zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik

Post autor: szsz01 » śr lip 27, 2005 18:44

pytanie jak w temacie: jak to zrobić, żeby nie u...kręcić? bo jak ukręce to wiadomo co...
zalewam od 2 dni wd40, bez skutku
--
szsz passat 35i 9A



Awatar użytkownika
Groszek
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 161
Rejestracja: wt sie 17, 2004 13:06
Lokalizacja: Poznań

Re: zacisk hamulcowy jak odkręcić oporny odpowietrznik

Post autor: Groszek » śr lip 27, 2005 18:54

szsz01 pisze:pytanie jak w temacie: jak to zrobić, żeby nie u...kręcić? bo jak ukręce to wiadomo co...
zalewam od 2 dni wd40, bez skutku
--
szsz passat 35i 9A
Przede wszystkim to odkręcaj go tylko dobrym oczkowym a nie płaskim.



Andrzej1
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 267
Rejestracja: pn kwie 04, 2005 10:57
Lokalizacja: Gliwice

Odpowietrznik.

Post autor: Andrzej1 » śr lip 27, 2005 20:56

Witam.Stukam zawsze przez płaskownik aluminiowy lub miedziany i jakoś idzie.Odkręcam
kluczem zrobionym ze śruby na imbus wycięty z jednej strony żeby można było założyć
mimo przewodu ciśnieniowego.Postukaj ,WD-40 ,postukaj ,WD-40 i pójdzie.
Nie masz dobrego klucza odkręcaj dobrym Morsem.Załóż go tak żeby zęby się klinowały
a nie ślizgały.Poradzisz Sobie.Pozdrawiam.Andrzej.



szsz01
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 101
Rejestracja: wt lis 23, 2004 01:31

Post autor: szsz01 » śr lip 27, 2005 21:06

eee... a co to Mors?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » śr lip 27, 2005 21:19

Niestety czasem nic nie pomoże. Oczywiście warunek to dobry kluczyk oczkowy i postukiwanie delikatne młotkiem. Zdarza się urwać niestety. Wtedy nie wszystko stracone.
Można odkręcić przewód hamulcowy, napełnić zacisk przez otwór przewodu hamulcowego strzykawką z igłą, wycisnąć trochę płynu z niego naciskając na tłok. Potem pozwalając wyciekać płynowi z odkręconego przewodu ( żeby nie weszło powietrze) przykręcić go. Zwykle sie udaje. Mnie sie udało.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

Post autor: miomio1 » śr lip 27, 2005 21:29

szsz01 pisze:eee... a co to Mors?
Podobne do Żabki--- tylko mała i musi mieć zdrowe zęby :bigok:



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw lip 28, 2005 15:57

Brutalnie, ale skutecznie. Dość głęboki klucz nasadowy plus młotek. Młotkiem raz i drugi w odpowietrznik (po osi podłużnej odpowietrznika, czyli w łepek od góry :) ) i nasadówką out. Odpowietrznik do wymiany, ale w żadnym vw mi się nie oparł, i bez lania wd40. Lepiej tego spróbować, zanm okręci się odpowietrznik (tzn. łepek pod klucz), bo wtedy tylko morsem.

Ps. nasadówka zwykła, do 6-kątnej nakrętki. Klucze oczkowe mają tą wadę , że mają nacinane 12 wrębów na klucz, a nie 6, i przy zapieczonym odpowietrzniku łatwo się okręca ten cały bajzel. Po prostu przy kluczu 6-kątnym większą siłę można przenieść na łepek śruby bez ryzyka jej uszkodzenia, chyba że śruba jest bardzo bardzo twarda i większa od nieszczęsnej "7"-ki (odpowietrznik)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 265 gości