Strona 1 z 2

Golf III 1.8 ABS - szarpie Prosze o POMOC

: ndz lis 16, 2008 13:11
autor: Dasty
Witam, a zarazem mam do wszystkich obeznanych wielką prośbę. Wiem ze juz kiedys byly poruszane takie tematy ale ja juz rozkładam ręce co do mojego auta. Mianowicie wszystko zaczelo sie w sierpniu i aż do tego momentu sie dzieje, auto na 2 ,3 ,4 biegu w tym przedziale od 2- do 2,5 tys obrotów podczas przyspieszania szarpie, tak jak by silnik przstaje przyspieszać zawiesza sie , przetrzymuje go cos aż w pewnym momencie puszcza i auto dalej sie juz poprawnie rozpedza. na 1 biegu ta przyczyna wystepuje nie raz (i podczas szarpania na 1 biegu w tym momencie wcisne sprzeglo i wrzuce drugi bieg obroty spadaaja do 500 a 2 razy juz kiedys mi zgas). Ale ta przyczyna nie zawsze wystepuje. Najciekawsze jest to że jezeli odepne minus od akumulatora tzn. reset ok.30 min i po włonczeniu silnika wszystko sie ustawi aż do włonczenia wentylatora samochód dziala poprawnie z 1 dzien i znowu wszystko wraca do tego co bylo :( Wiec to napewno chyba nie wina jakiegos lewego powietrza. Wymienialem juz wszystkie filry, kopułkę, palec, świece, kable ( byly sprawdzane na innych), olej , czujnik temperatury, podmienialem wtrysk jedyne co zostalo to przepustnica ta orginalna ktora juz byla zamontowana po kupnie , jedynie zostala wyczyszczona. Nigdzie najprawdopodobniej nie łapie lewego powietrza, podstawa wtrysku wymieniona. Na Vagu nic nie wykrywa bo to jest uboga wersja komputera potrafi wykryc tylko zepsuty czujnik Halla. Naprawde nie wiem co juz robic za co sie zabrac :( Jezeli ktoś mial podobny przypadek a udalo mu sie to naprawic bardzo bym prosił o wskazówki. Dziekuje za przeczytanie mojej długiej wypowiedzi i prosze o POMOC

: ndz lis 16, 2008 13:20
autor: robert14-83
Mam podobny problem do twojego czyli w przedziale 2-2,5 tys obr samochód nie przyśpiesza. Na vagu wyskoczył błąd czujnika halla ale objawy na to nie wskazują. Wymieniłem potencjometr przepustnicy(TPS) ale żadnych rezultatów. W tym tygodniu wymienię czujnik halla i zobaczę co się stanie...

: ndz lis 16, 2008 13:23
autor: Dasty
W takim razie jak tylko wymienisz ten czujnik to prosze Cie odpisz tutaj jaki rezultat, bede bardzo wdzieczny

: ndz lis 16, 2008 17:08
autor: karol27
robert14-83 pisze:Na vagu wyskoczył błąd czujnika halla ale objawy na to nie wskazują.
A vag był na pracującym silniku czy nie?

: ndz lis 16, 2008 20:08
autor: Dasty
A czy to mozliwe aby przyczyna ktora opisuje bylo cos z przepustnica nie tak lub potencjometrem przepustnicy ??? Prosze o porady

: ndz lis 16, 2008 20:22
autor: rjxt
Dasty pisze:A czy to mozliwe aby przyczyna ktora opisuje bylo cos z przepustnica nie tak lub potencjometrem przepustnicy ??? Prosze o porady
Niby wszystko może się popsuć :grrr:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=481353383

: pn lis 17, 2008 09:13
autor: T.O.B.I.
mialem podobnie jak Wy, kolega pisze ze wymienil wtryskiwacz, na jaki (taki sam, sprawdzales numer czesci), ja wymienilem u siebie cala przepustnice, miala byc od takiego samego motoru, a okazalo sie ze przepustnica i owszem ale w srodku byl inny wtryskiwacz i powodowal totalny brak mocy od 1500 - 2500 obr, wymienilem sam wtryskiwacz na ten ze starej przepustnicy i auto odzylo

: pn lis 17, 2008 14:23
autor: x86635
a możne pompa paliwa szwankuje?? :chytry: ja mam u siebie to samo...

: pn lis 17, 2008 16:30
autor: Dasty
Wtrysk jest napewno o tego motoru a pozatym przed zmina obajwy te uz wystepowaly a teraz na tym wtrysku wymienionym ma wiekszego kopa

: pn lis 17, 2008 22:47
autor: _Peeter
A może przepływomierz, zapraszam do mojej lektury. Pomimo iż mam MK4 to może przyczyna być taka sama, a przynajmniej warto sprawdzić.
przepływomierz

: pn lis 17, 2008 23:15
autor: rjxt
_Peeter pisze:A może przepływomierz
ten silnik tego nie ma

: pn lis 17, 2008 23:24
autor: Dasty
Dokładnie :( jak narazie wymienie przepustnice z innym potencjometrem, jak cos to dam znac o rezultatach :grrr: :grrr:

Mam podmienniki wiec naszczeście nic nie trace :hmm:

: wt lis 18, 2008 07:19
autor: T.O.B.I.
jak przepustnica nie pomorze to krokowego sprawdz :bigok:

: wt lis 18, 2008 07:48
autor: agrala
T.O.B.I. pisze:pomorze
:grin:
Krokowy nie ma nic do szarpania przy przyspieszaniu - odpowiada tylko za oobroty na biegu jalowym
przy walnietym TPSie w przepustnicy moga wystapic takie objawy
o ile pamietam homsky kiedys wstawil fotoparade na temat sprawdzenia i ustawienia TPSu