Strona 1 z 2

[Mk II] 1.3 Problem z silnikiem :( Pomocy!!

: sob lis 15, 2008 14:53
autor: Timothy88
Witam,posiadam golfa II na wielopunktowym wtrysku (1.3),silnik od jakiegos czasu dusi sie oraz nie trzymał wolnych obrotów:/ dusi sie tzn. kiedy dawałe, mu lekko gazu to zaczynał jakby przerywac,jesli chodzi o obroty to po rozgrzaniu jakos trzymal ale i tak po dluzszej chwili gasł,do tego samochod po krotkich trasach sie gotowal i ubywalo plynu w chlodnicy.Zostala wymieniona uszczelka pod glowica co wyeliminowało gotowanie.Jesli chodzi o duszenie padlo na przeplywomierz(z racji tego ze palil 15 litrow) a jesli chodzi o obroty to na silniczek krokowy.Przepływomierz zostal wymieniony(na uzywany) po odpaleniu silnik trzymal wolne obroty a przy delikatnym dodawaniu gazu nie dusil sie,za to zaczal sie dusic przy gwaltowniejszym wcisnieciu pedała czyli odwrotnie do wczesniejszej sytuacji;/ silniczek krokowy zostal wyczysczony i nic to nie dalo... teraz silnik ladnie odpala,chodzi w miare rowno nie gotuje sie ale nie da sie nim jezdzic bo przy dodaniu gazu i puszczeniu sprzegla dlawi sie i gasnie. Czy ktos mi moze pomóc ??

: sob lis 15, 2008 16:32
autor: Młoda
Nastepnym razem precyzuj temat,wybaczone ze względu na to, ze jesteś świeży na forum :bajer:

: sob lis 15, 2008 16:43
autor: Timothy88
tzn.?? :)

: sob lis 15, 2008 16:48
autor: MarcinWLKP
Timothy88 pisze:a jesli chodzi o obroty to na silniczek krokowy
w NZ'ecie nie ma silniczka krokowego
Timothy88 pisze:Jesli chodzi o duszenie padlo na przeplywomierz(z racji tego ze palil 15 litrow)
przerabiałem to kilka dni temu, ale przepływkę miałem w porządku, sprawdź sondę lambda, po wymianie sondy, przewodów, świec filtra powietrza, kopułki i palca rozdzielacza też spadło mi spalanie i problemy z obrotami na wolnych zniknęły. Możesz to sprawdzić w prosty sposób odpalając auto i gdy chodzi na wolnych, odłącz wtyczkę od sondy, jeśli przestanie przerywać to masz jeden z problemów załatwiony.
Przyda się też sprawdzić szczelność układu podciśnienia i stan odmy

: sob lis 15, 2008 19:39
autor: Timothy88
swiece i filtr powietrza juz wymienilem.jest silniczek krokowy bo widzialem na wlasne oczy.

: sob lis 15, 2008 19:47
autor: Paweł Marek
Timothy88 pisze:jest silniczek krokowy
niema, jest tylko zawór ze spręzyną bimetalową puszczający do wtrysku dodatkowe powietrze zanim silnik się rozgrzeje. Może odpowiadać za kłopoty z wolnymi, nie ma nic do osiągów silnika na wyższych obrotach, chyba że ma dziurę w wężu.

: sob lis 15, 2008 20:01
autor: agrala
Timothy88 pisze:swiece i filtr powietrza juz wymienilem.jest silniczek krokowy bo widzialem na wlasne oczy.
wrzuc zdjecie tego silniczka bo nie wierze ze jest w tym aucie bo sam mam taki silnik i go NIE MAM!!!
Sprawdz jak kolega pisal wyzej z ta sonda
Kiedy wymieniales przewody i swiece i jakiej firmy masz prewody?
tak jeszcze z ciekawosci - w ktorym miejscu jest ten silniczek krokowy i czy aby napewno masz 1.3 na pelnym wtrysku?

: sob lis 15, 2008 22:19
autor: Paweł Marek
agrala, to jest ten zawór bimetaliczny, czasem nazywany mylnie silniczkiem krokowym, z którym niema nic wspólnego
Obrazek

: ndz lis 16, 2008 00:38
autor: Timothy88
Paweł Marek pisze:agrala, to jest ten zawór bimetaliczny, czasem nazywany mylnie silniczkiem krokowym, z którym niema nic wspólnego
[url=http://images4.fotosik.pl/239/d3fe8193214e3089m.jpg]Obrazek[/URL]
no ok moze jest tak jak mowisz,jest tam cos sterowanego elektronicznie,tak powiedzial moj mechanik ja sie nie znam na tyle zeby ocenic co to jest,ale mniejsza o to.

[ Dodano: 15 Lis 2008 23:43 ]
agrala pisze:
Timothy88 pisze:swiece i filtr powietrza juz wymienilem.jest silniczek krokowy bo widzialem na wlasne oczy.
wrzuc zdjecie tego silniczka bo nie wierze ze jest w tym aucie bo sam mam taki silnik i go NIE MAM!!!
Sprawdz jak kolega pisal wyzej z ta sonda
Kiedy wymieniales przewody i swiece i jakiej firmy masz prewody?
tak jeszcze z ciekawosci - w ktorym miejscu jest ten silniczek krokowy i czy aby napewno masz 1.3 na pelnym wtrysku?

mam napewno na pelnym wtrysku,ale sprawa potencjalnego silniczka juz jest rozwiazana,wymienilem tylko swiece jakis tydzien temu kabli nie wymienialem.

: ndz lis 16, 2008 11:00
autor: agrala
stawiam na przewody

: ndz lis 16, 2008 12:30
autor: Timothy88
agrala pisze:stawiam na przewody

dodam jeszcze ze kiedy dodaje powoli gazu to sie wkreca,ale jak dodam gwaltowniej to odrazu umiera ... takie moga byc objawy przewodow ??

: ndz lis 16, 2008 15:16
autor: agrala
nie kazdy silnik zachowuje sie tak samo
u mnie jak ostatnio poszly pzewody to wlasnie tak bylo, jezdzilem jeszcze roche na nich i doszlo do tego ze w czasie jazdy mozna bylo dojsc do 2,5 tys obr a na luzie do 7
w innym aucie mialem tak ze na benzynie bylo ok a na gazie strzelal przy gwaltownym dodaniu gazu a jak sie powoli wkrecal to bylo ok
jak masz kogos to podmien na chwile przewody (tylko nie pomyl kolejnosci) - beda pasowaly od kazdego golfa 2 i 3, w gre wchodza nawet passaty, polowki itp
jak sie okaze ze przewody to nie kupuj jakis tanich bo dlugo nie pociagna
polecam ngl i boscha

: ndz lis 16, 2008 16:21
autor: Timothy88
agrala pisze:nie kazdy silnik zachowuje sie tak samo
u mnie jak ostatnio poszly pzewody to wlasnie tak bylo, jezdzilem jeszcze roche na nich i doszlo do tego ze w czasie jazdy mozna bylo dojsc do 2,5 tys obr a na luzie do 7
w innym aucie mialem tak ze na benzynie bylo ok a na gazie strzelal przy gwaltownym dodaniu gazu a jak sie powoli wkrecal to bylo ok
jak masz kogos to podmien na chwile przewody (tylko nie pomyl kolejnosci) - beda pasowaly od kazdego golfa 2 i 3, w gre wchodza nawet passaty, polowki itp
jak sie okaze ze przewody to nie kupuj jakis tanich bo dlugo nie pociagna
polecam ngl i boscha
moga byc kable od golfa 3 1.4 lub passata B3??

: ndz lis 16, 2008 19:31
autor: agrala
tak tylko zmieniaj pojedynczo zeby nie pomylic kolejnosci