Wysoka temperatura w samochodzie.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
VrooBell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw cze 16, 2005 17:26
Lokalizacja: Gdańsk

Wysoka temperatura w samochodzie.

Post autor: VrooBell » wt lip 26, 2005 22:05

Witam. Na początku może się ze wszystkimi przywitam ponieważ jestem tutaj zupełnie nowy :) od tygodnia jestem posiadaczem golfika 3 cl 1.4 kombi rocznik 94. dopiero uczę się tego autka. i mam taki mały problem. na dłuższej trasie powiedzmy 200 km przy wyłączonym ogrzewaniu ale włączonym nawiewie do kabiny wlatuje ciepłe powietrze. dopowiem że to powietrze ma sporo wyższą temperaturę niż temperatura zewnętrzna. zimą to nie będzie stanowiło problemu ale w ostatnich dniach jest to dość uciążliwe ;) ....co może być tego powodem ? widzę że temperatura silnika utrzymuje się na stałym poziomie...zauważyłem że nie mam włożonego filtra przeciwpyłkowego/kabinowego, ale to chyba nie on stanowi barierę dla ciepłego powietrza od silnika ??

ps. szukałem trochę tego na forum ale nie znalazłem. jeżeli jednak temat się powtarza to przepraszam :)



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

odp

Post autor: Siara » wt lip 26, 2005 23:09

Siema! Nie jestem pewny bo ja mam mk2 ale moze masz uszkodzoną obudowe nagrzewnicy. Tam sa klapki które kieruja powietrze tam gdzie chcesz i jakie chcesz (tzn. ciepłe lub zimne). Mozesz to sprawdzic ale jest sporo roboty zeby to wyjac.



Awatar użytkownika
dzikusek99
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 254
Rejestracja: sob maja 21, 2005 15:53
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: dzikusek99 » wt lip 26, 2005 23:21

Ewentualnie linki idace od panelu regulacji temperatury sa uszkodzone. Rozbierz panel temp i zajrzyj do srodka moze cos jest nie tak. ty sobie regulujesz pokretlem temp a w ustawieniach nagrzewnicy nic sie nie zmienia. Warto sprawdzic.



alepka
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: śr sie 25, 2004 13:04
Lokalizacja: małopolska - świętokrzyskie

Post autor: alepka » wt lip 26, 2005 23:23

prawdopodobnie masz cos z linkami sterującymi nawiewem. pancerz linki jest zaczepiony w takim plastikowym uchwycie i niestety czasami ten uchwyt sie urywa. mnie sie urwał ale ten od sterowania gdzie ma wiac. jakos sobie poradziłem partyzanckim sposobem. rozbierz panel i popatrz. przy odrobinie wysiłku dasz rade sa naprawic



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Post autor: andrz3j » wt lip 26, 2005 23:55

w VW często szwankuje zawór odcinajacy dopływ ciepłej wody do nagrzewnicy, zawór dopouszcza troche ciepłej wody i stąd ciepłe powietrze wewnatrz.Praktyczie w każdym VW to miałem (polo fox, polo GT, scirocco) jak na razie w GTI mam z tym spokuj :)



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

odp

Post autor: Siara » śr lip 27, 2005 00:14

Rzeczywiscie moze to byc któras z linek, mi tez sie kiedys wyłamał zaczep i kombinowałem az przykleiłem ( moze prymitywnie ale najłatwiej )[/quote]



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr lip 27, 2005 00:15

pierwsze slysze zeby byl tam zawor, z tego co wiem to sa linki ktore kieruja klapk w odowiednia pozycje



Awatar użytkownika
Siara
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 228
Rejestracja: ndz kwie 03, 2005 22:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

odp

Post autor: Siara » śr lip 27, 2005 00:17

Zgadzam sie wszystko jest sterowane linkami a nie jakim zaworem.



Awatar użytkownika
andrz3j
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: pt maja 06, 2005 04:59
Lokalizacja: Green Berg & Bomst
Kontakt:

Re: odp

Post autor: andrz3j » śr lip 27, 2005 00:23

Siara pisze:Zgadzam sie wszystko jest sterowane linkami a nie jakim zaworem.
W Polo fox, Polo GT na 100% był zawór do którego dopieta była linka sterująca zaworem zaraz przed nagrzewnica. Ale w MK2 faktycznie moze byc klapka.(jeszcze nie rozbierałem nagrzewnicy w Mk2 z tego co mi sie wydaje np. w Oplu Vectrze A także był zawór na przewodzie)(mogę się mylić..)



Awatar użytkownika
VrooBell
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw cze 16, 2005 17:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: VrooBell » ndz lip 31, 2005 09:13

dzięki za tak liczne podpowiedzi. narazie nie miałem czasu zająć się tym problemem. ale wczoraj właśnie byłem na przejażdżce za miasto i zauważyłem pewną rzecz. jeżeli jadę za miastem, czyli nie ma częstych postojów i silnik ma stałe wietrzenie to wszystko jest w porządku i z nawiewu leci normalne chłodne powiedzmy powietrze. niestety wczoraj miałem okazję pojechać 1.5 godziny w korku ze 20 km na pierwszym i drugim biegu :( i wtedy z nawiewu zaczęło lecieć gorące powietrze. doszło do tego że odtwarzacz cd był taki gorący (co stwierdziłem po wyjęciu płytki z niego, była baardzo gorąca) że przestał czytać. robiłem nawet takie "experymenty" że włączałem chwilkę nawiew i przez powiedzmy 5 sekund leciało normalne powietrze potem znowu gorąc :(...jak wyrwałem się z korka i popędziłem chwilę silnik pod klapą musiało się schłodzić i znowu z nawiewów leciało normalne powietrze...dodam że temperatura silnika była normalna 80-90 stopni...może czujnik temperatury jest walnięty i wentylator na chłodnicy odpala się "za późno" ??


pozdrawiam
VrooBell

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 236 gości