Elektryczne szyby i centralny, MFA, wycieraczki
: czw lis 06, 2008 17:44
Witam!
To mój pierwszy post na forum, niedawno stałem się posiadaczem Golfa III 1,8 GT z LPG rocznik 92 i mam kilka problemów z elektryką, stąd ten temat wspólny do wszystkiego...
1. Auto posiada elektryczne szyby, jednak po stronie kierowcy szyba jest manualna i elektryczna jest jedynie po stronie pasażera. Mam jednak z nią problem, ponieważ w trakcie jazdy po naciśnięciu przycisku czasem reaguje i się otwiera czasem nie, a jeżeli już się otworzy to nie można jej ani zamknąć ani dalej otworzyć. Żeby ją zamknąć trzeba zatrzymać samochód i przy otwartych drzwiach pokręcić zamkiem centralnym i wtedy można zamknąć. Czasem przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach szyba wtedy się otwiera. Przy zgaszonym silniku można szybę otwierać i zamykać swobodnie ale jedynie przy otwartych drzwiach od strony kierowcy. Wciśnięcie przycisku od oświetlenia wnętrza (tego przy drzwiach) powoduje, że szyba nie reaguje w ogóle. Centralny zamek jest z kluczyka (w bagażniku jest takie pudełko od centralnego). Jaki może być powód takiego zachowania się elektrycznej szyby i zamka? Czy coś można by z tym zrobić? Jest to trochę kłopotliwe gdyż w trakcie jazdy nie można otworzyć szyby, a czasem zdarza się, że przy zamykaniu auta szyba się otwiera.
2. Kolejną rzeczą o którą chciałbym spytać jest komputer, mam manetkę wycieraczek z MFA, jednak po wciśnięciu przycisku na jej końcu na wyświetlaczu nic się nie zmienia, ani przy zmianie położenia przełącznika w pozycję 1 lub 2. Czy to oznacza, że komputera w tym aucie nie ma, a jedynie jest manetka MFA? Albo do działania komputera wymagany jest jakiś przekaźnik którego może nie ma? Jak można to sprawdzić?
3. Ostatnia rzecz elektryczna z jaką mam problem to wycieraczki. Działą mi tylko powolne wycieranie i szybkie wycieranie, nie działa przerywane wycieranie szyb, ponadto wyłączenie wycieraczek powoduje zatrzymanie ich w aktualnym miejscu np środek szyby. Przekaźnik 99 jest, po jego wyciągnięciu działa tylko najszybszy bieg... Może być on uszkodzony? Czy może jakaś inna przyczyna?
Dzięki z góry za pomoc i informacje.
Pozdrawiam wszystkich!
To mój pierwszy post na forum, niedawno stałem się posiadaczem Golfa III 1,8 GT z LPG rocznik 92 i mam kilka problemów z elektryką, stąd ten temat wspólny do wszystkiego...
1. Auto posiada elektryczne szyby, jednak po stronie kierowcy szyba jest manualna i elektryczna jest jedynie po stronie pasażera. Mam jednak z nią problem, ponieważ w trakcie jazdy po naciśnięciu przycisku czasem reaguje i się otwiera czasem nie, a jeżeli już się otworzy to nie można jej ani zamknąć ani dalej otworzyć. Żeby ją zamknąć trzeba zatrzymać samochód i przy otwartych drzwiach pokręcić zamkiem centralnym i wtedy można zamknąć. Czasem przy przekręcaniu kluczyka w drzwiach szyba wtedy się otwiera. Przy zgaszonym silniku można szybę otwierać i zamykać swobodnie ale jedynie przy otwartych drzwiach od strony kierowcy. Wciśnięcie przycisku od oświetlenia wnętrza (tego przy drzwiach) powoduje, że szyba nie reaguje w ogóle. Centralny zamek jest z kluczyka (w bagażniku jest takie pudełko od centralnego). Jaki może być powód takiego zachowania się elektrycznej szyby i zamka? Czy coś można by z tym zrobić? Jest to trochę kłopotliwe gdyż w trakcie jazdy nie można otworzyć szyby, a czasem zdarza się, że przy zamykaniu auta szyba się otwiera.
2. Kolejną rzeczą o którą chciałbym spytać jest komputer, mam manetkę wycieraczek z MFA, jednak po wciśnięciu przycisku na jej końcu na wyświetlaczu nic się nie zmienia, ani przy zmianie położenia przełącznika w pozycję 1 lub 2. Czy to oznacza, że komputera w tym aucie nie ma, a jedynie jest manetka MFA? Albo do działania komputera wymagany jest jakiś przekaźnik którego może nie ma? Jak można to sprawdzić?
3. Ostatnia rzecz elektryczna z jaką mam problem to wycieraczki. Działą mi tylko powolne wycieranie i szybkie wycieranie, nie działa przerywane wycieranie szyb, ponadto wyłączenie wycieraczek powoduje zatrzymanie ich w aktualnym miejscu np środek szyby. Przekaźnik 99 jest, po jego wyciągnięciu działa tylko najszybszy bieg... Może być on uszkodzony? Czy może jakaś inna przyczyna?
Dzięki z góry za pomoc i informacje.
Pozdrawiam wszystkich!