Strona 1 z 1
					
				[1.4ABD+LPG] Wymiana czujnika temperatury
				: czw paź 30, 2008 22:56
				autor: man1ek
				Witam,
Ostatnio zauwazylem ze na zimnym sliniku na benzynie po odpaleniu dlawi sie strasznie i jest okropnie zamulony, po rozgrzaniu jest wszystko ok. Jesli chodzi o LPG to chodzi dobrze i na zimno i na cieplym silniku.
To dlawienie zaczyna mnie denerwowac bo czasami potrafi zgasnac, np. w momencie kiedy sie mocniej przycisnie uciekajac ze skrzyzowania. Po lekturze postów na forum doszedlem ze to najprawdopodobniej czujnik temperatury cieczy? przy tym silniku[ABD] to chyba popularna usterka.
Teraz moje pytania do forumowiczow, jako ze mechanik ze mnie zaden prosze o porade jak sie wymienia taki czujnik i gdzie on sie znajduje? Dorzucam zdjecie silnika.
Prosilbym tez o podanie producenta i oznaczenie odpowiedniego modelu czujnika do tego silnika.
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: czw paź 30, 2008 23:05
				autor: danioo
				Czujnik masz pod aparatem zapłonowym, nie kupuj podróbki bo prawie każdy jest uszkodzony lub nie pokazuje prawdy. Nowy oryginał ok 80PLN.
6U0 919 501B
			 
			
					
				
				: pt paź 31, 2008 00:01
				autor: man1ek
				Czy chodzi o to ustrojstwo?? 
 
Jesli chodzi o wymiane to jest jakis patent na to? Na cos uwazac, zwrocic szczegolna uwage?? Czy poleci plyn??
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: pt paź 31, 2008 00:24
				autor: danioo
				wymiana prosta.
zdejmujesz obejmę, wyjmujesz czujnik, szybko wkładasz nowy i po sprawie.
płyn poleci, ale jak to zrobisz szybko to dużo nie ucieknie.
			 
			
					
				
				: sob lis 01, 2008 14:59
				autor: man1ek
				Pozyczylem ta tabele od Grzesiekk1982.
 
 
Dorwałem dzisiaj miernik i troche sobie pomierzylem. Na zimnym silniku miernik nic nie wskazal po odpaleniu i przegazowaniu parokrotniea nastepnie przejechaniu jakies 500m 
wskazowka w kabinie nawet sie nie drgnela. Zgasilem i wzialem sie za ponowny pomiar i wyszlo gdzies ok 430 ohm. Czyli wartosc dla ok 75stC patrzac na te tabelke. A watpie zeby silnik osiagnal taka temperature po jakis 3 minutach po odpaleniu.
Czy dobrze rozumuje? Chce sie przekonac ze to na pewno ten czujnik.
Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: czw paź 29, 2009 11:25
				autor: blaut83
				Hej man1ek rozwiązałeś problem ? pomogło ?
			 
			
					
				
				: pn lis 23, 2009 17:12
				autor: lukklos
				Witam wszystkich.
Mam ten sam problem w moim golfie. Sytuacja identyczna - ABD 1,4 B+lpg. 
Przed wymianą czujnika wskaźnik temperatury pokazywał 100-110 stopni (po rozgrzaniu). Po wymianie około 80. Ale problem z dławieniem się nie zniknął.
Na gazie chodzi bez zarzutu, na benzynie dopiero po 4, 5 minutach wszystko wraca do normy.
Macie jakieś propozycje co dalej?
			 
			
					
				
				: pn lis 23, 2009 19:12
				autor: mirek272
				a moze to sonda lambda? u mnie jest walnieta i tez tak mam ze na benzynie jest lipa a na lpg jest ok. 

 
			 
			
					
				
				: pn lis 23, 2009 21:17
				autor: mishabest
				hmm, nie wiem jak to w 1.4 ale u mnie w aam rozjeżdżała się adaptacja przy jeździe na gazie i potem zalewał się na benzynie, po przejechaniu paru kilometrów na benzynie problem znikał. Podjechałem do gazowników, ustawili porządnie emulacje lambdy i teraz jest ok. Zresetuj sobie ECU, odpal na benzynie i jak będzie ok to problem w emulacji lambdy.
			 
			
					
				
				: wt lis 24, 2009 21:47
				autor: lukklos
				Witam
Dzisiaj odłączyłem masę akumulatora na 15 min. (tak się ponoć robi reset ECU???)
Po kwadransie odpalam i wydaje się że jest dużo lepiej tzn jest prawidłowa reakcja na wciśnięcie pedału przyspieszenia.
Po paru chwilach wszystko wróciło do stanu poprzedniego...
Czy o to chodziło?
Czy to świadczy o złej pracy lambdy?
Spróbuję jeszcze raz jutro rano po całonocnym postoju.
Pozdrawiam.
			 
			
					
				
				: wt lis 24, 2009 22:32
				autor: Baracus86
				A ja jezdzilem bez sondy bo odłączyłem. i kurna śmigał tylko robił wir w baku :d ale żadnych problemów z praca na benie nie miał szedla jak rakieta bez dlawienia. Zacznij od obejrzenia dokładnie podstawy wtrysku bo lubi łapać lewe powietrze i wszystkie wężyki podciśnieniowe a zwłaszcza jak macie pochłaniacz oparów paliwa, chyba ze zostały wam same wężyki po pochłaniaczu :green_fuck:
			 
			
					
				
				: śr lis 25, 2009 20:09
				autor: lukklos
				Zresetuj sobie ECU, odpal na benzynie i jak będzie ok to problem w emulacji lambdy.
Dzisiaj rano - po odpięciu akumulatora na 30 minut - 
zdecydowana poprawa. Na benzynie śmiga elegancko!
Czyli czeka mnie teraz wizyta u gazownika w celu regulacji lambdy?
Ale to dopiero pod koniec przyszłego tygodnia niestety - po wypłacie 
Może zna ktoś kumatego gazownika w Katowicach lub okolicy?