Strona 1 z 2

problem z czujnikiem oleju

: śr lis 05, 2008 00:12
autor: blejd
Witam, mam taki problem z czujnikiem oleju, otoz w trasie podczas dluzszej jazdy czasami zaczyna beep'ac i migac kontrolka oleju, zauwazylem ze najczesciej dzieje sie tak na wybojach i nierownosciach drogi (ktorych u nas nie malo), dodam ze jak wracalem golfikiem z Niemiec po zakupie nic takiego sie nie dzialo, dopiero jak wymienilem olej w Polsce. wie ktos czego to moze byc przyczyna?

: śr lis 05, 2008 00:19
autor: mariusz75
A na jaki wymieniłeś, mam nadzieje że nie na jakieś :vom: w cenie 45 zł za 5 litrów. Miałem takie właśnie przypadki gdy ktoś sobie nalał takiego oleju bo sprzedawca mu powiedział że to najlepszej klasy uniwersalny olej silnikowy w PROMOCJI, a po tygodniu zaczynała migać kontrolka oleju bo ten psełdo olej był już jak woda i nie trzymał parametrów.
Poziom prawidłowy???????????

: śr lis 05, 2008 00:21
autor: blejd
no na poczatku wydawalo mi sie ze bylo za duzo go troche, ale pozniej jak bylo mniej tez sie tak dzialo, olej mobila nie pamietam jaki dokladnie

btw. fajny golfik ;) w golfach byly montowane sloneczniki z lampkami ??;)

: śr lis 05, 2008 00:27
autor: mariusz75
blejd pisze:olej mobila nie pamietam jaki dokladnie
Powinin być 10W/40 - kosztować za 5 litrów ok.100 zł.
Sprawdż wtyczke do czujnika oleju i kabel - jest przy filtrze oleju, a dokładniej w aluminiowyn mocowaniu nad filtrem i chłodniczką oleju.

: śr lis 05, 2008 00:29
autor: blejd
oks dzieki , jutro sprawdze i dam znac co i jak, miejmy nadzieje ze to to :crazy:

: śr lis 05, 2008 00:29
autor: mariusz75
blejd pisze:sloneczniki z lampkami ??;)
Yoooo, ale tylko w wersji do USA. W moim auci to takie trofeum po wizycie na niemieckich szrotach :grin:

: śr lis 05, 2008 00:32
autor: blejd
kosiory;) , z checia bym takie zakupil :)

: ndz lis 09, 2008 06:22
autor: wubeee3
kolego rozne moga byc tego przyczyny.
1 zegary
2 panewki do wymiany
3 pletwa w misce olejowej
4 (najtanszy powod) czujnik cisnienia oleju
5 pompa oleju(jest w niej taki zaworek co czesto siada)
6 za zadki olej :D
tego mozna wymieniac w nieskonczonosc:D mi tez brzeczal to czujnik zmostkowalem z masa i nie brzeczy(ale wiaze sie to z zatarciem silnika co uwzglednilem w koszta :grin: )
pozdro

: sob lis 15, 2008 00:36
autor: blejd
dzieki a moze byc to wina oleju ??? bo w sumie teraz sobie przypomnialem ze to bylo przed tym jak wymienialem olej i nalalem mineralnego, a kolega wyzej powiedzial ze musi byc pol syntetyk?

: sob lis 15, 2008 11:48
autor: maksu81
ja mialem taki przypadek po zmianie oleju (MOBIL1 10W40) i załozeniu Filtrona... po wymianie filtra wrocilo do normy :)

: sob lis 15, 2008 16:49
autor: blejd
a na jaki filtr wymieniles?;]

: sob lis 15, 2008 19:35
autor: MrSalieri
blejd pisze:a na jaki filtr wymieniles?;]
np na MANa slyszalem ze filtrony daja w dupe.

Tak jak kolega wyzej wspomnial moze byc bardzo duzo zeczy do roboty. Wymeiniles olej na rzadszy np i rozszczelniles silnik. U mnie skonczylo sie na wymianie panewek. Zacznij od filtra pozniej czujniki.

: śr lis 19, 2008 13:06
autor: blejd
a teraz przy nastepnej wymianie oleju zalac go pol syntetykiem ?

: śr lis 19, 2008 13:39
autor: wielblad2
z zasady germany leją półsyntetyk i ogólnie nie stosują filtronów .przyczyn może być wiele. wystarczy wlać minerala niewiedząc co było poprzednio wlane i po zawodach .zaczyna się wtedy walka z brzęczkiem i kontrolką chytamy się wszystkiego nie tego jednak co trzeba .pewien znajomy niemiaszek pedziałmnie kiedyś że oni do końca leją półsyntetyk bez względu na przebieg auta i to podobno zdaje egzamin. nie chciałem słuchać germana to posłuchałem własnej kieszeni i silnik do remontu bo obróciło panewy. no trudno czasem tak bywa.