Wymiana Płynu w chlodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Wymiana Płynu w chlodnicy

Post autor: zetnktel » pn paź 27, 2008 16:12

Witam, zakladam temat jeszcze raz bo tamten zostal skasowany niewiadomo dlaczego.... ze niby za "2. ZANIM NAPISZESZ NOWY TEMAT UŻYJ FUNKCJI >SZUKAJ<. Pisanie poruszanych już tematów będzie karane ostrzeżeniami bez podania powodu nawet. Nagminnie piszący o sprawach, które już były (i są w wyszukiwarce) będą banowani!
" Na googlach nic dokladnie nie ma na tym forum tez nie, wiec bez podstawnie. jeszcze ostrzezenie dostalem....Nigdzie nie jest napisane o moim silniku i w jaki sposob. W ogole nawet w Mk2 nie ma.

Po pierwsze jak.. silnik 1.8RP
Po drugie ile.. bo ja mam 3,5L jakis
Gdzies ktos cos mowil o chlodnicach alu.. jak sie spytalem ojca jaki kupil, to wysmial i powiedzial ze nie ma zadnej aluminiowej..

I prosilbym o jakas instrukcje dokladna typu... otworz maske.. wejdz pod samochod znajdz srubke taka i taka itp. POniewaz jestem zielony w tych sprawach to moj pierwszy samochod. I nigdy nie mialem do czyniena z silnikami samymi w sobie
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 01:26 przez zetnktel, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
unvave
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: pn lut 26, 2007 16:32
Lokalizacja: Miechów

Post autor: unvave » pn paź 27, 2008 16:32

odkreć wąż przy pompie gdzie jest termostat poczekaj aż cały stary płyn się wyleje, potem zakrec i wlej nowy płyn do zbiornika, płyn bedzie leciał na początku bezposrednio na silnik wiec lej dopoki poziom w ziorniczku stanie na minimum.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 27, 2008 17:03

dwa weże: ten od chłodnicy i za jego krócćem pierwszy od pompy, wtedy zleci wszystko, inaczej zostanie półowa płyny w blkoku silnika.
1 na fotce
Obrazek

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 4:05 pm ]
zetnktel, co do Twoich uwag, usuwający miał rację, było mnóstwo razy, a Forum nie jest szkółką korzystania z Googli (okienko na dole strony masz).


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn paź 27, 2008 22:25

Ja tam pzy okazji porozłaczałem węże gumowe - tyle co się dało i wsadziłem szlaucha w silnik, węże , chłodnice, pompe i nagrzewnicę - przepłukałem to wodą raz w jedną, raz w drugą strone. Nie zaszkodzi raz na kilka lat...


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn paź 27, 2008 22:30

zetnktel pisze:wiec bez podstawnie. jeszcze ostrzezenie dostalem....Nigdzie nie jest napisane o moim silniku i w jaki sposob. W ogole nawet w Mk2 nie ma.
????
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1714459



zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » pn paź 27, 2008 22:58

Witam. Wymienilem plyn i jednym slowem jest du**a :(( Po pierwszy producent podaje ze ilosc tego plynu ile sie miesci to 6,3L mi weszlo 3,5L okolo a i tak jest ponad MAX.
Postepowalem wg instrukcji.
Czyli odkrecic korek odpiac waz spuscic do konca, potem wlalem jeszcze ze 3 butelki wody zeby wyplukac, tez wszystko wylecialo.. zalozylem waz, wlalem nowego plynu weszlo ze 3 - 3,5L MAX.. bo mialem 4L butle i jeszcze sporo zostalo. Poziom ponad MAX..Zakrecilem korek odpalilem silnik, ogrzewanie na fulla.. poczekalem az wlaczy sie wiatrak i w momencie jak sie wlaczyl silnik zaczal straaaaaaasznie wyć... :( Zgasilem go, wiatrak dalej pochodzil kilka sekund wylaczyl sie.. Odpalilem silnik jeszcze raz pochodzil chwile normalnie bez wycia i wylaczylem tyle...
POMOCY!!!!!!
A no i caly czas poziom ponad MAX po wlaczeniu silnika i nagrzaniu go NIC nie ubylo.
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 23:01 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » pn paź 27, 2008 23:11

zastanawialem sie czy masz dobra pompe wodna -jak odkrecisz korek i odpalisz silnik to przelewem powinien sie przelewac plyn , jak dodasz gazu to w zbiorniczku powinien sie podnies stan po ujeciu opuscic



zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » wt paź 28, 2008 01:07

Jutro sprawdze.. czy po dodaniu gazu sie podnosi i upuszczeniu opuszcza a co jezeli nie?
I co chodzi z tym "jak odpalisz silnik to przelewem powinien sie przelewac" nie rozumiem tego.
I jezeli pompa wodna nie dziala? To czym grozi jazda z uszkodzona... ile kosztuje nowa i czy samemu mozna wymienic i jak stwierdzic czy jest zepsuta na 100% ?



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » wt paź 28, 2008 03:36

moze termostat sie nie otwiera, sprawdz czy chlodnica grzeje na calej powierzchni



albert1973
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
Lokalizacja: Elblag
Kontakt:

Post autor: albert1973 » wt paź 28, 2008 16:59

Obrazek
-"przelew" to ten waz co idzie od chłodnicy do zbiorniczka wyrownawczego-i jak odkrecisz korek to z tego wezyka powinien powracac plyn
-nowa pompa (jesli jest padnieta) to koszt 40 zl
Ostatnio zmieniony wt paź 28, 2008 17:01 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.



zetnktel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: wt sie 12, 2008 10:20
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: zetnktel » śr paź 29, 2008 22:09

Dzieki. Nastepnego dnia po wymianie bylo normalnie juz miedzy MIN a MAX pojezdzilem troche, wentylator tez sie wlaczyl nic nie piszczalo itp. Zachowywal sie normalnie. Potem kapeczke jeszcze dolalem bo spadl troche poziom i jezdzi... Tylko ciagle zastanawia mnie czego weszlo tylko te 3,5 L.. a nie 6,3L..



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 485 gości