powykrecac i wyczyscic?? podejrzewam ze trzeba zdemontowac filtr powietrza i wtedy sie wszystko odkryje