Strona 1 z 2
co to moze byc i jak zdiagnozować??
: pn paź 27, 2008 20:54
autor: tberent
posiadam 1.6 TD JR. mam problem z hamulcami a w sumie z ich wspomaganiem i powiem szczerze ze jestem zielony co z tym zrobić i jak się zabrać.
autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej. domyślam się ze to wspomaganie bo robię test na wył silniku wciskając pedał i trzymając po odpaleniu nic się nie dzieje.
proszę o wsparcie i rady
: pn paź 27, 2008 22:29
autor: Hans-Hans
Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok to by oznaczało że serwo już nie działa tak jak powino. Ale sprawdz jeszcze przewud podcisnienia do serwa czy jest szczelny. i odpowietsz hamulce i zobacz wtedy.
[ Dodano: 27 Paź 2008 21:34 ]
Po przejaszczce podnies każde koło po kolei i zobacz jak się kręcą leki opór jest dopuszczalny. jesli ciężko to czyszczenie hamulcy lub zapieczony cylinderek.
: pn paź 27, 2008 22:43
autor: dziejo
autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej.
podczas jazdy ????
: pn paź 27, 2008 23:35
autor: norek111
coś nie tak z podciśnieniem albo serwo pada
[ Dodano: 27 Paź 2008 22:38 ]
jesli pompujesz pedałem na zgaszonym i trzymasz pedał odpalając silnik pedał powinien lekko opaść
: wt paź 28, 2008 08:06
autor: tberent
Hans-Hans pisze:Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok
jest oki
dziejo pisze:autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej.
podczas jazdy ????
tak hamowanie jest oki ale brak wspomagania
norek111 pisze:jesli pompujesz pedałem na zgaszonym i trzymasz pedał odpalając silnik pedał powinien lekko opaść
no i tego wlasnei brak u mnie.
co powinno dmuchac a co ssac? vacum dmucha? i jeszcze jedno u mnie jest brak zaworka i w oaru innych tez go nie bylo. czemu??
: wt paź 28, 2008 13:25
autor: Lipek81
No po pierwsze to masz diesla, czyli masz pompę podciśnienia w miejscu, gdzie w benzynie jest aparat zapłonowy. Sciągnij wąz idący do serwa od tej pompy i sprawdź czy tam jest w ogóle jakieś podciśnienie - powinno zasysać powietrze tym wężem. Jak nie zasysa, to pompa do zrobienia, jak zasysa, to serwo.
: wt paź 28, 2008 13:58
autor: Mlody_ndm
Zależy jeszcze który rodzaj serwa masz - czy taką jak tu:
http://img180.imageshack.us/my.php?image=img04420bk.jpg
Czy starszego typu z membraną - poznasz ją po tym że będzie na górze bardziej okrągła w pionowej płaszczyźnie i na krawędziach tego okręgu będzie dużo śrubek
Jeżeli ta z membraną to rozkręć i sprawdź czy membrana cała - miałem tak w Jettcie, i często mi to padało, czasem i co kilka miesięcy aż zainwestowałem w droższą membranę.
Jeżeli drugiego typu to tak jak wcześniej pisali sprawdź czy ssie, czy nie, jak nie ssie to nie wiem czy jest sens próbować to naprawiać, w drugiej Jettcie jak mi właśnie ten rodzaj popmy siadł, to wymieniałem na używkę chyba 40zł mnie kosztowała
: sob lis 01, 2008 00:02
autor: tberent
a wiec tak jest dziwna sprawa !!!!!!!!!!!!!
na wolnych obrotach vacum nie ssie nic!!!!! ale jak podnosze obroty to wzrasta wraz z obrotami sila ssania. kurde niewiem co sie dzieje. jak przejechalem sie i dodawalem gazu jednoczesnie hamujac to mialem wspomaganie. ludzie pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!
: sob lis 01, 2008 00:06
autor: Lipek81
No to masz pompkę podciśnienia do zrobienia/wymiany.
: sob lis 01, 2008 00:33
autor: Sztomel
Lipek81 pisze:No to masz pompkę podciśnienia do zrobienia/wymiany.
to zależy jak kolega
tberent sprawdzał to podciśnienie, czy bezpośrednio na króćcu przy pompie podciśnienia ze zdjętym z niego wężykiem czy też na końcu wężyka podciśnienia idącego do serwa bo jeśli tak jak w drugiej opcji to pompa może być sprawna a wężyk może mieć nieszczelność.
Dla sprawdzenia pompy trzeba przytkać palcem jej króciec i wtedy będzie wiadomo czy zasysa czy nie.
: sob lis 01, 2008 01:56
autor: tberent
Lipek81, sluchaj kwestia dziwna bo kiedys juz rozbieralem ją i powiem szczerze ze membrana byla cala i sucha, bo co innego moze pasc w vacum??
Sztomel, co prawda sprawdzalem na koncu przy serwo ale takze ogladalem wezyk i naprawde niewyglada zle ale po swietach zrobe tak jak mowisz i si eodezwe
: sob lis 01, 2008 08:57
autor: MaRo1705
Wglada na to ze serwo padlo , ale zobacz przewod podcisnienia do serwa ja tak mialem i okazao sie ze byl dziurawy w dodatku potem silnk lubi nawalac
: sob lis 01, 2008 09:59
autor: tberent
MaRo1705, raczej vacum bo jak onopmpuje i czuje ze robi si epodcisnienie to ladnie hamuje autko awiadomo jak nie bedzie podcisnienia to nie bedzie pracowalo serwo.
a w dieslach to niema znaczenia nic podcisnienie z silnjikime. w TDi tak ale nie zwyklym klekocie
: ndz lis 02, 2008 13:51
autor: Kaczor
Hans-Hans pisze:Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok to by oznaczało że serwo już nie działa tak jak powino. Ale sprawdz jeszcze przewud podcisnienia do serwa czy jest szczelny. i odpowietsz hamulce i zobacz wtedy.
[ Dodano: 27 Paź 2008 21:34 ]
Po przejaszczce podnies każde koło po kolei i zobacz jak się kręcą leki opór jest dopuszczalny. jesli ciężko to czyszczenie hamulcy lub zapieczony cylinderek.
FF używasz i tyle byków sadzisz ? chyba po złości