Strona 1 z 1

DRZENIE KIEROWNICY W MK3 1.4

: sob lip 30, 2005 09:55
autor: ralf9
BARDZO PROSZĘ O PORADE CO JEST PRZYCZYNĄ DRZENIA KIEROWNICY PRZY PRĘDKOŚCI POWYŻEJ 80KM/GODZ. DODAM ŻE KIEROWNICA JEST MNIEJSZA NIŻ STANDAR. A OPONY SĄ 195/50/15
ZAUWAŻYŁEM ŻE IM PREDKOŚĆ JEST WIEKSZA TYM BICIE NA KIEROWNICY JEST WIĘKSZE -O CO CHODZI-HELP!!!

POZDRO
RALF

: sob lip 30, 2005 10:04
autor: weletek
źle wyważone koła, lub wybite drążki układu kierowniczego.

: sob lip 30, 2005 10:12
autor: ralf9
JAK MAM SPRAWDZIĆ TE DRĄZKI KIER.

: sob lip 30, 2005 10:25
autor: Groszek
ralf9 pisze:JAK MAM SPRAWDZIĆ TE DRĄZKI KIER.

Lepiej sprawdż koła przed tymi drążkami.

: sob lip 30, 2005 10:34
autor: weletek
koła --> u wulkanizatora, drążki --> za darmo na dowolnej stacji diagnostycznej, robisz przed przegląd muszą ci zrobić za darmo, lub mechanik za co już płacisz, ale na 90% w twoim przypadku są to źle wyważone koła przednie, koszt nie wielki szacuję tak na 20zł ;] pozdrawiam

: sob lip 30, 2005 10:34
autor: k631
wyważ kpła i po sprawie

: sob lip 30, 2005 11:21
autor: bryszard
Tylko koła drążki tu nie mają nic do znaczenia.Źle wyważone koła i po sprawie

: sob lip 30, 2005 11:36
autor: ralf9
panowie z góry dzieki - o 15 jade sprawdzić
pozdro
ralf

A ja mam też pulsowanie kierownicy przy ponad 80km/h i .....

: sob lip 30, 2005 22:37
autor: Razal
to nie prawda, że koła są źle wyważone - byłem sprawdziłem i jeśli chodzi o wyważenie to jest git. Natomiast opony posiadają tzw. schodki (powstałe podczas jeżdżenia na zużytych amorach) takie już kupiłem bo amory mam b.dobre też sprawdzałem (kupie x4 nowe oponki i nigdy więcej używanych), ponadto słyszałem że kierownica lubi drgać gdy poducha pod silnikiem jest walnięta, ale to już mi się wydaje mniej prawdopodobne :hmm:

Mam nadzieję że jak kupię oponki to będzie OK :bigok: a jak nie to zerkne na poduche pod silnikiem jeszcze.

: ndz lip 31, 2005 09:04
autor: VrooBell
że się tak wtrącę. nie znam się na golfach ale mam podobny problem przy swoim i miałem w fieście. mechanik uznał że końcówki drążków walnięte i jeszcze coś z gumami pod wahaczem ? (ja tylko umiem jeździć i słuchać mechanika :) )...w fieście zaś drgania powodowała rozwalona przekładnia kierownicza, potem drążki a w ostatnich dniach przed pozbycie się go rozwalony przegub krzyżakowy w przekładni kierowniczej. z tego co widzę w instrukcji obsługi golfika 3 powinny być 2 przeguby krzyżakowe ?? czyli ew. 2 problemy :) oczywiście to tylko domysły...jak napisałem na początku mam ten sam problem i w tym tygodniu mechanik ma się tym zająć....

Jak będziesz wiedział co to za schorzenie daj znać

: ndz lip 31, 2005 09:38
autor: Razal
przekładnia kierownicza to raczej wolał bym żeby była ok - bo ze wspomaganiem to chyba troche kosztuje :(, a przeguby to by raczej chyba trykały najpierw na skręconych kołach hmm, ale kto wie

: ndz lip 31, 2005 11:26
autor: Forester
u mnie powodem drzenia ale i sciagania w jedna strone kierownicy byly opony- jakies nalewki czy cos odklejal sie bieznik i pekaly po bokach :chytry: - po wymianie na nowe - 0 problemow :)

po mechaniku

: ndz sie 07, 2005 13:38
autor: VrooBell
no i po mechaniku. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić za miastem, ale wydaje się że już wszystko w porządku. głównym powodem drgań były zniszczone gumy pod wahaczami. coś jeszcze mechanior dokręcał przy przekładni kierowniczej chyba.znaczy chyba przy dolnym przegubie krzyżakowym (nie właziłem z nim pod samochód a on nie jest jakiś gaduła :) ). końcówki drążków niby dobre mam.fakt że nie sprawdzałem kół czy wyważone itd. zobaczymy na trasie to się ostatecznie przekonam czy wszystko ok...