Strona 1 z 1

ściąga na prawo

: pt lip 29, 2005 19:48
autor: szsz01
byłem na geometria kół, facet ustawił wg norm czy jakoś tak
ściąga mi na prawo
zmieniłem koła: te z tyłu dałem na przód a przednie jak nie trudno się domyśleć dałem do tyłu, ale bez zmian
jakieś pomysły?
ślady zostawia dwa, to sprawdziłem zimą, ale chyba facet na geometrii by mi to powiedział, jakbym miał 4 ślady?
może amory? może być tak, że jak jeden bardziej siedzi i jedna strona jest przez to obniżona to ściąga?
jakieś pomysły?
--
szsz

: pt lip 29, 2005 20:51
autor: Gitner
To ja sie podczepie. Mi znowu sciagal jak narazie w lewo. Wczoraj wymienialem klocki na nowe. Zuwazylem ze na starych z lewej strony zostalo jakiej 5mm a na prawych dobry 1cm. Czy to wina tego sciagania w lewo? Czy przez nierowno wytarte klocki mogl sciagac w lewo? Tarcze nadaja sie jeszcze do jezdzenia. Z lewej strony na klockach wyzlobil sie rant od tarczy. Co poza tym jesli nie to moze byc przyczyna sciagania w lewo. Jak narazie przez kilkanascie km nie zauwazylem sciagania.

Pozdro
Gitner

: pt lip 29, 2005 21:22
autor: MTZ
Zobacz czy ślizgacze nie sa zapieczone ( takie tulejki w ktorych wkrecone sa sruby mocujace zacisk) powinny pracowac jak mocno je naciśniesz. Po drugie sprawdz czy nie masz zapowietrzonych hamulcow. Pozdrawiam

: pt lip 29, 2005 21:32
autor: Gitner
Hamulce po wymianie klockow odpowietrzone..

Pozdro
Gitner

: ndz lip 31, 2005 15:25
autor: prozak
to moze i ja sie dolacze :) mi sciaga w prawo
klocki nowe
slizgacze zrobione wlasnorecznie wiec chodza bez problemu
amory nowe kayaba
opon mi nie zbiera z jednej strony wiec to nie geometria (nio wlasnie komus tak robilo powyzej wiec niech geometrie sobie ustawi :) )
robilo sie tak tez przed tymi wymianami

czyli przy ruszaniu z kopyta jak puszcze kierownice ciagnie w prawa strone dodatkowo podczas jazdy by jechac prosto musze miec delikatnie kierownice przeciagnieta w lewo (mowa tu o kilku milimetrach)

podczas hamowania moge puscic kierownice auto jedzie prosto
brak widocznych luzow, nic nie stuka
ma ktos jakies pomysly gdzie powod sciagania??

: ndz lip 31, 2005 16:20
autor: czyś
Hmmm, jeśli prowadniki zacisków chodzą bez problemu, a jest różnica pomiędzy klockami prawego i lewego koła, to najprawdopodobniej któryś zacisk nie do końca jest ok. Tzn. może być stary i zapieczony pierścień uszczelniający i osłona tłoczka. Trzeba sprawdzić, czy tłoczek zacisku dobrze odbija, tzn. odpuszcza hamulec. Podnieś koło to z tej strony, gdzie klocków zostało mniej i pokręć kołem i sprawdź, czy koło nie jest przyhamowane, tzn. czy podczas obrotu nie trą wyczuwalnie klocki o tarczę.
Może też być minimalnie skrzywiona tarcza, tak, że nie czuć tego na pedale hamulca (pulsowanie pedału), ale mimo to klocki trą o tarczę w zakresie pewnego kąta obrotu koła.

Może to też być sprawa nie do wyczucia przez gościa na geometrii - stare, zjechane tuleje przedniego wahacza, tzn. tuleje tylne, te poziome (tzn. ze śrubą - sworzniem - w płaszczyźnie pionowej). Mogą nie być jeszcze oberwane, tzn. na postoju wydają się dobre, ale już podczas jazdy bardziej się uginają (pracują), i wtedy geometria jednej strony minimalnie się zmienia. Jest to szczególnie odczuwalne, gdy była zmieniana tuleja tylko z jednej strony, a z drugiej została stara, lub są na obu stronach tuleje różnych producentów.

I jeszcze jedo - ja u siebie sam zrobiłem kuku, tak, że miałem identyczne objawy. Po podniesieniu auta sprawdzając czy są dokręcone górne łożyska i poduchy kolumn zawieszenia przekręciłem o pewien kąt górne mocowanie. Niby jest ono w przekroju okrągłe i nie powinno to mieć znaczenia, ale po większym przebiegu guma się wygniata i wyciera pod kształt kielicha. Czyli minimalnie zmieniłem geometrię poprzez niewielką zmianę puntu podparcia kolumny. I od tej pory zaczęło ściągać w jedną stronę, i kiera wymagała minimalnego "przekoślawienia" żeby auto jechało prosto. Cóż, wtedy byłem "początkujacy" :panna:

: ndz lip 31, 2005 18:06
autor: Gitner
flanel pisze:Ale sciaga przy chamowaniu czy podczas jazdyyyyyyyyyyy bo to jest wielka róznica czekam na odpis
Podczas jazdy..

Pozdro
Gitner

: ndz lip 31, 2005 19:57
autor: czyś
flanel pisze:Sprawdz czy jest równo cisnienia w kołach i jak wygladają opony a jak nie to jedz tam gdzie dobrze ustawiaja zbierznosc łącznie z katami
Spróbuj jeszcze zamienić koła stronami (prawe na lewą, lewe na prawą) Czasami ściąga wtedy w drugą stronę i na 100% kwestia kół