Strona 1 z 1
wymiana czopa oraz lozyska tylnego kola w MK III
: śr lip 27, 2005 01:13
autor: Mentos
jak to zrobic step by step by nie spitolic...ten czop sie trudno wymienia ? auto to golf 3 wersja bez absu
: śr lip 27, 2005 22:20
autor: sprewello
Ja mam MkII ale o ile wiem bębny z tyłu się nie różnią. Zdejmujesz koło, później zaślepkę śruby. Odkręcasz śrubę kluczem 24 (wcześinej trzeba zdjąć blokade przeciw przekręcaniu śruby), zdejmujesz bęben i zdejmujesz łożysko wewnętrzne i zewnętrzne. Mogą ciężko schodzić te części, które są w bębnie ale z przecinakiem i młotkiem sobie poradzisz. Masz już teraz stare łożysko zdjęte i zakładasz nowe. Najpierw wbijasz części w bęben, poźniej wszystko obficie smarujesz smarem zakładasz odpowiednie części łożyska na półoś, zakładasz bęben, wzrucasz podkładkę, zakręcasz śrubę, zakładzasz blokadę, do zaślepki ładujesz smaru i ją zakładzasz. Potem koło i łożysko jest wymienione.
: czw lip 28, 2005 01:36
autor: Mentos
a czop na ktorym trzymaja sie lozyska jak sie wymienia?
: czw lip 28, 2005 10:53
autor: Bula88
z tego co wiem to sie wybija
: pt lip 29, 2005 18:03
autor: czyś
Wybija się bieżnie łożysk. Czop w GII, vento, passacie, seacie ibiza, toledo jest przykręcany - zależnie od wersji na 4 lub 6 śrub do belki zawieszenia. W golfie III powinno być tak samo jak w MK 2 czyli po prostu 4 śruby do odkręcenia kluczem "17" (robiłem to w MK II i Passacie, nie sądzę żeby mk 3 miało inaczej) Jeżeli masz już czop do mk3 i ma on kołnież z otworami pod śruby, to jest przykręcany. Po zdjęciu bębna 10 minut roboty.