Strona 1 z 2

Zmniejszenie spalania silnika 1.3 gaźnik

: ndz lis 09, 2008 14:48
autor: Midonn
Witam :) To jest mój pierwszy post na tym forum, zatem proszę o wyrozumiałość.

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem golfa II 1.3 oznaczenie silnika MH. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę zmienić podstawowe parametry silnika (głównie chodzi mi o obniżenie spalania). W grę wchodzi SWAP silnika, albo zmiana zasilania na wtrysk. Instalacja gazowa odpada ze względu na koszty założenia. Mam do wykorzystania na ten cel 500-600 zł

: ndz lis 09, 2008 14:56
autor: mate64
A ile to twoje MH pali?


Pewnej graniczy nie przekroczysz, 1.6-1.8 będzie paliło 9-1 beny zależnie od stanu i techniki jazdy.

: czw lis 13, 2008 10:11
autor: wojtassMkVI
Gas go z górki i wykrec dwie swiece

: czw lis 13, 2008 14:02
autor: blazejm
zmień styl jazdy:P więcej hamowania silnikiem, staraj się jeździć na możliwie wysokim biegu a jednocześnie przy wyprzedzaniu redukuj i szybko przyspieszaj, tak samo szybko rozpędzaj się po ruszeniu. A tak swoją drogą to ile ci łyka?

: czw lis 13, 2008 14:22
autor: Maćkooo
blazejm pisze:więcej hamowania silnikiem
To akurat niezbyt fortunna porada gdyż ten gaxnik nie ma odcięcia paliwa więc szkoda zachodu.
Raczej zmniejszenie spalania da tutaj dobre wyregulowanie obreotów i szczególnie ssania. Reszta to juz kwestia kierowcy.

: czw lis 13, 2008 14:44
autor: KamilW
Midonn pisze:Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób mogę zmienić podstawowe parametry silnika (głównie chodzi mi o obniżenie spalania). W grę wchodzi SWAP silnika, albo zmiana zasilania na wtrysk.
fajnie to ująłeś :) ... jeśli chodzi o zmniejszenie spalania to masz duże pole do popisu, szczególnie w kwestii utrzymania pojazdu w dobrej kondycji technicznej. Pewnej granicy nie przeskoczysz, to jasne ale nie jest tak źle jak pisze mate64, sam mialem mk2 1,6 i spalanie oscylowalo w okolicach 7 l/100km, moim osobistym rekordem bylo 5,5 l/100km (mozna powiedziec ze byl to cykl mieszany, ale dlugosci tras nie przekraczaly 10 km). Teraz mam silnik o pojemności 2,5 litra i srednie spalanie wynosi 10 l/100km wiec jesli twoj pali wiecej to mozna to uznac za anomalie. Co do zmniejszenia spalania i zwiazanymi z tym kwestiami dotyczacymi stanu technicznego pojazdu to mam fajne opracowanie, moze niezbyt aktualne bo pisane na temat 126p ale zawarte w nim uwagi sa ponadczasowe. Po przeczytaniu mysle ze pewne kwestie ci sie wyklaruja i bedziemy mogli dalej kontynulowac rozwazania, podaj tylko adres e-mail to wysle ci to opracowanie, jesli inni sa zainteresowani to tez niech podadza adres.

: czw lis 13, 2008 14:58
autor: blazejm
na moim 1,8 ABS na wtrysku od RP średnie spalanie 7l. Natomiast w trasie, 3 osoby i bagaże 6,3l, średnia prędkość 80km/h oraz kilka km przy 140km/h, jakbym jechał sam cały czas równo to spokojnie poniżej 6l można zejść.

: czw lis 13, 2008 19:17
autor: kwietek
Nic nie ma za darmo. Jeśli chcesz coś regulować przy silniku, i umieć przewidzieć skutki, musisz posiadać duże doświadczenie w tych pracach, albo znać przebieg wszystkich procesów zachodzących w silniku (ludzie z tego habilitacje nawet robią), więc nie jest prosto. Moim zdaniem parametry pracy silnika powinny być dokładnie jakie przewidziała fabryka. Każda ingerencja, instalacja LPG, zmiana dawki paliwa, zmiana kąta wyprzedzania zapłonu, itd... zmniejszy zużycie paliwa, ale zwiękrzy awaryjność i skróci życie silnika. Bilans kosztów w najleprzym przypadku wyjdzie Ci na zero.

: czw lis 13, 2008 21:11
autor: blazejm
czyli wniosek prosty: zmiana stylu jazdy:) inwestycja praktycznie żadna a różnice można odczuć w portfelu:)
Midonn, a ile Ci pali golfina z tym motorkiem?

: czw lis 13, 2008 21:27
autor: Maćkooo
Każdy pisze że pali mu tyle i tyle. Ale średnie spalanie zależy głównie od tras. Należy zliczyc ile razy uruchamiasz silnik , czy pokonujesz miasto czy trase, czy jest to droga dziurawa czy prosta , czy wystepuje duzy ruch czy mały. Mój 1,6 np palił mi średnio 10-11 l /100 km. A jezdziłem odcinki 5 km. A wystarczyłoby wyskoczyc w trase i pewno potrafiłby wchłonąć 6-7l/100km.
Odpowiedz sobie szczerze jakie odcinki naprawdę pokonujesz. Nie wierz w podane parametry spalania w książkach. Oni piszą że spala 5,5l/100km ale przy jezdzie ciągłej 90km/h. A przeciez musisz czasem przyspieszyc , zwolnic i juz dodajesz i dodajesz. Oczywiscie spalania takze nie mierzyli przy 5 osobach i pełnym bagażniku wraz z relingiem na dachu i oponami 195. Pamiętaj tzreba wziążc poprawki.

: czw lis 13, 2008 22:16
autor: kwietek
Dokładnie tak, mi ABF w trasie, przy oszczędnej jeździe zbliża się do 6l, w korkach zaś średnie spalanie czasem przekracza ponad 16l. W pasku wprawdzie nie mam aż takich rozbieżności (trasa do 5l miasto podchodzi do ok 7l).Dużo zależy także od charakterystyki silnika.

: czw lis 13, 2008 22:19
autor: mate64
Maćkooo pisze:Każdy pisze że pali mu tyle i tyle. Ale średnie spalanie zależy głównie od tras.

Zgadza się. Mój RP na krótkich "trasach" w zakorkowanej na amen Łodzi wciąga 14 gazu. Mniej nie zejdzie jeśli toczę się powiedzmy 15 minut z prędkością 5 na godzinę. W trasie wciąga 9-10 gazu.

Na benzynie jest adekwatnie, 12 miasto, trasa 7-8.

: czw lis 13, 2008 22:29
autor: blazejm
dokładnie tak jak mówicie, jakbym ciągle po miescie jeździł to też koło 9-11l by wciągnął, jednak w trasie już niejednego zaskoczyłem jak mało 1,8 potrafi spalić:P dodam że mam oponki 205:D

: czw lis 13, 2008 23:13
autor: genLODOWAmk2
jak dla mnie tylko technika jazdy mozna zmniejszyc spalanie...

moj 1.3MH palil w miescie 8.5 benzyny potem ok 8 w trasie wyszlo rowne 6l

po zalozeniu gazu pali mi 9.5 do 10.7
10.7 to wynik w sporym korku 1.5km samochod za samochodem .... 8km rano 8 po poludniu... i sie nie dziwie ze tyle pali.... ( aha jeszcze zimno dosc bylo.. )
oponki 175/70/13

jedynie mozna dac wezsze oponki ale czy bedzie to istotna zmiana to nie wiem....


ja mam pytanko do tematu... czy zmiana skrzyni z 4 na 5 da jakas istotna zmiane w spalaniu ???