co to moze byc i jak zdiagnozować??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

co to moze byc i jak zdiagnozować??

Post autor: tberent » pn paź 27, 2008 20:54

posiadam 1.6 TD JR. mam problem z hamulcami a w sumie z ich wspomaganiem i powiem szczerze ze jestem zielony co z tym zrobić i jak się zabrać.
autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej. domyślam się ze to wspomaganie bo robię test na wył silniku wciskając pedał i trzymając po odpaleniu nic się nie dzieje.

proszę o wsparcie i rady


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Hans-Hans
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 580
Rejestracja: wt maja 06, 2008 14:00
Lokalizacja: Dądrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: Hans-Hans » pn paź 27, 2008 22:29

Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok to by oznaczało że serwo już nie działa tak jak powino. Ale sprawdz jeszcze przewud podcisnienia do serwa czy jest szczelny. i odpowietsz hamulce i zobacz wtedy.

[ Dodano: 27 Paź 2008 21:34 ]
Po przejaszczce podnies każde koło po kolei i zobacz jak się kręcą leki opór jest dopuszczalny. jesli ciężko to czyszczenie hamulcy lub zapieczony cylinderek.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 27, 2008 22:43

autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej.
podczas jazdy ????



Awatar użytkownika
norek111
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5456
Rejestracja: wt sie 07, 2007 21:30
Lokalizacja: POLSKA

Post autor: norek111 » pn paź 27, 2008 23:35

coś nie tak z podciśnieniem albo serwo pada

[ Dodano: 27 Paź 2008 22:38 ]
jesli pompujesz pedałem na zgaszonym i trzymasz pedał odpalając silnik pedał powinien lekko opaść


jak robisz już coś złego,to rób to dobrze
************************************************
LAUNCH X431,VCDS 11.11.5,VAG-TACHO 2.5,VAGDashCAN 5.29,AUTO-COM,OP-COM

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » wt paź 28, 2008 08:06

Hans-Hans pisze:Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok
jest oki
dziejo pisze:autko hamuje b ladnie ale muszę użyć siły i to znacznej.

podczas jazdy ????
tak hamowanie jest oki ale brak wspomagania
norek111 pisze:jesli pompujesz pedałem na zgaszonym i trzymasz pedał odpalając silnik pedał powinien lekko opaść
no i tego wlasnei brak u mnie.

co powinno dmuchac a co ssac? vacum dmucha? i jeszcze jedno u mnie jest brak zaworka i w oaru innych tez go nie bylo. czemu??


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt paź 28, 2008 13:25

No po pierwsze to masz diesla, czyli masz pompę podciśnienia w miejscu, gdzie w benzynie jest aparat zapłonowy. Sciągnij wąz idący do serwa od tej pompy i sprawdź czy tam jest w ogóle jakieś podciśnienie - powinno zasysać powietrze tym wężem. Jak nie zasysa, to pompa do zrobienia, jak zasysa, to serwo.
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 13:26 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » wt paź 28, 2008 13:58

Zależy jeszcze który rodzaj serwa masz - czy taką jak tu:
http://img180.imageshack.us/my.php?image=img04420bk.jpg

Czy starszego typu z membraną - poznasz ją po tym że będzie na górze bardziej okrągła w pionowej płaszczyźnie i na krawędziach tego okręgu będzie dużo śrubek ;)

Jeżeli ta z membraną to rozkręć i sprawdź czy membrana cała - miałem tak w Jettcie, i często mi to padało, czasem i co kilka miesięcy aż zainwestowałem w droższą membranę.
Jeżeli drugiego typu to tak jak wcześniej pisali sprawdź czy ssie, czy nie, jak nie ssie to nie wiem czy jest sens próbować to naprawiać, w drugiej Jettcie jak mi właśnie ten rodzaj popmy siadł, to wymieniałem na używkę chyba 40zł mnie kosztowała :P


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lis 01, 2008 00:02

a wiec tak jest dziwna sprawa !!!!!!!!!!!!!

na wolnych obrotach vacum nie ssie nic!!!!! ale jak podnosze obroty to wzrasta wraz z obrotami sila ssania. kurde niewiem co sie dzieje. jak przejechalem sie i dodawalem gazu jednoczesnie hamujac to mialem wspomaganie. ludzie pomocy!!!!!!!!!!!!!!!!!!


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » sob lis 01, 2008 00:06

No to masz pompkę podciśnienia do zrobienia/wymiany.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lis 01, 2008 00:33

Lipek81 pisze:No to masz pompkę podciśnienia do zrobienia/wymiany.
to zależy jak kolega tberent sprawdzał to podciśnienie, czy bezpośrednio na króćcu przy pompie podciśnienia ze zdjętym z niego wężykiem czy też na końcu wężyka podciśnienia idącego do serwa bo jeśli tak jak w drugiej opcji to pompa może być sprawna a wężyk może mieć nieszczelność.
Dla sprawdzenia pompy trzeba przytkać palcem jej króciec i wtedy będzie wiadomo czy zasysa czy nie.


Obrazek

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lis 01, 2008 01:56

Lipek81, sluchaj kwestia dziwna bo kiedys juz rozbieralem ją i powiem szczerze ze membrana byla cala i sucha, bo co innego moze pasc w vacum??

Sztomel, co prawda sprawdzalem na koncu przy serwo ale takze ogladalem wezyk i naprawde niewyglada zle ale po swietach zrobe tak jak mowisz i si eodezwe


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

MaRo1705
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 486
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 23:20
Lokalizacja: Szczedrzyk k/Opola
Kontakt:

Post autor: MaRo1705 » sob lis 01, 2008 08:57

Wglada na to ze serwo padlo , ale zobacz przewod podcisnienia do serwa ja tak mialem i okazao sie ze byl dziurawy w dodatku potem silnk lubi nawalac


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186922][img]http://images42.fotosik.pl/168/5045874243d5bdca.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
tberent
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 453
Rejestracja: śr maja 03, 2006 23:27
Lokalizacja: Tuszyn
Kontakt:

Post autor: tberent » sob lis 01, 2008 09:59

MaRo1705, raczej vacum bo jak onopmpuje i czuje ze robi si epodcisnienie to ladnie hamuje autko awiadomo jak nie bedzie podcisnienia to nie bedzie pracowalo serwo.

a w dieslach to niema znaczenia nic podcisnienie z silnjikime. w TDi tak ale nie zwyklym klekocie


MOJE byłe byłe VW :)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1176271#1176271
było mk1 1.5D
było mk2 1.6TD
jest mk3 1.9 TDI 1Z
jest mk6 2.0 TDI CBDC HL

Awatar użytkownika
Kaczor
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 493
Rejestracja: śr paź 12, 2005 23:11
Lokalizacja: Uć ...
Kontakt:

Post autor: Kaczor » ndz lis 02, 2008 13:51

Hans-Hans pisze:Jesli stan tarcz ,klockuw,bębnuw i szczęk jest ok to by oznaczało że serwo już nie działa tak jak powino. Ale sprawdz jeszcze przewud podcisnienia do serwa czy jest szczelny. i odpowietsz hamulce i zobacz wtedy.

[ Dodano: 27 Paź 2008 21:34 ]
Po przejaszczce podnies każde koło po kolei i zobacz jak się kręcą leki opór jest dopuszczalny. jesli ciężko to czyszczenie hamulcy lub zapieczony cylinderek.

FF używasz i tyle byków sadzisz ? chyba po złości :panna:


Kleić , Taśmić , Trytytkować ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 390 gości