Podcina przy skręcie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Podcina przy skręcie

Post autor: krzycho85 » śr paź 29, 2008 10:47

Witam, problem tyczy się passata b3, przy max skręcie w lewo ciężko odbić kierownicą, tak jak by podcinało koła. Miał ktoś styczność z taką przypadłością? Osobiście stawiam na zbieżność ale może ktoś ma inny pomysł ?



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » śr paź 29, 2008 11:47

a jakie kółka masz załozone ?
powiem ci ze zaobserwowałem podobny przypadek u siebie z tym ze jadąc do tyłu(ruszając )lub do przodu na max skreconych kołach jesli chodzi o opony nic takiego niepokojącego nie zaobserwowałem ale robi mi się tak tylko na kołach 195/50/15 :bajer: na zimówkach 14 - stkach nic się nie dzieje
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 11:53 przez dziejo, łącznie zmieniany 2 razy.



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » śr paź 29, 2008 12:23

krzycho85, ja nie miałem takiego probelmu.. Ale gdy pisałem temat o zbieżności koledzy pisali mi o kącie wyprzedzania zwrotnicy, i właśnie to odpowiada za to żeby dobrze koła odbijały, tak to zrozumiałem :)

Nie wiem czy na 100% jest właśnie to u Ciebie ale wydaje mi się że to może być to



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr paź 29, 2008 12:49

koledzy pisali mi o kącie wyprzedzania zwrotnicy, i właśnie to odpowiada za to żeby dobrze koła odbijały, tak to zrozumiałem
Kąt wyprzedzenia? To sie w ogóle jakoś reguluje? Może chodzi o kąt pochylenia koła?
a jakie kółka masz załozone ?
Samochód nie jest mój i nie pamiętam dokładnie rozmiaru ale na pewno są to 14-tki szerokość 175 lub 185. Nie wiem czy w tym wypadku koła coś zmieniają, gdyż podcinanie zaczęło występować kilka dni temu a wcześniej było OK, koła nie były zmieniane.



Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » śr paź 29, 2008 14:14

krzycho85, tak reguluje się. Kąt pochylenia koła to co innego. przy zbieżności trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Właśnie po to żeby dobrze odbijała kierownica. Jeśli sam ustawiałeś zbieżność a nie wiesz o czym mówię to duże prawdopodobieństwo że właśnie moja podpowiedź Ci pomoże :)
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 14:14 przez Bakamura, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: krzycho85 » śr paź 29, 2008 14:34

trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy. Właśnie po to żeby dobrze odbijała kierownica
Możesz mi powiedzieć czym to wyregulować? Wiem, ze bez stacji diagnostycznej sie nie obejdzie, ale z ciekawości pytam :grin:



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 29, 2008 15:43

Bakamura pisze:krzycho85, tak reguluje się. Kąt pochylenia koła to co innego. przy zbieżności trzeba ustawiać kąt wyprzedzenia zwrotnicy
- nie trzeba. Napiszę teraz odnośnie Golfa, bo w paskach nie mam pojęcia jak jest zrobione, ale myślę, że dużych różnic nie ma. Otóż w golfach kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy jest nieustawialny. Tak jak samochód wyjdzie z fabryki, taki ma kąt. Zły kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy świadczy o krzywym nadwoziu, lub uszkodzonych elementach zawieszenia. Tyle teoria. W praktyce jednak istnieje coś takiego, jak specjalna śruba do tylnego mocowania wahacza, która ma trochę inną budowę, niż śruba użyta fabrycznie - jest cieńsza na odcinku niegwintowanym, ale sam gwint ma normalny rozmiar. Zastosowanie takiej śruby umożliwia ustawienie kąta wyprzedzenia o +-1mm. Stosuje się ją np. podczas napraw powypadkowych, aby ustawić geometrię zawieszenia - wiadomo, czasami nie idzie naciągnąć nadwozia idelanie.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Bakamura
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 156
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:31
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bakamura » śr paź 29, 2008 15:58

tak mi napisali koledzy na forum w moim temacie:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=190852



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr paź 29, 2008 17:11

Nie jestem fachowcem, ale z tego co się interesowałem, to kąt wyprzedzenia sworznia jest po prostu regulowany tą specjalną śruba w sytuacjach awaryjnych. Natomiast przy normalnej regulacji tego kąta się nie rusza.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 195 gości