Strona 1 z 1

Da rade wywalic katalizator w mk3 gti???

: ndz lip 24, 2005 20:31
autor: TACYK
Jak wyzej bylem u mechanika i powiedzial ze w mk3 2.0 8 v jest sionda lambda w kacide i ze nieradzi tego sie czepiac.Nie wiem co mam zrobic prosze o opinie :grin: a i jak bedzie zachowywalo sie autko bez kata???

: ndz lip 24, 2005 22:20
autor: Krystek
jak wyzej w moim passacie 2,0 16V mechanik wybił ceramiczne wnętrze zostaw tylko obudowe jest dobrze

: ndz lip 24, 2005 22:24
autor: Paweł Marek
Można. Sonda jest w rurze wylotowej przedniej a nie w katalizatorze. Potem silnik może nie spełniac norm spalin. Zamiast kata musi być rura o identycznej średnicy jak ta dochodząca do niego. Można ją wspawać do pustej skorupy po wybitym kacie, wtedy z zewn wszystko jest ok. dla diagnosty. Przed przeglądem trzeba się dowiedzieć gdzie mają marne analizatory spalin, bo tam gdzie mają dobre mogą się czepić. Auto powinno dotać parę koni, ale po co to robić nie wiem. Sens widzę wtedy gdy stary kat masz zatkany, a na nowy cię nie stać

Re: Da rade wywalic katalizator w mk3 gti???

: pn lip 25, 2005 09:54
autor: piotr1979
TACYK pisze:Jak wyzej bylem u mechanika i powiedzial ze w mk3 2.0 8 v jest sionda lambda w kacide i ze nieradzi tego sie czepiac.Nie wiem co mam zrobic prosze o opinie :grin: a i jak bedzie zachowywalo sie autko bez kata???
robilem to 2 tyg. temu i wiem wszystko co chcialbys wiedziec.ten twoj mechanik to jakis baran jak mowi ze sie nie da zrobic.sonda jest przed katem. obudowa kata jest stozkowa,ale sam katalizator zaczyna sie dopiero jak sciany kata sa do siebie prostopadle takze sonda jest przed katem w tym stozku.ja w moim GTI mam gaz i sonda pracuje zajebiscie.u mnie kat byl w srodku zrobiony z blachy a nie z jakiegos tworzywa wegla czy tam czegos takze musialem go rozciac na pol bo on sie nie byl kruchy!!!(dodam ze byl zapchany)co do mocy to nie odczujesz nic no chyba ze na hamowni.samochod stanie sie troszke glosniejszy.wspawaj rure o srednicy rury wydechowej.ale poradze ci cos z osobistych doswiadczen:jezeli twoj kat jest dobry (nie zapchany) to go zostaw.ja mam orginalnego GTI 95r(z org.wydechem ,zadnego pseudotuningu nie mam) i chodzil mi bardzo cichutko a teraz a teraz cos dzwoni jak sie daje po gazie.

: pn lip 25, 2005 20:23
autor: TACYK
Dzieki za podpowiedzi i zdecyduje sie na wyciecie katalizatora.Pozdro

: pn sie 21, 2006 11:23
autor: BartekN
W Vento 2.0 padl mi katalizator.Bylem w zakladzie i sa dwie opcje naprawy.Albo wywalam kata i wstawiam rurke a sonde wkrecam w rure(sonde mam w katalizatorze) albo kupuje metalowy katalizator(200 zeta)i zakladam.Co radzicie?Co bedzie lepsze?

: pn sie 21, 2006 13:46
autor: Pinhead
Kup metalowy katalizator. Będzie to lepsze dla środowiska naturalnego :choinke:

: pn sie 21, 2006 13:56
autor: piotr1979
BartekN pisze:W Vento 2.0 padl mi katalizator.Bylem w zakladzie i sa dwie opcje naprawy.Albo wywalam kata i wstawiam rurke a sonde wkrecam w rure(sonde mam w katalizatorze) albo kupuje metalowy katalizator(200 zeta)i zakladam.Co radzicie?Co bedzie lepsze?
napewno nie kupuj tego za 200zeta bo to kupa jakies.jak juz masz wstawiac to orginalnego.ja znalazlem za 150 zl i byl czysciutki.mozesz wstawic rurke i sonde wkrecic blizej silnika ale nie gwarantuje ze to bedzie dobrze dzialac.

: pn sie 21, 2006 15:03
autor: Pinhead
Sprawdzałeś te uniwersalne że tak piszesz ?

: pn sie 21, 2006 17:30
autor: lawrai
ja w swoim 2,8 vr6 mk3 miałem kata z wbudowaną sondą , postawnowiłem zmienic go na strumienice w którą wmontowałem sonde na takiej samej zasadzie jak była w katalizatorze . Bez obaw wywal bebechy z katalizatora albo przebuduj sobie kawałek rurki lub strumienice na takiej zasadzie jak ja . Wystarczy spawarka , wiertarka , szlifierka , gwintowniki i chęci . Pozdro

: pn sie 21, 2006 18:17
autor: piotr1979
jak cos jest uniwersalne to mozna to o kant d...rozbic