Witam Kolegów:)
Moi drodzy mam kilka pytań i chciałbym aby ktoś rozwiał moje wątpliwości:)
Posiadam Golfa MK2 1,6 75 kucy benz.+lpg
Zaczne od silnika.
Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to czasami przekręci się tak jakby o kawałek i zatrzymuje się wygląda to tak jakby był słaby akumulator, lecz tak nie jest. Aku ma 6miesięcy. A po chiwli znowu próbuje odpalić silnik i już pali normalnie.
Chciałem nadmienić, że 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd wraz z rolkami, pompą wody itd. (nie będę wymieniać każdej części po kolei bo się na tym nie znam).
A i co może być wskazówką dla Was drodzy forumowicze:
mechanik powiedział, że ustawił mi zapłon na taki jaki jest w "nowym" silniku, a przed wymianą rozrządu i ustawianiem zapłonu taka rzecz nie miała miejsca.
To było jedno zagadnienie, które mnie nurtuje.
Kolejnym problemem jest "grający" zawór:)
gdy odpalam silnik zimny i tylkko zimny to slychać jeden zawór, a gdy silnik sie rozgrzeje do teperatury na wyswietlaczu na białym polu "granie" ustępuje.
No i już Was męczyć na sam koniec nie będę przedstawiam Wam ostatni mój problem.
Odkąd kupiłem to autko pod maską brakowało mi czegoś
No i brakuje właśnie tego kawałka rury czy jak to można nazwać:)
Z tego co widziałem jest obudowa filtra i przechodzi w tą rura która idzie do prawego przodu autka w okolice błotnika, tam jest takie miejsce na nia tzn tak mi sie wydaje.
A z obudowy filtra są dwa otwory jeden idzie właśnie do przodu autka a druga tak jakby miała zawracać ku tyłowi autka.
Powiedzcie mi czy to ma jakiś wpływ na pracę silnika, jego osiągi i spalanie.
Z góry dziękuje za wskazówki.
Z poważaniem Dj ReBeL
powietrze a praca silnika
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
"A z obudowy filtra są dwa otwory jeden idzie właśnie do przodu autka a druga tak jakby miała zawracać ku tyłowi autka. "
ta rura co idzie do tylu -co powiedziales ze zawraca idzie na nia taka aluminiowa rura i dochodzi do nakladki na kolektor -bierze sobie tam cieple powietrze i lepiej miec ta rure na zime . a ta co idzie prosto nie koniecznie musi byc tam obudowa jak powiedziales ta rura ( taka z gabka w srodku) idzie w blotnik i z tam bierze powietrze zimne
I jeszcze jedno na koncu tego plastiku co odchodzi kolanko do tylu -na gorze powinno byc podlaczony wezyk od podcisnienia ,ktory otwiera w srodku klapke -jak zimny na doplyw cieplego powietrza
ta rura co idzie do tylu -co powiedziales ze zawraca idzie na nia taka aluminiowa rura i dochodzi do nakladki na kolektor -bierze sobie tam cieple powietrze i lepiej miec ta rure na zime . a ta co idzie prosto nie koniecznie musi byc tam obudowa jak powiedziales ta rura ( taka z gabka w srodku) idzie w blotnik i z tam bierze powietrze zimne
I jeszcze jedno na koncu tego plastiku co odchodzi kolanko do tylu -na gorze powinno byc podlaczony wezyk od podcisnienia ,ktory otwiera w srodku klapke -jak zimny na doplyw cieplego powietrza
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 19:34 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
djrebel pisze:Gdy włączam zapłon na zimnym silniku to czasami przekręci się tak jakby o kawałek i zatrzymuje się wygląda to tak jakby był słaby akumulator, lecz tak nie jest. Aku ma 6miesięcy. A po chiwli znowu próbuje odpalić silnik i już pali normalnie.
Chciałem nadmienić, że 2 tygodnie temu miałem wymieniany rozrząd wraz z rolkami, pompą wody itd. (nie będę wymieniać każdej części po kolei bo się na tym nie znam).
A i co może być wskazówką dla Was drodzy forumowicze:
mechanik powiedział, że ustawił mi zapłon na taki jaki jest w "nowym" silniku, a przed wymianą rozrządu i ustawianiem zapłonu taka rzecz nie miała miejsca.
moim zdaniem jest żle ustawiony zapłon własnie. Wystarczy przekręcic minimalnie aparat zapłonowy i będzie całkiem inna bajka. Odkrec przy aparacie taka srube z "pazurem" potem lekko i jakies pare milimetrów przekrec aparat w prawo nastepnie zakrec srube i sproboj odpalic. gdyby było gorzej sproboj troche cofnąc. itd az znajdziesz opcjonalne ustawienie.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
- Mati_duzy
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: śr paź 22, 2008 22:59
- Lokalizacja: Z północnych gór :)
- Kontakt:
Witam.
Miałem niedawno też golfa z silnikiem 1.6 i miałem taki sam problem z odpalaniem. Raz powodem była urwana śróba która trzyma rozrusznik (bo rozrusznik w 1.6 jest przykręcony przeważnie razem z przednią łapą silnika i są tam duże szarpania np przy gwałtownym ruszaniu) no i jak wymieniłem tą śróbę to było ok, ale drugim razem to już musiałem wymienić rozrusznik... przy wymianie rozrusznika warto też sprawdziś tulejkę w silniku czy nie jest wyrobiona i wtedy ten cały "wałek" rozrusznika jak jest wyrobiona tulejka chodzi na boki i też nie będzie kręcił... ale może być to nawet zbyt wczesny zapłon.
A druga sprawa z tym "grającym" zaworem... to pewnie szklanki Ci już stukają bo u siebie też wymieniałem i potem się uspokoiło... ale z tym to już większa zabawa bo trzeba ściągnąć cały wałek rozrządu i ustawiać rozrząd od nowa
Miałem niedawno też golfa z silnikiem 1.6 i miałem taki sam problem z odpalaniem. Raz powodem była urwana śróba która trzyma rozrusznik (bo rozrusznik w 1.6 jest przykręcony przeważnie razem z przednią łapą silnika i są tam duże szarpania np przy gwałtownym ruszaniu) no i jak wymieniłem tą śróbę to było ok, ale drugim razem to już musiałem wymienić rozrusznik... przy wymianie rozrusznika warto też sprawdziś tulejkę w silniku czy nie jest wyrobiona i wtedy ten cały "wałek" rozrusznika jak jest wyrobiona tulejka chodzi na boki i też nie będzie kręcił... ale może być to nawet zbyt wczesny zapłon.
A druga sprawa z tym "grającym" zaworem... to pewnie szklanki Ci już stukają bo u siebie też wymieniałem i potem się uspokoiło... ale z tym to już większa zabawa bo trzeba ściągnąć cały wałek rozrządu i ustawiać rozrząd od nowa
- Maćkooo
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2032
- Rejestracja: pn cze 25, 2007 11:39
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
To klapa regulacyjna z siłownikiem wewnątrz.djrebel pisze:jak ta część się fachowo nazywa?
Co do tych węży w dół i po prostej. Ten dolny pozwala dopływac ciepłemu powietrzu, po prostej doprowadza chłodne powietrze , a caością steruje właśnie wspomniana klapka poprzez termostat przy gaźniku który podaje podciśnienie badź też nie.
Upewnij się że mechanik dobrze ustawił rozrząd i zapłon. Sa opisy na forum wiec nie bedzisz miał problemu.
Ostatnio zmieniony śr paź 29, 2008 14:25 przez Maćkooo, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagają Tobie , pomagaj innym - pisz jak rozwiązałeś swój problem.
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Zawsze do przodu :D
http://pl.youtube.com/watch?v=eT0MHN827hs&feature=related
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 185 gości