Strona 1 z 1

Nagły spadek mocy w Golf IV 1.9TDI 115KM 6 biegów

: sob lis 08, 2008 21:40
autor: szwari
Witam...Ma problem z nagłym spadkiem mocy w moim autku. Problem polega na tym, że tryb awaryjny włącza mi sie (jak do tej pory) tylko na dłuższej trasie np.przy wyprzedzaniu lub zwiększaniu prędkości oraz zawsze przy 140km/h. Natomiast w mieście jeszcze nigdy mi sie to nie zdarzyło by włączył mi się tryb awaryjny, przeciągam autko 2,3 ,4 biegu nawet do 5ooo obr/min i czasami jak mam tyle miejsca to rozpędzam sie do 120 km/h. i nic się nie dzieje. Natomiast przy jeździe w trasie jadąc 120km/h chce przyspieszyć do manewru wyprzedzania a tu nagle pojawia się spadek mocy. Oczywiście tryb awaryjny po wyłączeniu silnika i po ponownym włączeniu znika. Proszę kolegów o jakąś podpowiedz co to może być. Z góry bardzo dziękuję.... :pub:

: sob lis 08, 2008 21:43
autor: grzybsi
jedź na diagnostykę silnika i tam Ci powiedzą co mu dolega..najlepsze rozwiązanie...co do problemu to przyczyn moze być wiele.

Nagły spadek mocy w Golf IV 1.9TDI 115KM 6 biegów

: sob lis 08, 2008 22:08
autor: szwari
Dzięki...
W lipcu sprowadziłem autko i w czasie powrotu już miałem spadek mocy, następnie pojechałem na wymianę wszystkich olejów filtrów paska rozrządu itp. i oczywiści został podłączony do kompa i były błędy
4500 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego. Przerwa/zwarcie do plusa
462D Regulacja ciśnienia doładowania. Powyżej granicy regulacji
4490 Przepływomierz masowy powietrza. Przerwa/zwarcie do masy.
Po wykasowaniu tych błędów od lipca było oki(raz mi sie tylko włączył ale to na pierwszym biegu jak dojeżdżałem do przejazdu kolejowego)
Pojadę na kompa ale po długim wekendzie...
dziękuję :pub:

: ndz lis 09, 2008 00:15
autor: EnJoy
szwari pisze:4490 Przepływomierz masowy powietrza. Przerwa/zwarcie do masy.
przeczyść styki na przepływce
szwari pisze:462D Regulacja ciśnienia doładowania. Powyżej granicy regulacji
czyli szfajnkuje N75, bądź zapiekły się kierownice w turbinie..lub sztanga w gruszce turbiny. Na pocztku podmień zaworek n75 stosując n18 i czy coś to pomorze, jeśli nie to raczej turbinka do czyszczenia ;)

a jeśli masz okazję to zloguj autko i wyniki wklej na forum

: ndz lis 09, 2008 00:32
autor: szwari
dzięki...
czy ten N75 jest obok N18??????????
czyli trzeba zdemontować wszystkie wężyki i zamienić???????czy wystarczy tylko przełączyć wtyczki??????
pozdrawiam

: ndz lis 09, 2008 00:41
autor: EnJoy
tak, są usytuowane niedaleko siebie.. N18 montujesz na miejscu N75.. razem z wężykami i przewodami

: ndz lis 09, 2008 01:11
autor: szwari
enjoy pisze:tak, są usytuowane niedaleko siebie.. N18 montujesz na miejscu N75.. razem z wężykami i przewodami
sorki ale proszę w lepsze wyjaśnienie czyli robię następujące kroki

odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
sorki za problem ale nie chce zrobić czegoś co nie powinienem
pozdrawiam

: ndz lis 09, 2008 01:16
autor: EnJoy
szwari pisze:odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
tak, dokładnie ;)

czasem ciężko mi jest się poprawnie wysłowić po %%% :helm:

: ndz lis 09, 2008 01:44
autor: szwari
enjoy pisze:
szwari pisze:odłączam całkowicie N75 i N18 i zamieniam je miejscami i podłączam je tak jak były poprzednio z tym ze zostały zamienione same zaworki.następnie wsiadam w autko i śmigam na zamienionych zaworkach, jeżeli jest oki to trzeba wymienić N75.
tak, dokładnie ;)

czasem ciężko mi jest się poprawnie wysłowić po %%% :helm:
spoko :pub:

to jeżeli tak mam postąpić to jaka jest różnica między tymi zaworami????może to głupie pytnko ale od czego jest wtedy ten zaworek n18, skoro zamienię je miejscami i wszystko będzie oki????
tak to jest jak się nie ma instrukcji obsługi...może ktoś wie skąd mógłbym sobie ściągnąć..
pozdrawiam

: ndz lis 09, 2008 01:57
autor: EnJoy
oba są tej samej budowy i mają tą samą zasadę działania dlatego na próbę można je podmienić, N18 steruje recyrkulacją spalin.. czyli EGR-em ;)

: ndz lis 09, 2008 12:08
autor: damcio151
zamykam , pkt.2 regulaminu forum