Strona 1 z 1

Brzeczy i mruga kontrolka oleju w ABD

: wt lip 26, 2005 12:40
autor: mar_tec
Kochani! przejechałem 20km i zaczęła brzęczeć i mrugać mi kontrolka oleju. Zatrzymałem się, ponownie uruchomiłem silnik, przejechałem jakieś kilka metrów i znowu.
Wymieniłem olej - dalej piszczy, pojechałem do mechanika na pomiar ciśnienia i okazuje się ze na wolnych obrotach ma 0,5 a na wyższych obrotach 1,5. Jakie jest prawidłowe wskazanie ciśnienia? Co mam zrobić? Czy pozostaje tylko szlif wału, panewek itp??? POMOCY!!!

: wt lip 26, 2005 20:52
autor: Groszek
A czujnik ciśnienia oleju wymieniłeś ?

: wt lip 26, 2005 22:46
autor: lgruszkos
Witam. Mialem dokładnie taki sam problem jak ty. Tez mam 1.4 MK3 i działo mi sie to kilka razy. Wymień oby dwa czujniki oleju. Czrny i brazowy bonajrze. TEN TYP TAK MA. Ale nie przejmuj sie

: śr lip 27, 2005 00:17
autor: daaroo
ale cisnienie to chyba masz zaniskie, powyzje 2000 to chyba powinno byc powyzje 2.0 ale glowy sobie za to ucicac nie dam

: śr lip 27, 2005 08:34
autor: mar_tec
Niestety nie wymieniałem czujników, ale........... już rozkręciłem silnik :(
Na głównych korbowodach były rysy pośrodku, takie że można sobie paznokieć złamać.
"Szlifiarz wału" powiedział ze przyczyną jest jazda na złym oleju. Prawdopodobnie był mineralny i potem ktoś wlał syntetyk i tak jeżdził. To własnie ten syntetyczny olej wszystko wypłukał i narobił przy okazji dużo szkody.
Dałem wał do szlifowania. :(
Dzisiaj po pracy zabieram się za składanie trójeczki. Jeszcze nalezy kupic nowe panewki, nowy filtr i olej. Mam nadzieje, ze teraz będzie już wszystko OK.

: sob paź 20, 2007 20:53
autor: miki156
mar_tec pisze:Niestety nie wymieniałem czujników, ale........... już rozkręciłem silnik :(
Na głównych korbowodach były rysy pośrodku, takie że można sobie paznokieć złamać.
"Szlifiarz wału" powiedział ze przyczyną jest jazda na złym oleju. Prawdopodobnie był mineralny i potem ktoś wlał syntetyk i tak jeżdził. To własnie ten syntetyczny olej wszystko wypłukał i narobił przy okazji dużo szkody.
Dałem wał do szlifowania. :(
Dzisiaj po pracy zabieram się za składanie trójeczki. Jeszcze nalezy kupic nowe panewki, nowy filtr i olej. Mam nadzieje, ze teraz będzie już wszystko OK.


[ Dodano: 20 Paź 2007 20:55 ]
skasuj inspekcje olejową mi pomogło mk3 1.4 cl

: sob lis 10, 2007 15:24
autor: waldek1981
A POWIEDZ MI JAKI MASZ FILTR OLEJU JAKIEJ MARKI! ja mialem ideentyczny prezypadek i pomogla wymiana filtra oleju na manna !!! kup taki1 i zmien i zobacz co sie bedzie dzialao! powino to momóc filtron po rozgrzaniu oleju ma za duzą przepustowwosc i spada cisnienie! ja zaczął bym od tego!!!! :bigok:

: sob lis 10, 2007 16:40
autor: TheBiSHoP
dlatego zawsze mówię: Gdy coś zaczyna mrugać i brzęczeć to jechać zmierzyć ciśnienie mar_tec bardzo dobrze zrobiłeś. Obwinianie filtra czujników dopiero na drugim miejscu. Chociaż zaciekawiła mnie teoria o większej przepustowości i spadku ciśnienia przez to. Bardzo ciekawe