Strona 1 z 1
Brzeczy i mruga kontrolka oleju w ABD
: wt lip 26, 2005 12:40
autor: mar_tec
Kochani! przejechałem 20km i zaczęła brzęczeć i mrugać mi kontrolka oleju. Zatrzymałem się, ponownie uruchomiłem silnik, przejechałem jakieś kilka metrów i znowu.
Wymieniłem olej - dalej piszczy, pojechałem do mechanika na pomiar ciśnienia i okazuje się ze na wolnych obrotach ma 0,5 a na wyższych obrotach 1,5. Jakie jest prawidłowe wskazanie ciśnienia? Co mam zrobić? Czy pozostaje tylko szlif wału, panewek itp??? POMOCY!!!
: wt lip 26, 2005 20:52
autor: Groszek
A czujnik ciśnienia oleju wymieniłeś ?
: wt lip 26, 2005 22:46
autor: lgruszkos
Witam. Mialem dokładnie taki sam problem jak ty. Tez mam 1.4 MK3 i działo mi sie to kilka razy. Wymień oby dwa czujniki oleju. Czrny i brazowy bonajrze. TEN TYP TAK MA. Ale nie przejmuj sie
: śr lip 27, 2005 00:17
autor: daaroo
ale cisnienie to chyba masz zaniskie, powyzje 2000 to chyba powinno byc powyzje 2.0 ale glowy sobie za to ucicac nie dam
: śr lip 27, 2005 08:34
autor: mar_tec
Niestety nie wymieniałem czujników, ale........... już rozkręciłem silnik
Na głównych korbowodach były rysy pośrodku, takie że można sobie paznokieć złamać.
"Szlifiarz wału" powiedział ze przyczyną jest jazda na złym oleju. Prawdopodobnie był mineralny i potem ktoś wlał syntetyk i tak jeżdził. To własnie ten syntetyczny olej wszystko wypłukał i narobił przy okazji dużo szkody.
Dałem wał do szlifowania.
Dzisiaj po pracy zabieram się za składanie trójeczki. Jeszcze nalezy kupic nowe panewki, nowy filtr i olej. Mam nadzieje, ze teraz będzie już wszystko OK.
: sob paź 20, 2007 20:53
autor: miki156
mar_tec pisze:Niestety nie wymieniałem czujników, ale........... już rozkręciłem silnik
Na głównych korbowodach były rysy pośrodku, takie że można sobie paznokieć złamać.
"Szlifiarz wału" powiedział ze przyczyną jest jazda na złym oleju. Prawdopodobnie był mineralny i potem ktoś wlał syntetyk i tak jeżdził. To własnie ten syntetyczny olej wszystko wypłukał i narobił przy okazji dużo szkody.
Dałem wał do szlifowania.
Dzisiaj po pracy zabieram się za składanie trójeczki. Jeszcze nalezy kupic nowe panewki, nowy filtr i olej. Mam nadzieje, ze teraz będzie już wszystko OK.
[ Dodano: 20 Paź 2007 20:55 ]
skasuj inspekcje olejową mi pomogło mk3 1.4 cl
: sob lis 10, 2007 15:24
autor: waldek1981
A POWIEDZ MI JAKI MASZ FILTR OLEJU JAKIEJ MARKI! ja mialem ideentyczny prezypadek i pomogla wymiana filtra oleju na manna !!! kup taki1 i zmien i zobacz co sie bedzie dzialao! powino to momóc filtron po rozgrzaniu oleju ma za duzą przepustowwosc i spada cisnienie! ja zaczął bym od tego!!!!
: sob lis 10, 2007 16:40
autor: TheBiSHoP
dlatego zawsze mówię: Gdy coś zaczyna mrugać i brzęczeć to jechać zmierzyć ciśnienie mar_tec bardzo dobrze zrobiłeś. Obwinianie filtra czujników dopiero na drugim miejscu. Chociaż zaciekawiła mnie teoria o większej przepustowości i spadku ciśnienia przez to. Bardzo ciekawe