BARDZO DZIWNA SPRAWA z układem chłodzenia
: pn lis 03, 2008 17:13
Witam mam golfa IV 1.6 16v 105 km historia zaczeła sie od drobnych ubytków wody okolo 300 400 ml. na okolo 200 km . podejrzewalem ze to jakas nieszczelnsc chlodnicy ale wody zaczelo po okolo 2 miesiacach ubywac drastycznie duzo wiec pojechalem do mechanika poniewaz slyszalem ze uklad chłodzenia to skomplikowana sprawa i czasem usterki moga prowadzic do powaznych konsekwencji
mechanik zrobił pomiar szczelnosci niewiem jak to sie robi diagnoza chłodnica i ok wymieniłem chłodnice powiedzial ze powinno byc oki!!!! NIESTETY NIEBYLO przejechalem okolo 7 km zapalila sie kontrolka od wody. stara chłodnica fakt byla dziurawa bo widzialem wrócilem do warsztatu facet stwierdził ze termostat sie nie otwiera. (co dziwne bo wentylatory pracowały na postoju przy wolnych obrotach na zimnym silniku jedyny objaw termostatu to zimny dolny wąż prowadzacy z chłodnicy. po usczelnieniu układu i wymianie termostatu pojawiło sie mega cisnienie w układzie po okolo 8 km po wyjechaniu z warsztatu wystrzelil mi pod maska korek od zbiorniczka i woda wywalala jak z wulkanu co wydaje mi sie dziwne bo w korku jest zawór regulujacy po wysdtygnieciu silnika dolalem wody odpalilem wyjechalem z parkingu auto zaczelo nie równo chodzic i dymić na biało. z kad tak powazne objawy po odebraniu auta z warsztatu wymianie chłodnicy wymianie termostatu wczesniej jezdzilem z dziurawa chlodnica i nic sie nie dzialo czy to moze byc uszczelka pod głowica i jak sie moze wydawac ile taka wymiana uszczelki kosztuje ktos to robił bardzo prosze o pomoc i jakies orientacyjne koszty i jak to sie moglo stac ze po wymianie kilku elementów takie pogorszenie stanu silnika za pomoc z góry dziekuje
mechanik zrobił pomiar szczelnosci niewiem jak to sie robi diagnoza chłodnica i ok wymieniłem chłodnice powiedzial ze powinno byc oki!!!! NIESTETY NIEBYLO przejechalem okolo 7 km zapalila sie kontrolka od wody. stara chłodnica fakt byla dziurawa bo widzialem wrócilem do warsztatu facet stwierdził ze termostat sie nie otwiera. (co dziwne bo wentylatory pracowały na postoju przy wolnych obrotach na zimnym silniku jedyny objaw termostatu to zimny dolny wąż prowadzacy z chłodnicy. po usczelnieniu układu i wymianie termostatu pojawiło sie mega cisnienie w układzie po okolo 8 km po wyjechaniu z warsztatu wystrzelil mi pod maska korek od zbiorniczka i woda wywalala jak z wulkanu co wydaje mi sie dziwne bo w korku jest zawór regulujacy po wysdtygnieciu silnika dolalem wody odpalilem wyjechalem z parkingu auto zaczelo nie równo chodzic i dymić na biało. z kad tak powazne objawy po odebraniu auta z warsztatu wymianie chłodnicy wymianie termostatu wczesniej jezdzilem z dziurawa chlodnica i nic sie nie dzialo czy to moze byc uszczelka pod głowica i jak sie moze wydawac ile taka wymiana uszczelki kosztuje ktos to robił bardzo prosze o pomoc i jakies orientacyjne koszty i jak to sie moglo stac ze po wymianie kilku elementów takie pogorszenie stanu silnika za pomoc z góry dziekuje