Strona 1 z 1

Wymiana klocków hamulcowych tył Bora/Golf

: ndz lis 02, 2008 17:04
autor: rokoski
Witam.

Przyszedł czas na wymianę tylnich klocków hamulcowych. Spojrzałem na karteczkę od klocków, na zacisk, zajrzałem na forum, wziąlem sie do roboty - zdjęcie poszło jak po maśle.

Jakie było moje zdziwienie gdy za żadne skarby nie mogłem wcisnąć tłoka a po dłuższej lekturze z netu dowiedziałem sie że konieczny będzie magiczny klucz obrotowo- dociskowy o tajnym kodzie 3272.

Twórca tego rozwiązania powinien dostać Antynobla i karę kastracji farmakologicznej ;) Gdzie można dostać ten klucz? ile mnie za niego skasują? Czy mogłem zaszkodzić tłokowi próbując go wcisnąć bez odkrecenia tych magicznych śrubek.

Szukałem coś o hamulcach na forum przed rozkręceniem tego ustrojstwa ale nie znalazłem i uznałem że nie ma z tym problemu.
A klocki to taka typowa sprawa. Ehhh

pzdr

: ndz lis 02, 2008 17:09
autor: norek111
nic nie uszkodziłeś (wystarczy klucz od fleksa i ścisk mały stolarski) dociskasz i kręcisz kluczem w prawo idzie jak pomaśle

: ndz lis 02, 2008 17:10
autor: djalien
kolego mała żaba i 4 pary rąk jeden trzyma zacisk a drugi wkręca ja zrobiłem to sam młotek i mała żaba i twarda klata :helm: trzonkiem wciskasz zacisk zapierając się o klatę a małą żabką kręcisz mam nadzieje ze zrozumiał jak cos to pytaj :grin:


ps tylko uważaj na gumę aby jej nie porwać.

: ndz lis 02, 2008 17:14
autor: michal_$
Nie ma co , najlepszy do tego jest klucz francuski :) wkładaszw obudowe zacisku i zaczynasz go rozkręcać jednocześnie cofając tłoczek...

: ndz lis 02, 2008 17:16
autor: norek111
michal_$ pisze:Nie ma co , najlepszy do tego jest klucz francuski :) wkładaszw obudowe zacisku i zaczynasz go rozkręcać jednocześnie cofając tłoczek...
kręcąc tłoczkiem w prawo

: ndz lis 02, 2008 18:50
autor: pszczyna
Do tych celów świetnie nadaje się klucz od kontówki

: pn lut 16, 2009 13:51
autor: martin175
dziś wymieniałem te klocuszki, również byłem zdziwiony że tłoczki się nie chcą cofnąć, próbowałem różności, jesnak wasze rozwiązania nie skutkowały, golf iv 98 r, pewnie dla tego , że nigdy nie były wymieniane i się zastojało - najlepszym rozwiązaniem okazał się 10 cm płaskownik, przewierciłem , nagwintowałem na śrubę ósemkę , zakładamy za ścisk szczęk , jedna osoba wkręca śrubę napierając na tłoczek , a druga kluczem do fleksa (kątówki) kręci tłoczek takim samym ruchem w prawo - takie rozwiązanie gwarantuje oszczędność czasu i minimum wysiłku

: pn lut 16, 2009 16:06
autor: Jacek75
http://www.toolmar.pl/przyrzÂąd-wkrĂŞca ... d77408abba

albo klucz do tarczy do szlifierki kątowej :)