Strona 1 z 1
DRZENIE KIEROWNICY W MK3 1.4
: sob lip 30, 2005 09:55
autor: ralf9
BARDZO PROSZĘ O PORADE CO JEST PRZYCZYNĄ DRZENIA KIEROWNICY PRZY PRĘDKOŚCI POWYŻEJ 80KM/GODZ. DODAM ŻE KIEROWNICA JEST MNIEJSZA NIŻ STANDAR. A OPONY SĄ 195/50/15
ZAUWAŻYŁEM ŻE IM PREDKOŚĆ JEST WIEKSZA TYM BICIE NA KIEROWNICY JEST WIĘKSZE -O CO CHODZI-HELP!!!
POZDRO
RALF
: sob lip 30, 2005 10:04
autor: weletek
źle wyważone koła, lub wybite drążki układu kierowniczego.
: sob lip 30, 2005 10:12
autor: ralf9
JAK MAM SPRAWDZIĆ TE DRĄZKI KIER.
: sob lip 30, 2005 10:25
autor: Groszek
ralf9 pisze:JAK MAM SPRAWDZIĆ TE DRĄZKI KIER.
Lepiej sprawdż koła przed tymi drążkami.
: sob lip 30, 2005 10:34
autor: weletek
koła --> u wulkanizatora, drążki --> za darmo na dowolnej stacji diagnostycznej, robisz przed przegląd muszą ci zrobić za darmo, lub mechanik za co już płacisz, ale na 90% w twoim przypadku są to źle wyważone koła przednie, koszt nie wielki szacuję tak na 20zł ;] pozdrawiam
: sob lip 30, 2005 10:34
autor: k631
wyważ kpła i po sprawie
: sob lip 30, 2005 11:21
autor: bryszard
Tylko koła drążki tu nie mają nic do znaczenia.Źle wyważone koła i po sprawie
: sob lip 30, 2005 11:36
autor: ralf9
panowie z góry dzieki - o 15 jade sprawdzić
pozdro
ralf
A ja mam też pulsowanie kierownicy przy ponad 80km/h i .....
: sob lip 30, 2005 22:37
autor: Razal
to nie prawda, że koła są źle wyważone - byłem sprawdziłem i jeśli chodzi o wyważenie to jest git. Natomiast opony posiadają tzw. schodki (powstałe podczas jeżdżenia na zużytych amorach) takie już kupiłem bo amory mam b.dobre też sprawdzałem (kupie x4 nowe oponki i nigdy więcej używanych), ponadto słyszałem że kierownica lubi drgać gdy poducha pod silnikiem jest walnięta, ale to już mi się wydaje mniej prawdopodobne
Mam nadzieję że jak kupię oponki to będzie OK
a jak nie to zerkne na poduche pod silnikiem jeszcze.
: ndz lip 31, 2005 09:04
autor: VrooBell
że się tak wtrącę. nie znam się na golfach ale mam podobny problem przy swoim i miałem w fieście. mechanik uznał że końcówki drążków walnięte i jeszcze coś z gumami pod wahaczem ? (ja tylko umiem jeździć i słuchać mechanika
)...w fieście zaś drgania powodowała rozwalona przekładnia kierownicza, potem drążki a w ostatnich dniach przed pozbycie się go rozwalony przegub krzyżakowy w przekładni kierowniczej. z tego co widzę w instrukcji obsługi golfika 3 powinny być 2 przeguby krzyżakowe ?? czyli ew. 2 problemy
oczywiście to tylko domysły...jak napisałem na początku mam ten sam problem i w tym tygodniu mechanik ma się tym zająć....
Jak będziesz wiedział co to za schorzenie daj znać
: ndz lip 31, 2005 09:38
autor: Razal
przekładnia kierownicza to raczej wolał bym żeby była ok - bo ze wspomaganiem to chyba troche kosztuje
, a przeguby to by raczej chyba trykały najpierw na skręconych kołach hmm, ale kto wie
: ndz lip 31, 2005 11:26
autor: Forester
u mnie powodem drzenia ale i sciagania w jedna strone kierownicy byly opony- jakies nalewki czy cos odklejal sie bieznik i pekaly po bokach
- po wymianie na nowe - 0 problemow
po mechaniku
: ndz sie 07, 2005 13:38
autor: VrooBell
no i po mechaniku. nie miałem jeszcze okazji sprawdzić za miastem, ale wydaje się że już wszystko w porządku. głównym powodem drgań były zniszczone gumy pod wahaczami. coś jeszcze mechanior dokręcał przy przekładni kierowniczej chyba.znaczy chyba przy dolnym przegubie krzyżakowym (nie właziłem z nim pod samochód a on nie jest jakiś gaduła
). końcówki drążków niby dobre mam.fakt że nie sprawdzałem kół czy wyważone itd. zobaczymy na trasie to się ostatecznie przekonam czy wszystko ok...