Strona 1 z 1

Tylni spryskiwacz

: pt lis 07, 2008 00:49
autor: sredniaq
Pytanie : czy spryskiwacz powinien tryskac tylko pionowo do góry na szybe czy chodzic z wycieraczka i wykonywac ruch w zakresie 90 stopni czyli od lewej do pionu.U mnie na początku był nieruchomy w pionie a teraz rusza sie razem z wycieraczką i nie wiem czy wcześniej było dobrze i sie zepsuł czy na odwrót?

: pt lis 07, 2008 00:54
autor: greg
sredniaq pisze:nie wiem czy wcześniej było dobrze i sie zepsuł
tak
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314

: pt lis 07, 2008 01:05
autor: sredniaq
okej dziek greg widze ze forum nie spi moze w jakiejs wolnej chwili sie za to zabiore choc przeraza mnie ogrom pracy z tym zwiazany bo naprawa autka to nie moja dziedzina niestety

: pt lis 07, 2008 01:33
autor: xperl
Witam kolege z tym samym problemem co ja ;) zabieralem sie za to ale moja naprawa zakonczyla sie na demontarzu ramienia wycieraczki ;) odkrecilem srobe i nic nie szlo ruszyc wiec dalem sobie spokoj ;) i po przemysleniu stwierdzilem ze stpyskiwacz ktory idzie razem z wycieraczka jest fajniejszy, efektywniejszy wiec ja tak zostawiam ;) zastanow sie nad tym ;) pozdr!.

: pt lis 07, 2008 14:01
autor: Kamel
xperl pisze:Witam kolege z tym samym problemem co ja ;) zabieralem sie za to ale moja naprawa zakonczyla sie na demontarzu ramienia wycieraczki ;) odkrecilem srobe i nic nie szlo ruszyc wiec dalem sobie spokoj ;) i po przemysleniu stwierdzilem ze stpyskiwacz ktory idzie razem z wycieraczka jest fajniejszy, efektywniejszy wiec ja tak zostawiam ;) zastanow sie nad tym ;) pozdr!
Na Twoim miejscu bym się tak nie cieszył, bo jeśli spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką to oznacza, że rurka doprowadzająca płyn do dyszy jest w ośce wycieraczki pęknięta, bo się ukręciła, a tym samym płyn dostaje Ci się do środka do mechanizmu wycieraczki.

Dlatego doradzałbym jednak naprawę tego. Na Allegro dostępne są zestawy naprawcze, tyle, że do Valeo - koszt ok. 150zł. Po drobnych przeróbkach można go zaadoptować do mechanizmów Boscha.
Mi demontaż mechanizmu, dopasowanie zestawu naprawczego i montaż mechanizmu zajął ok. 40 minut.
Ramię wycieraczki też mi nie chciało zejść. Sposób - zdejmujesz plastik osłaniający, odkręcasz śrubę i polewasz colą :-) (nie miałem akurat WD-40). Za chwilę zdejmujesz ramię i wyciągasz mechanizm.

: pt lis 07, 2008 18:33
autor: Qto
greg pisze:sredniaq napisał/a:
nie wiem czy wcześniej było dobrze i sie zepsuł
tak
była kiedyś "wojna" na forum jak to ma być. Kształt plastiku który nachodzi na śrubę (ta zaślepka) świadczy o tym, że spryskiwacz ma stać w miejscu.

Jak naprawiałem swój spryskiwacz to zrobiłem tak że się kręcił razem z wycieraczką. Było całkiem fajnie, powiedziałbym nawet że lepiej niż jak stoi w miejscu. Fakt, że myśłałem że tak było w ori...dowiedziałem się że nie miałem racji i przerobiłem tak że spryskiwacz stoi w miejscu.
Kamel pisze:Ramię wycieraczki też mi nie chciało zejść. Sposób - zdejmujesz plastik osłaniający, odkręcasz śrubę i polewasz colą (nie miałem akurat WD-40). Za chwilę zdejmujesz ramię i wyciągasz mechanizm.
ja swojej wycieraczki też nie mogłem zdjąć. Złapałem za ramię możliwie najbliżej śruby i przekręciłem na chama, tak jakby ramię było nakręcane:D i zlazło dziadostwo.

: pt lis 07, 2008 18:54
autor: Aldek
Zrób tak jak pisze ‘greg’ wkład za złotówkę , jak tak zrobiłem tylko wstawiłem metalowy wkład i śmiga już rok . :bigok:

: sob lis 08, 2008 02:19
autor: xperl
Kamel pisze:
xperl pisze:Witam kolege z tym samym problemem co ja ;) zabieralem sie za to ale moja naprawa zakonczyla sie na demontarzu ramienia wycieraczki ;) odkrecilem srobe i nic nie szlo ruszyc wiec dalem sobie spokoj ;) i po przemysleniu stwierdzilem ze stpyskiwacz ktory idzie razem z wycieraczka jest fajniejszy, efektywniejszy wiec ja tak zostawiam ;) zastanow sie nad tym ;) pozdr!
Na Twoim miejscu bym się tak nie cieszył, bo jeśli spryskiwacz chodzi razem z wycieraczką to oznacza, że rurka doprowadzająca płyn do dyszy jest w ośce wycieraczki pęknięta, bo się ukręciła, a tym samym płyn dostaje Ci się do środka do mechanizmu wycieraczki.

Dlatego doradzałbym jednak naprawę tego. Na Allegro dostępne są zestawy naprawcze, tyle, że do Valeo - koszt ok. 150zł. Po drobnych przeróbkach można go zaadoptować do mechanizmów Boscha.
Mi demontaż mechanizmu, dopasowanie zestawu naprawczego i montaż mechanizmu zajął ok. 40 minut.
Ramię wycieraczki też mi nie chciało zejść. Sposób - zdejmujesz plastik osłaniający, odkręcasz śrubę i polewasz colą :-) (nie miałem akurat WD-40). Za chwilę zdejmujesz ramię i wyciągasz mechanizm.

o kurde... to musze sie za to zabrac i to jak najpredzej... wkurza mnie tylko zdejmowanie tapicerki z klapy... ostatnio jak zdejmowalem ulamalem plastikowy uchwycik ;( dobrze ze sie trzyma i nic nie trzeszczy tylko zeby teraz mi sie cos nie ulamalo ;) dzieki za info o tym ze sie leje plyn do klapy... nie wiedzialem ani nie widzialem zadnych sladow ale skoro tak to sie za to zabieram.

Pozdr!.

: sob lis 08, 2008 10:46
autor: Kamel
xperl pisze:dzieki za info o tym ze sie leje plyn do klapy... nie wiedzialem ani nie widzialem zadnych sladow ale skoro tak to sie za to zabieram.
Zerknij sobie w link podany przez Grega http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124314
Tam masz rozbebeszony mechanizm z pordzewiałymi elementami. Ja na początku też myślałem żeby zostawić, ale jak obejrzałem te fotki to jednak zdecydowałem się na naprawę :-)