kierunkowskazy
: ndz lis 09, 2008 14:26
napiszę najpierw o co chodzi i skąd pomysł a potem będzie pytanie.
otóż, podczas wyprzedzania czy zmieniania pasa ruchu kierownicą robi się za mały obrót aby kierunkowskazy samoczynnie się wyłączyły, dlatego sygnalizowanie tego manewru jest "uciążliwe" bo trzeba dźwignię kierunków przełączyć w sumie 4 razy np. podczas wyprzedzania, można ją też przytrzymywać palcem w pozycji naciśniętej ale nie przełączonej ale to jest jeszcze gorsze rozwiązanie. sprawę tą sprytnie rozwiązał ford. krótkie naciśnięcie dźwigni kierunków (nie przełączenie) powoduje 3 mignięcia. genialne! jeżdżę fordem w pracy i ta funkcja tak mi się spodobała, że chciałbym coś takiego zrobić w moim goferku bo z czystego lenistwa (mimo że to jest tylko ruch palcem) coraz rzadziej używam kierunków przy wyprzedzaniu. nie chce mi się po prostu machać tą dźwignią a w fordzie używam ich zawsze dzięki tej właśnie funkcji. i teraz pytanie, jak tą funkcję zrealizować w golfie? jak podtrzymać impuls z krótkiego naciśnięcia manetki kierunków na 3-4 sekundy? puścić to przez przekaźnik czasowy czy może coś innego i gdzie najlepiej wpiąć się w przewody?
otóż, podczas wyprzedzania czy zmieniania pasa ruchu kierownicą robi się za mały obrót aby kierunkowskazy samoczynnie się wyłączyły, dlatego sygnalizowanie tego manewru jest "uciążliwe" bo trzeba dźwignię kierunków przełączyć w sumie 4 razy np. podczas wyprzedzania, można ją też przytrzymywać palcem w pozycji naciśniętej ale nie przełączonej ale to jest jeszcze gorsze rozwiązanie. sprawę tą sprytnie rozwiązał ford. krótkie naciśnięcie dźwigni kierunków (nie przełączenie) powoduje 3 mignięcia. genialne! jeżdżę fordem w pracy i ta funkcja tak mi się spodobała, że chciałbym coś takiego zrobić w moim goferku bo z czystego lenistwa (mimo że to jest tylko ruch palcem) coraz rzadziej używam kierunków przy wyprzedzaniu. nie chce mi się po prostu machać tą dźwignią a w fordzie używam ich zawsze dzięki tej właśnie funkcji. i teraz pytanie, jak tą funkcję zrealizować w golfie? jak podtrzymać impuls z krótkiego naciśnięcia manetki kierunków na 3-4 sekundy? puścić to przez przekaźnik czasowy czy może coś innego i gdzie najlepiej wpiąć się w przewody?