Strona 1 z 1
Podcina przy skręcie
: śr paź 29, 2008 10:47
autor: krzycho85
Witam, problem tyczy się passata b3, przy max skręcie w lewo ciężko odbić kierownicą, tak jak by podcinało koła. Miał ktoś styczność z taką przypadłością? Osobiście stawiam na zbieżność ale może ktoś ma inny pomysł ?
: śr paź 29, 2008 11:47
autor: dziejo
a jakie kółka masz załozone ?
powiem ci ze zaobserwowałem podobny przypadek u siebie z tym ze jadąc do tyłu(ruszając )lub do przodu na max skreconych kołach jesli chodzi o opony nic takiego niepokojącego nie zaobserwowałem ale robi mi się tak tylko na kołach 195/50/15
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
na zimówkach 14 - stkach nic się nie dzieje
: śr paź 29, 2008 12:23
autor: Bakamura
krzycho85, ja nie miałem takiego probelmu.. Ale gdy pisałem temat o zbieżności koledzy pisali mi o kącie wyprzedzania zwrotnicy, i właśnie to odpowiada za to żeby dobrze koła odbijały, tak to zrozumiałem
Nie wiem czy na 100% jest właśnie to u Ciebie ale wydaje mi się że to może być to
: śr paź 29, 2008 12:49
autor: krzycho85
koledzy pisali mi o kącie wyprzedzania zwrotnicy, i właśnie to odpowiada za to żeby dobrze koła odbijały, tak to zrozumiałem
Kąt wyprzedzenia? To sie w ogóle jakoś reguluje? Może chodzi o kąt pochylenia koła?
a jakie kółka masz załozone ?
Samochód nie jest mój i nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale na pewno są to 14-tki szerokość 175 lub 185. Nie wiem czy w tym wypadku koła coś zmieniają, gdyż podcinanie zaczęło występować kilka dni temu a wcześniej było OK, koła nie były zmieniane.
: śr paź 29, 2008 14:14
autor: Bakamura
krzycho85, tak reguluje się. Kąt pochylenia koła to co innego. przy zbieżności trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Właśnie po to żeby dobrze odbijała kierownica. Jeśli sam ustawiałeś zbieżność a nie wiesz o czym mówię to duże prawdopodobieństwo że właśnie moja podpowiedź Ci pomoże
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
: śr paź 29, 2008 14:34
autor: krzycho85
trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Właśnie po to żeby dobrze odbijała kierownica
Możesz mi powiedzieć czym to wyregulować? Wiem, ze bez stacji diagnostycznej sie nie obejdzie, ale z ciekawości pytam
![grin :grin:](./images/smilies/grin.gif)
: śr paź 29, 2008 15:43
autor: Lipek81
Bakamura pisze:krzycho85, tak reguluje się. Kąt pochylenia koła to co innego. przy zbieżności trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy
- nie trzeba. Napiszę teraz odnośnie Golfa, bo w paskach nie mam pojęcia jak jest zrobione, ale myślę, że dużych różnic nie ma. Otóż w golfach kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy jest nieustawialny. Tak jak samochód wyjdzie z fabryki, taki ma kąt. Zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy świadczy o krzywym nadwoziu, lub uszkodzonych elementach zawieszenia. Tyle teoria. W praktyce jednak istnieje coś takiego, jak specjalna śruba do tylnego mocowania wahacza, która ma trochę inną budowę, niż śruba użyta fabrycznie - jest cieńsza na odcinku niegwintowanym, ale sam gwint ma normalny rozmiar. Zastosowanie takiej śruby umożliwia ustawienie kąta wyprzedzenia o +-1mm. Stosuje się ją np. podczas napraw powypadkowych, aby ustawić geometrię zawieszenia - wiadomo, czasami nie idzie naciągnąć nadwozia idelanie.
: śr paź 29, 2008 15:58
autor: Bakamura
tak mi napisali koledzy na forum w moim temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190852
: śr paź 29, 2008 17:11
autor: Lipek81
Nie jestem fachowcem, ale z tego co się interesowałem, to kąt wyprzedzenia sworznia jest po prostu regulowany tą specjalną śruba w sytuacjach awaryjnych. Natomiast przy normalnej regulacji tego kąta się nie rusza.