Strona 1 z 1

Jaka skrzynia?

: pt paź 31, 2008 22:19
autor: mlody_pk
mam pytanie, mam problem ze wstecznym biegiem w MK III 2,0 GT 97 r przy cofaniu wsteczny wykakuje , żeby cofanąć musze trzymac lewarek ręka. Czy warto ją naprawiać czy lepiej zastąpić inną .Jesli tak to skrzyni z jakim oznaczeniem mam szukac do silnika AGG?

: pt paź 31, 2008 22:33
autor: jaszczur
mlody_pk pisze:Jesli tak to skrzyni z jakim oznaczeniem mam szukac do silnika AGG?
che,dfq

: pt paź 31, 2008 23:10
autor: mlody_pk
dzięki bardzo

: śr lis 19, 2008 01:06
autor: Dawid0203
http://allegro.pl/item468494058_skrzyni ... cupra.html
Na tej aukcji ktoś sprzedawał skrzynie o oznaczeniu ath twierdząc że jest ona do silników dwulitrowych. Przeglądając forum dowiedziałem się że ta skrzynia jest do 1,8. Mozna ją wsadzic do mk3 2,0 8v GTI ??

: śr lis 19, 2008 02:00
autor: zoso8894
gość jest dość pewny siebie ...
wiem ze AMC i CHE i DFQ na 100% , i nigdy nie słyszałem zeby jakakolwiek inna !!!
nie pamietam grubosci wałka i ilosci zebów bo bym go sprawdził szybko czy
to co pisze jest prawdą ....
ale swoja starą skrzynie bede widzial dopiero w sobote...
po drugie tam mozna wstawic wręcz dowolną skrzynie , nawet od MK2
wystarczy zmienić sprzęgło .... i co wtedy ? moze i ona rzeczywiście była w 2,0
ale ze zmienionym sprzęgłem ...

: śr lis 19, 2008 15:16
autor: Dawid0203
zoso8894 pisze:gość jest dość pewny siebie ...
wiem ze AMC i CHE i DFQ na 100% , i nigdy nie słyszałem zeby jakakolwiek inna !!!
nie pamietam grubosci wałka i ilosci zebów bo bym go sprawdził szybko czy
to co pisze jest prawdą ....
ale swoja starą skrzynie bede widzial dopiero w sobote...
po drugie tam mozna wstawic wręcz dowolną skrzynie , nawet od MK2
wystarczy zmienić sprzęgło .... i co wtedy ? moze i ona rzeczywiście była w 2,0
ale ze zmienionym sprzęgłem ...
Tak właśnie przypuszczałem że da się założyć. Tą skrzynie z linku oglądałem i ma ona cienki wałek, więc sprzęgło zmienić bym musiał na pewno, jednak mi zależy aby przełożenia zostały jak w oryginale.

: śr lis 19, 2008 15:36
autor: zoso8894
ath i che/amc/dsq maja wlasnie inne przelozenia

ATH 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745
AMC 3,455 1,944 1,286 0,969 0,805

: śr lis 19, 2008 18:59
autor: Dawid0203
a możesz napisać jak bardzo będzie odczuwalna różnica. Jak mogą zmienić się prędkości na poszczególnych biegach - która skrzynia jest krótsza ??

i czy skrzynie che/amc/dfq były montowane w seatach dwulitrowych??

: śr lis 19, 2008 19:17
autor: greg
AMC będzie dawało troszkę mniejsza prędkość maks dając lepsze przyspieszenie na 4 i 5 biegu - czyli przełożenia mniej ekonomiczne

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 6:37 pm ]
kody skrzyń wtedy montowanych w silnikach 2.0 115KM to
CHE DFQ
Obrazek

[ Dodano: Sro Lis 19, 2008 6:41 pm ]
przeglądałem przełozeni a róznych skrzyń biegó - jeśłi nawet przełozenia na poszczególnych biegach sa identyczne to inne jest przełożenie przekładni głównej
a propo - ty masz biegi na linkach sterowane? Bo wg mnei na drążku - przyczyna może być nie w skrzyni tylko w poduszkach silnika i skrzyni że bieg wyskakuje

: ndz lis 30, 2008 12:57
autor: mlody_pk
greg pisze:a propo - ty masz biegi na linkach sterowane? Bo wg mnei na drążku - przyczyna może być nie w skrzyni tylko w poduszkach silnika i skrzyni że bieg wyskakuje
raczej to nie wina poduch , są ok.Miałem strasznego pecha-kupilem skrzynie, ale jak sie okazało po jej zamontowaniu, że jest w niej to samo co w starej, mało tego od dwójki do czwórki jest jeden wielki jazgot.... -człowiek od którego kupowałem twierdził ,że jest w 1000% sprawna.
Starą skrzynie rozebral mechanik okazało się że, wina leży w wyciętym trybie, chyba nie bede ryzykował kupna nastepnej tylko spróbuje naprawic starą. Orientuje sie ktoś może jaki bedzie koszt naprawy?