Strona 1 z 1

Pytania po Swapie na 1.8PF ( Digifant II )

: pn paź 27, 2008 08:37
autor: Direct
Witam ....
Jestem w trakcie SWAPu na 1.8 pf ( digifant II ) i mam parę pytań....

1.czy usunięcie zbiornika węgla aktywnego i jego instalacji( wężyków podciśnieniowych ) będzie miało jakiś specjalny wpływ na pracę silnika ?? oczywiście wszystkie króćce które były połączone z tym zbiornikiem będą zaślepione więc o lewym powietrzu nie ma mowy.

2. czy mógł by mi ktoś podać....najlepiej zmierzyć omomierzem.....w jakim zakresie pracuje przepływomierz powietrza ( jaka oporność jest w chwili spoczynku, jaka jest oporność przy częściowo otwartej klapie i jaka przy całkowicie otwartej klapie przepływomierza ). Oczywiście mierzone między pinem 2 i 3

Za pomoc z góry dziękuje :)

: pn paź 27, 2008 16:52
autor: Lipek81
Ad.1 - nic nie powino złego się dziać, ale króciec od podciśnienia z silnika powiniec być zaślepiony, natomiast ten od zbiornika paliwa powinien być otwarty - jest to odpowietrzenie zbiornika paliwa. Nie wiem dokładnie jak jest w PF, ale powinien gdzieś tam być elektrozawór filtra z węglem aktywnym - nie wiem, jaka jest reakcja układu sterowania silnikiem na brak tego elektrozaworu - czy przypadkiem ECU nie przełaczy się w jakiś awaryjny tryb itp.

Re: Pytania po Swapie na 1.8PF ( Digifant II )

: pn paź 27, 2008 17:03
autor: bugalon
Direct pisze:Witam ....
Jestem w trakcie SWAPu na 1.8 pf ( digifant II ) i mam parę pytań....

1.czy usunięcie zbiornika węgla aktywnego i jego instalacji( wężyków podciśnieniowych ) będzie miało jakiś specjalny wpływ na pracę silnika ?? oczywiście wszystkie króćce które były połączone z tym zbiornikiem będą zaślepione więc o lewym powietrzu nie ma mowy.

2. czy mógł by mi ktoś podać....najlepiej zmierzyć omomierzem.....w jakim zakresie pracuje przepływomierz powietrza ( jaka oporność jest w chwili spoczynku, jaka jest oporność przy częściowo otwartej klapie i jaka przy całkowicie otwartej klapie przepływomierza ). Oczywiście mierzone między pinem 2 i 3

Za pomoc z góry dziękuje :)
1. Wywalaj nic sie nie stanie, tylko wężyki pozaślepiaj.
2. Najlepiej sprawdzać napięcie na włączonym zapłonie. Rezystancja powinna iść od 0 do 1200 ohmów w zakresie wychyłu klapki od zera do 2/5 zakresu. Potem od 2/5 do 5/5 powinna spadać z tych 1200 do nawet okolo 300 ohmów przy całkowitym wychyleniu.

Pomiar napięcia jest bardziej miarodajny bo przepływomierz tak naprawdę jest bardzo skomplikowanym dzielnikiem napięciowym. Lepiej zmierz tak:

1. Włącz zapłon.
2. Podepnij miernik i zacznij wychylać klapkę. Napięcie powinno liniowo rosnąć od 0 do okolo 5 Voltów. Zależnośc ta powinna być liniowo proporcjonalna, czyli im więcej wychylisz klapkę tym więcej voltów na voltomierzu powinieneś widzieć.

: pn paź 27, 2008 17:13
autor: Paweł Marek
co do przeływki to albo jak bugalon, a konkretne wartości napięć: Wtyczka oczywiście podpięta, odciągasz osłonę gumową wtyczki coby sie do kabli dostać.
Zapłon włączony silnik stoi: ok. 0.25 V
Obroty jałowe - zależy jakie sa akurat od 0,7-0,8 na zwykłych prawidłowych jałowych, do 1,2 na podwyższonych jałowych na zimnym silniku. Maksymalne otwarcie klapki (to raczej palcem odchylasz klapkę na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie) 4,5 Volta. Powodzenia.