Pytania po Swapie na 1.8PF ( Digifant II )

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Direct
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 04, 2006 20:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała,Jaworze
Kontakt:

Pytania po Swapie na 1.8PF ( Digifant II )

Post autor: Direct » pn paź 27, 2008 08:37

Witam ....
Jestem w trakcie SWAPu na 1.8 pf ( digifant II ) i mam parę pytań....

1.czy usunięcie zbiornika węgla aktywnego i jego instalacji( wężyków podciśnieniowych ) będzie miało jakiś specjalny wpływ na pracę silnika ?? oczywiście wszystkie króćce które były połączone z tym zbiornikiem będą zaślepione więc o lewym powietrzu nie ma mowy.

2. czy mógł by mi ktoś podać....najlepiej zmierzyć omomierzem.....w jakim zakresie pracuje przepływomierz powietrza ( jaka oporność jest w chwili spoczynku, jaka jest oporność przy częściowo otwartej klapie i jaka przy całkowicie otwartej klapie przepływomierza ). Oczywiście mierzone między pinem 2 i 3

Za pomoc z góry dziękuje :)



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn paź 27, 2008 16:52

Ad.1 - nic nie powino złego się dziać, ale króciec od podciśnienia z silnika powiniec być zaślepiony, natomiast ten od zbiornika paliwa powinien być otwarty - jest to odpowietrzenie zbiornika paliwa. Nie wiem dokładnie jak jest w PF, ale powinien gdzieś tam być elektrozawór filtra z węglem aktywnym - nie wiem, jaka jest reakcja układu sterowania silnikiem na brak tego elektrozaworu - czy przypadkiem ECU nie przełaczy się w jakiś awaryjny tryb itp.


- naprawa, odnowa i budowa od podstaw wiązek elektrycznych (także clean look);
- swapy silników;
- inne nietypowe usługi elektryczne, których warsztaty nie robią, albo biorą za nie kupę kasy :D
BARDZO niskie ceny, staranne wykonanie - szczegóły priv.

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Re: Pytania po Swapie na 1.8PF ( Digifant II )

Post autor: bugalon » pn paź 27, 2008 17:03

Direct pisze:Witam ....
Jestem w trakcie SWAPu na 1.8 pf ( digifant II ) i mam parę pytań....

1.czy usunięcie zbiornika węgla aktywnego i jego instalacji( wężyków podciśnieniowych ) będzie miało jakiś specjalny wpływ na pracę silnika ?? oczywiście wszystkie króćce które były połączone z tym zbiornikiem będą zaślepione więc o lewym powietrzu nie ma mowy.

2. czy mógł by mi ktoś podać....najlepiej zmierzyć omomierzem.....w jakim zakresie pracuje przepływomierz powietrza ( jaka oporność jest w chwili spoczynku, jaka jest oporność przy częściowo otwartej klapie i jaka przy całkowicie otwartej klapie przepływomierza ). Oczywiście mierzone między pinem 2 i 3

Za pomoc z góry dziękuje :)
1. Wywalaj nic sie nie stanie, tylko wężyki pozaślepiaj.
2. Najlepiej sprawdzać napięcie na włączonym zapłonie. Rezystancja powinna iść od 0 do 1200 ohmów w zakresie wychyłu klapki od zera do 2/5 zakresu. Potem od 2/5 do 5/5 powinna spadać z tych 1200 do nawet okolo 300 ohmów przy całkowitym wychyleniu.

Pomiar napięcia jest bardziej miarodajny bo przepływomierz tak naprawdę jest bardzo skomplikowanym dzielnikiem napięciowym. Lepiej zmierz tak:

1. Włącz zapłon.
2. Podepnij miernik i zacznij wychylać klapkę. Napięcie powinno liniowo rosnąć od 0 do okolo 5 Voltów. Zależnośc ta powinna być liniowo proporcjonalna, czyli im więcej wychylisz klapkę tym więcej voltów na voltomierzu powinieneś widzieć.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn paź 27, 2008 17:13

co do przeływki to albo jak bugalon, a konkretne wartości napięć: Wtyczka oczywiście podpięta, odciągasz osłonę gumową wtyczki coby sie do kabli dostać.
Zapłon włączony silnik stoi: ok. 0.25 V
Obroty jałowe - zależy jakie sa akurat od 0,7-0,8 na zwykłych prawidłowych jałowych, do 1,2 na podwyższonych jałowych na zimnym silniku. Maksymalne otwarcie klapki (to raczej palcem odchylasz klapkę na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie) 4,5 Volta. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony pn paź 27, 2008 17:15 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 2 razy.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 336 gości