Strona 1 z 2

spalanie ojelu

: czw lis 13, 2008 21:32
autor: krzysiumistrz
ostatnio zauwarzyłem ze jak jezdze na benzynie to po przegazowce dym robi sie czarny i spala olej a na gazie nie ma takiej sutuacji od czego to zalerzy?

: czw lis 13, 2008 21:33
autor: Paweł Marek
od tego że nie olej spala tylko masz za bogatą mieszankę na benzynie, użyj szukajki, gaźnik do naprawy lub regulacji

: czw lis 13, 2008 21:43
autor: Maćkooo
krzysiumistrz pisze:po przegazowce dym robi sie czarny i spala olej a na gazie nie ma takiej sutuacji od czego to zalerzy?
Zależy to od rodzaju paliwa. Na benie przy zbyt bogatej dawce spaliny będą czarne a na gazie sam nie wiem bo nie mam ale zapewne innego koloru. Zreszta fakt faktem masz rozregulowany gaznik i stąd ten czarny dymek. Do sprawdzenia zawór wzbogacenia mieszanki (membrana) - pod warunkiem że dymek wystepuje na rozgrzanym silniku. Jesli na zimnym to ssanie do roboty.

: czw lis 13, 2008 21:56
autor: krzysiumistrz
no ok ale jesli za bogata mieszanka to czemu oleju ubywa?

: czw lis 13, 2008 22:08
autor: krzysiumistrz
silnik jest swiezo po myciu wiec na wycieki czekam ale wczesniej nie było wiec nie wiem co o tm myslec jak odpalam auto z rana to mam taki niebieskawy dymek

: czw lis 13, 2008 22:17
autor: Paweł Marek
krzysiumistrz pisze:to czemu oleju ubywa?
Olej jak spala to na obu paliwach, ale czarny kolor dymu nie jest od oleju tylko nieprzepalonej benzyny. Od oleju spalonego jest niebieski i ojawia się jak już naprawdę dużo spala. Jedno z drugim niema nic wspólnego, to 2 różne awarie.

: czw lis 13, 2008 22:27
autor: krzysiumistrz
czyli wycodzi na to ze mam 2 awarie w aucie ze ustawiony gaznik i dodatkowo przepala olej

: czw lis 13, 2008 22:30
autor: Paweł Marek
Na podstawie tego co napisałeś takj sądzę. Jeśli ten niebieski dymek jest tylko rano po odpaleniu to masz jakąś tam szansę że wywiniesz się zmianą samych uszczelniaczy zaworowych (o tym poszukaj na forum)

: czw lis 13, 2008 23:53
autor: Maćkooo
Spalanie oleju to nie koniecznie w tych typach silników usterka silnika. Owszem możesz mieć zużyte pierścienie bądź uszczelniacze lub zawory (to oceń sam po stanie silnika i mocy) ale warto też wziąć pod uwagę fakt że olej może dostawać się do komory splania przez gaźnik. Pyatnie jak - a bardzo prosto przez odmę. Znam ten przypadek w silniku RF. :D . Jeśli olejem pluje przez odmę to będziesz go miał sporo w filtrze powietrza oraz na korpusie gaźnika. Akurat z tym da się coś jeszcze zrobić, ze zużyciem silnika niestety niewiele.

: pt lis 14, 2008 16:31
autor: krzysiumistrz
wlasnie w filtrze powietrza znajduje sie olej i zastanawialie skad on sie tam bierze a jak usunac ta usterke?

: pt lis 14, 2008 17:00
autor: agrala
olej przelatuje przez odme bo pierscienie puszczaja cisnienie
sprawdz cisnienie na tlokach na zimnym silniku
Gdy silnik bierze olej to z lumika czuc specyficzny zapach
Do Pawel Marek - nie wiem czy zauwazyles cos takiego ze silnik pracujacy na gazie nie kopci tak mocno gdy bierze olej jak wtedy gdy pracuje na beznynie

Co do odmy to pewnie ktos zaraz napisze zeby ja zapchac zeby olej sie nie przedostawal

: pt lis 14, 2008 17:14
autor: Maćkooo
agrala pisze:Co do odmy to pewnie ktos zaraz napisze zeby ja zapchac zeby olej sie nie przedostawal
Zapychac to lepiej nie bo szkoda rozszadzać simeringi w silniku. Radziłbym wpakowac tłumik płomieni , czyli siateczkę miedzianą a napewno nie zaszkodzi. Niestety konstruktorzy nie pomysleli ze olej pokonywac może siatkę fabryczną któa jest wbudowana do pokrywy zaworów.
agrala pisze:olej przelatuje przez odme bo pierscienie puszczaja cisnienie
Czy ja wiem , nie do końca. Mi tez puszczało, zrobilem remont, pierścienie nowe , kompresja wporządku (po remoncie) i dalej leciało. Nie bardzo wiem jak to możliwe ale tak było. Być może na zaworach uciekało ale z drugiej strony oleju nie chciał brać więc to też dziwne.

: pt lis 14, 2008 17:25
autor: agrala
kiedys robilem bmw - smierdzialo palonym olejem, ubywalo oleju a przepustnica byla cala usrana w oleju, w obudowie filtra powietrza byla kaluza
po szlifie cylindrow i remoncie glowicy nie trzeba bylo juz zagladac do przepustnicy i dlewac olju do silnika