Strona 1 z 1

Luz końcówki drążka kierowniczego -czy bardzo niebezpieczne?

: pt paź 24, 2008 15:20
autor: Agamek12
Mówię tu o luzie, który powoduje jedynie minimalne (30stopni) obracanie się drążka kierowniczego wzdłuż jego osi. Połączenie podczs ruszania kierownicą jest nieruchome, nic nie stuka, opony nie są ścierane, auto nie myszkuje. Ponieważ w tej chwili nie mam czasu odstawić auta do warsztatu chciałbym wiedzieć, cz z tą usterką mogę jeszcze trochę pojeździć, czy może sie to poprostu rozlecieć? Naprawą chcę zająć się za jakieś 3 tygodnie, razem z wymianą rozrządu, oleju, amortyzatorów, opon i kilku innych rzeczy. A przy okazji: jaka jest częstotliwość wymiany paska rozrządu w silniku PN?

: pt paź 24, 2008 16:14
autor: dziejo
drązek zakończony jest sworzniem kulowym i siłą rzeczy musi być ruchomy podczas skręcania
skoro nic nie stuka auto się dobrze prowadzi (nie ściąga ) więc spoko

: pt paź 24, 2008 16:22
autor: chrzanu88
to w niektorych przypadkach moze byc niebezpieczne niestety... jak ci kleknie uklad kierowniczy na jakims zakrecie to bedzie nie fajnie;p

ja bym nie ryzykowal;)

: pt paź 24, 2008 16:35
autor: sas_gti
to w niektorych przypadkach moze byc niebezpieczne niestety... jak ci kleknie uklad kierowniczy na jakims zakrecie to bedzie nie fajnie;p

ja bym nie ryzykowal;)
z tego co kolega napisał to żadnego luzu on nie ma, Po prostu drążek obkręca mu się w prawo i lewo o jakieś 30 stopni, a to jest całkiem normalne, Tak musi być.

: pt paź 24, 2008 17:02
autor: Agamek12
dziejo pisze:drązek zakończony jest sworzniem kulowym i siłą rzeczy musi być ruchomy podczas skręcania
skoro nic nie stuka auto się dobrze prowadzi (nie ściąga ) więc spoko
no ale druga końcówka nie pozwala na minimalny nawet obrót drążka...

: pt paź 24, 2008 17:41
autor: sas_gti
tzn ze masz za mało siły. Obracać się musi bo to wynika z konstrukcj przegubu kulowego jakim jest końcówka drążka

: pt paź 24, 2008 17:49
autor: DJTim
luz pojawia sie wtedy kiedy zaczyna stukać czyli jak sie wytrze w srodku jesli luz bedzie za duzy to poprostu sie rozleci moze wyskoczyc przy byle dziurze w którą sie wjedzie. taki przegób musi sie dac obrucic o 360 topni bez wyczuwalnych lozów "stukowych" jesli przegób sie nie obraca to jest przytarty, zasniedziały albo zardzewiały

mysle ze nic nie pomieszałem :)

: pt paź 24, 2008 18:02
autor: Agamek12
DJTim pisze:luz pojawia sie wtedy kiedy zaczyna stukać czyli jak sie wytrze w srodku jesli luz bedzie za duzy to poprostu sie rozleci moze wyskoczyc przy byle dziurze w którą sie wjedzie. taki przegób musi sie dac obrucic o 360 topni bez wyczuwalnych lozów "stukowych" jesli przegób sie nie obraca to jest przytarty, zasniedziały albo zardzewiały

mysle ze nic nie pomieszałem :)
kolego, ja mówię o tym, że mi wokół własnej osi obraca na jakieś 30stopni drążek kierowniczy a nie kula w panewce (żeby było bardziej obrazowo: drążek obraca się w taki sposób jak wał korbowy silnika) . Drążek nie ma prawa obrócić się o 360stopni, chyba że nie będzie miał zamocowanej końcówki...

: pt paź 24, 2008 18:05
autor: sas_gti
Agamek12, kolego a tu juz druga osoba Ci mówi że drążek musi się obkręcać w penym zakresie wokół własnej osi. Tak jest skonstruowany. Jakbys to mial chociaż raz w rękach to byś wiedział że tak musi być