Strona 1 z 1

Wymiana Płynu w chlodnicy

: pn paź 27, 2008 16:12
autor: zetnktel
Witam, zakladam temat jeszcze raz bo tamten zostal skasowany niewiadomo dlaczego.... ze niby za "2. ZANIM NAPISZESZ NOWY TEMAT UŻYJ FUNKCJI >SZUKAJ<. Pisanie poruszanych już tematów będzie karane ostrzeżeniami bez podania powodu nawet. Nagminnie piszący o sprawach, które już były (i są w wyszukiwarce) będą banowani!
" Na googlach nic dokladnie nie ma na tym forum tez nie, wiec bez podstawnie. jeszcze ostrzezenie dostalem....Nigdzie nie jest napisane o moim silniku i w jaki sposob. W ogole nawet w Mk2 nie ma.

Po pierwsze jak.. silnik 1.8RP
Po drugie ile.. bo ja mam 3,5L jakis
Gdzies ktos cos mowil o chlodnicach alu.. jak sie spytalem ojca jaki kupil, to wysmial i powiedzial ze nie ma zadnej aluminiowej..

I prosilbym o jakas instrukcje dokladna typu... otworz maske.. wejdz pod samochod znajdz srubke taka i taka itp. POniewaz jestem zielony w tych sprawach to moj pierwszy samochod. I nigdy nie mialem do czyniena z silnikami samymi w sobie

: pn paź 27, 2008 16:32
autor: unvave
odkreć wąż przy pompie gdzie jest termostat poczekaj aż cały stary płyn się wyleje, potem zakrec i wlej nowy płyn do zbiornika, płyn bedzie leciał na początku bezposrednio na silnik wiec lej dopoki poziom w ziorniczku stanie na minimum.

: pn paź 27, 2008 17:03
autor: Paweł Marek
dwa weże: ten od chłodnicy i za jego krócćem pierwszy od pompy, wtedy zleci wszystko, inaczej zostanie półowa płyny w blkoku silnika.
1 na fotce
Obrazek

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 4:05 pm ]
zetnktel, co do Twoich uwag, usuwający miał rację, było mnóstwo razy, a Forum nie jest szkółką korzystania z Googli (okienko na dole strony masz).

: pn paź 27, 2008 22:25
autor: Lipek81
Ja tam pzy okazji porozłaczałem węże gumowe - tyle co się dało i wsadziłem szlaucha w silnik, węże , chłodnice, pompe i nagrzewnicę - przepłukałem to wodą raz w jedną, raz w drugą strone. Nie zaszkodzi raz na kilka lat...

: pn paź 27, 2008 22:30
autor: dziejo
zetnktel pisze:wiec bez podstawnie. jeszcze ostrzezenie dostalem....Nigdzie nie jest napisane o moim silniku i w jaki sposob. W ogole nawet w Mk2 nie ma.
????
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1714459

: pn paź 27, 2008 22:58
autor: zetnktel
Witam. Wymienilem plyn i jednym slowem jest du**a :(( Po pierwszy producent podaje ze ilosc tego plynu ile sie miesci to 6,3L mi weszlo 3,5L okolo a i tak jest ponad MAX.
Postepowalem wg instrukcji.
Czyli odkrecic korek odpiac waz spuscic do konca, potem wlalem jeszcze ze 3 butelki wody zeby wyplukac, tez wszystko wylecialo.. zalozylem waz, wlalem nowego plynu weszlo ze 3 - 3,5L MAX.. bo mialem 4L butle i jeszcze sporo zostalo. Poziom ponad MAX..Zakrecilem korek odpalilem silnik, ogrzewanie na fulla.. poczekalem az wlaczy sie wiatrak i w momencie jak sie wlaczyl silnik zaczal straaaaaaasznie wyć... :( Zgasilem go, wiatrak dalej pochodzil kilka sekund wylaczyl sie.. Odpalilem silnik jeszcze raz pochodzil chwile normalnie bez wycia i wylaczylem tyle...
POMOCY!!!!!!
A no i caly czas poziom ponad MAX po wlaczeniu silnika i nagrzaniu go NIC nie ubylo.

: pn paź 27, 2008 23:11
autor: albert1973
zastanawialem sie czy masz dobra pompe wodna -jak odkrecisz korek i odpalisz silnik to przelewem powinien sie przelewac plyn , jak dodasz gazu to w zbiorniczku powinien sie podnies stan po ujeciu opuscic

: wt paź 28, 2008 01:07
autor: zetnktel
Jutro sprawdze.. czy po dodaniu gazu sie podnosi i upuszczeniu opuszcza a co jezeli nie?
I co chodzi z tym "jak odpalisz silnik to przelewem powinien sie przelewac" nie rozumiem tego.
I jezeli pompa wodna nie dziala? To czym grozi jazda z uszkodzona... ile kosztuje nowa i czy samemu mozna wymienic i jak stwierdzic czy jest zepsuta na 100% ?

: wt paź 28, 2008 03:36
autor: anaba255
moze termostat sie nie otwiera, sprawdz czy chlodnica grzeje na calej powierzchni

: wt paź 28, 2008 16:59
autor: albert1973
Obrazek
-"przelew" to ten waz co idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrownawczego-i jak odkrecisz korek to z tego wezyka powinien powracac plyn
-nowa pompa (jesli jest padnieta) to koszt 40 zl

: śr paź 29, 2008 22:09
autor: zetnktel
Dzieki. Nastepnego dnia po wymianie bylo normalnie juz miedzy MIN a MAX pojezdzilem troche, wentylator tez sie wlaczyl nic nie piszczalo itp. Zachowywal sie normalnie. Potem kapeczke jeszcze dolalem bo spadl troche poziom i jezdzi... Tylko ciagle zastanawia mnie czego weszlo tylko te 3,5 L.. a nie 6,3L..