Strona 1 z 1

Czy jest różnica miedzy alternatorami z diesla i benzyny?

: pt paź 24, 2008 20:34
autor: bandi86
Witam mam mkII 1.6td, i muszę wymienić alternator i zastanawiam się czy alternatory od benzyny też będą pasować czy jest jakaś różnica, że niemożna by go do mojego dieselka włożyć? na alternatorze mam: KL->14V-20/45A, widziałem takie też co mają ładowania 55A czy to by pasowało do mojego golfa? Na co jeszcze zwrócić uwage przy kupnie alternatora?

: pt paź 24, 2008 20:42
autor: pszczyna
Diesle zawsze maja podwyszony prąd ładowania 90- 130A a z powodu świec żarowych ,lacz nie ma przeszkud w zamontowaniu do benzyniaka tak jak ja zrobiłem zamiana 70 na 90A o ile łapa ci spasuje lecz licz się z większymi oporami alternatora a co za tym idzie większe zużycie paliwa!!! lecz komfort jazdy nie porównywaly --światła nie przygasają na dohamowaniu, i radio nie gaśnie podczas odpalania ale to zasługa mocniejszego AKU który byś musiał zakupić ponieważ stary nie odbieze tyle energi i może być przeładowany

: pt paź 24, 2008 20:49
autor: bandi86
ja mam akumulator 75Ah, to jaki alternator max może być? czyli jeśli będzie pasował to może być alternator z benzyny ale lepiej od diesla?

: pt paź 24, 2008 20:54
autor: pszczyna
90Ah są takowe nawet z benzyniaka wersje z klimą /dodatkowe wyposażenie elektryczne/ siedzenia lusterka / szyby/ITp

: pt paź 24, 2008 21:10
autor: Zico63b
Numer VW: 068 903 017 R lub 036 903 017F. Są to 45A altki dla diesli, mają dwa wejścia sterujące - ładowanie i (ważne) obrotomierz. I ładna 90-ka dla wersji z klimatyzacją: 068 903 018E

: pt paź 24, 2008 22:17
autor: Jarowo
Jak miałeś 45A i dawał radę ale padł to praktycznie taki sam czy też 55, 70, 90, będą robić i pozostaje tylko kwestia mocowania. Sugerował bym założenie jednak nieco mocniejszego niż miałeś bo w dzisiejszych czasach (światła cały dzień + mocne wzmacniacze w radiach) prądu nigdy nie za wiele. Z tym przeładowaniem to się pszczyna, ciut rozpędził ponieważ regulator napięcia czuwa nad właściwym poziomem napięcia a co do prądu wychodzącego z alternatora to ten jest określony przez ilość i moc podłączonych odbiorników i stopień naładowania aku. Ważne aby prąd, który ma wpływ na moc alternatora (bo napięcie można uznać z niezmienne) był rozsądnie duży tzn. na miarę potrzeb.
Zico63b, pisał o wyjściu na obrotomierz. Jeżeli masz obrotomierz alternator nie ma wyjścia na niego to żaden kłopot. Można je dorobić. Wystarczy wyprowadzić sygnał z jednej z fazy stojana (jeszcze przed diodami), czyli przylutować tam kawałek przewodu i wyprowadzić na zewnątrz i podłączyć do niego obrotomierz.