Strona 1 z 1

problem z 1.8 1P pompa paliwa i ecu

: sob lis 15, 2008 18:20
autor: dj241
problem dotyczy silnika 1.8 1P .
po swapie nie dam rady go odpalic . przy wyjetym silniku postanowielm wymiec pasek rozrzadu . rozrzad jako ze mialem zle ustawiony przestawilem go na znaki jak fabryka kazala . wymienilem aparat zaplonowy - padnieta halla
wszystko mam popdlaczane i nie dam rady go odpalic . ciezko go przelamac ( jakby cos go blokowalo ) obiaw jak przy padnietym aku . - aku mam dobry naladowany trzyma 12.7V
jesli uda sie go przelamac to kreci rozrusznik , a slnik zachowuje sie jak by zaczynal pracowac . gdy odpuszcze kluczyk w stacyjce praca silnika sie konczy

: sob lis 15, 2008 19:04
autor: agrala
mozliwe ze i tak masz zle ustawiony rozrzad
mozesz miec walek rozrzadu przestawiony o 180 stopni
objawem tego jest ssanie pzez tlumik a dmuchnie przez przepustnice
druga mozliwosc jest taka ze jak ustawisz wszystko na punkty i pierwszy tlok jest w gorze to jak sciagniesz kopolke zaplonowa to palec musi byc w tym miejscu gdzie jest przewod od pierwszego tloka
skoro mowisz ze silnik niby pracuje jak krecisz to wydaje mi sie ze ta druga opcja jest prawdopodobna - niech ktos wtedy kreci silnikiem a ty obracaj pololi aparat zaplonowy w lewo lub praw do momentu az auto zapali

: sob lis 15, 2008 19:30
autor: Paweł Marek
dj241, a pompy beny? dałeś od tego silnika?

: sob lis 15, 2008 22:32
autor: dj241
a dlaczego moze nie dac rady przelamac ?
cos mi sie zdaje ze to bedzie wina rozrzadu ... mozliwe ze ktos kiedys przestawil kolo na walku rozrzadu ... i z tad ten problem . - podczas ustawiania rozrzadu zeby trafic na pkt kolem od walka rozrzadu . musialem obrucic go o jakies 130 stopni .
i tu moze byc problem
a ponadto nie wiem dlaczego , ale mialem przewody zaplonowe poprzestawiane tzn przesuniete w prawa , pierwszy byl na mijescu drugiego itd...
pompy paliwa sa wyjete z tego auto co i silnik . pompuja zalewaja swiece przez nie udane proby odpalania
przed swapem wszystko dzialalo . instalacja elektryczna rowniez przerzucona

: ndz lis 16, 2008 11:16
autor: agrala
kolejnosc zaplonu: 1-3-4-2
moze to ci pomoze

Obrazek

[ Dodano: 16 Lis 2008 10:28 ]
zrob tak
ustaw wal na punkt co jestna kole pasowym - pierwszy tlok musi byc w gorze
sciagnij pasek i ustaw walek rozrzadu na punkcie - sprawdz wtedy czy zawory na pierwszym tloku sa pozamykne (pierwszy tlok jest od strony rozrzadu a nie skrzyni) - krzywki na walku nie moga wciskac zadnego z popychaczy na pierwszym tloku - istnieje mozliwosc ustawienia walka na punkcie ale krzywki moga wtedy wpychac popychacz od zaworu i wtedy na 4 tloku sa pozamykane zawory a nie na pierwszym tak jak powinno byc - wiec tu moze byc twoj problem
ustaw walek od aparatu na punkcie
zaloz pasek
sprawdz w ktorym miejscu jest palec w aparacie - powinien wskaywac na przewod ktory idzie na pierwszy tlok-jezeli tak nie jest to poluznij aparat i ustaw go tak zeby palc pokazywal pierwszy przewod - jak nie da rady tyle obkrecic aparatem to musisz go wyciagnac i troche obrecic i go wlozyc spowrotem
rozrzad masz teraz ok
niech ktos kreci silnikiem - jak zpali to jest ok, jezeli nie to ruszaj powoli aparatem jak ktos kreci - powinien wtedy zapalic bo moze byc przestawiony troche zaplon
jak odpali dociagnij aparat i jedz do kogos zeby ci ustawil zaplon na lampach


pamietaj o walku rozrzadu - pierwszy tlok w gorze i na paunktach, walek rozradu na punktach i ZAWORY MUSZA BYC POZAMYKANE - jezeli nie sa to obroc walek o 180 stopni

mysle ze teraz autko musi zapalic

: ndz lis 16, 2008 13:22
autor: dj241
zrobilem foto polozenia walka rozrzadu i popychaczy dla poszczegulnych tlokow.
moze na podstawie tych foto zdolacie mi pomoc :crazy:
oraz dołączam foto ustawienia aparatu zaplonowego . palec pokrywa sie z polozeniem przewodo zaplonowego na 1 cyliner ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
.na foto jest zanaczony przedow od podcisnienia ktory nie byl do niczego podpiety - czy to moze byc powod ?

agrala walek rozrzadu mam inaczej ustawiony u mnie nie ma na obudowie pkt OT ja ustawelem na znak po pewnetrznej stroni kola na wysokosci glowicyObrazek

1p

: czw sty 08, 2009 10:53
autor: simon_w
Witam, miałem to samo po przełorzeniu silnika problem z zapaleniem. okazało się iż górne koło od wałka nie pasuje na znak, trzeba ustawić wg górnego ustawienia wałka:

- 1 tłok w górze
- wałek od zaworów pierwszy garb patrzy w pród drugi w tył.

: czw sty 08, 2009 18:15
autor: dj241
juz odpalil winny byl apatat zaplonowy ;)
teraz mam kolejny problem z nim . prawdopodobnie siadl mi ecu - pompa paliwy sie nie wylacza po kilku sekundach po przekreceniu stacyjki

: czw sty 08, 2009 20:01
autor: agrala
sprawdz czy nie skleily sie styki od przekaznika od pompy
jezeli przekaznik jest sprawny to odlacz akumulator, odlacz wtyczke od ecu,podlacz akumulator i zobacz wtedy czy przekaznich dziala - jezeli dziala to nie wina ecu

: czw sty 08, 2009 20:33
autor: dj241
przekaznik od pompy oraz cala skrzynke bezpiecznikow podstawilem inna i to samo . przy odpietym kompie pompa sie nie wlacza wcale - oczywiste bo nie ma zasilania ktore idzie od kompa

: ndz sty 11, 2009 20:42
autor: agrala
odepala z ta pompa?
wyglada na to ze uwalone ECU chyba ze hall podaje jakies impulsy a ECU mysli ze silnik pracuje i dlatego zalacza pompe

: ndz sty 11, 2009 21:14
autor: dj241
jezdze na samym lpg . pompa i wtryski odpiete tzn wyjety przekaznik odpowiedzialny za pompe i zdieta wtyczka z listwy wtryskowej . chwilowo tak pojezdze . na samym lpg ladnie pracuje , ciag ma :bigok: