Strona 1 z 2

problem z ładowaniem ciąg dalszy...:/

: pt paź 24, 2008 00:00
autor: papaj
witam, padl mi niedawno regulator napięcia, kupiłem nowy za 45 zł (altek VALEO) i było ok ale po całej tej akcji zamontowałem sobie w aucie voltomierz i po dwóch tygodniach oberwacji wyci ągam nastepujące wnioski:
jak zimny ładowanie bez obciazenia ponad 14
zał swiatła i went na 2 biegu 13,6
sam went na 3 biegu 12,2
i jak spowrotem powyłanczam wszystko to wzrasta do 13,6-7
aku niedoładowany, po dwóch dniach juz cięzko kręci, na zgaszonym wieczorem wskazuje 12 volt a rano juz 10
pobór prądu ok 0,02 A

dodam ze zauwazyłem ze jak zimny tp lepiej ładuje, po ok 15 minutach ciezko ma wskoczyc ponad 13,5

co jest grane???
pomocy

: pt paź 24, 2008 00:36
autor: pekol
wina moze byc juz sam alternator.... moze nei daje juz takiego pradu jak powinien, sprawdz jak wygladaja szczotki, czy lozyska dobrze chodza... warto bylo tez rozebrac go i stawdzic jak sie maja uzwojenia...

pozneij sprawdzil bym wsyztskie glowne przewody do aku, rozrusznika no i masowe....

: pt paź 24, 2008 00:49
autor: bodzio_j
papaj pisze:jak zimny ładowanie bez obciazenia ponad 14
Gdzie mierzyłeś to napięcie? Jeśli na akumulatorze to sprawdź bezpośrednio na alternatorze. Jeśli będzie duża różnica to kable do sprawdzenia.
Do sprawdzenia masz też aku. Dobrze by było zmierzyć napięcie podczas rozruchu. i gęstość elektrolitu/

: pt paź 24, 2008 00:57
autor: papaj
aku w zeszłym roku nowy
mierzone i tu i tu, przy wymianie reglera ok 2 tyg temu czysciłem wszystkie styki itd i napiecie na aku i altku jest tylko o 0,1 mniejsze,
tak sie zastanawiam czy jest mozliwość ze jest za duzy akumulator w stosunku do alternatora?
chociaz w sumie altek ma adowac i tyle, nie wiem ..

: pt paź 24, 2008 01:05
autor: pekol
a jaki masz aku ?? tak w ogoel ??

: pt paź 24, 2008 01:11
autor: papaj
centra 55 Ah

[ Dodano: 24 Paź 2008 01:13 ]
zastanawia mnie to ze na zimnym jest ok a na ciepłym strasznie krucho i to ze sama dmuchawa powoduje spadek ładowania o 2 volty

: pt paź 24, 2008 01:21
autor: pekol
jaki prad???
teoretycznie nie powinien byc za duzy...

: pt paź 24, 2008 08:20
autor: bodzio_j
papaj pisze:a zgaszonym wieczorem wskazuje 12 volt a rano juz 10
pobór prądu ok 0,02 A
Więc gdzie się podziewają te 2V? Nowy aku nie znaczy dobry, sprawdź go .

: pt paź 24, 2008 09:04
autor: Maclaim
Lepiej zobacz na innym alternatorze , ja tak miałem niedawno, i wina leżała jednak po stronie alternatora :grin:

: pt paź 24, 2008 11:24
autor: papaj
pekol pisze:jaki prad???
teoretycznie nie powinien byc za duzy...
450

: pt paź 24, 2008 12:36
autor: Jarowo
papaj, jak dla mnie to punktem wyjscia powinny być te informacje
papaj pisze:jak zimny ładowanie bez obciazenia ponad 14
zał swiatła i went na 2 biegu 13,6
sam went na 3 biegu 12,2
i jak spowrotem powyłanczam wszystko to wzrasta do 13,6-7
aku niedoładowany, po dwóch dniach juz cięzko kręci, na zgaszonym wieczorem wskazuje 12 volt a rano juz 10
pobór prądu ok 0,02 A

dodam ze zauwazyłem ze jak zimny tp lepiej ładuje, po ok 15 minutach ciezko ma wskoczyc ponad 13,5
Tak na moje oko to masz dwa problemy. Pierwszy to pada z jakiegoś powodu bateria i drugi kiepskie napięcie ładowania. I teraz pytania. Czy przyczyna tych problemów jest jedna czy jest przyczyn więcej?
Jak mowa o jednej to takie objawy może powodować uszkodzenie diod prądowych alternatora. Wiadomo że to półprzewodniki i podczas pracy się grzeją i gdy taka dioda pod wpływem prądu nagrzewa się to przy częściowym jej uszkodzeniu może pracować niewłaściwie (mieć zwarcie lub przerwę) i gorsze ładowanie. Rozładowanie baterii także można w jakiś sposób tym wytłumaczyć czyli rozgrzana zwarta dioda rozładowuje baterię jak jak ostygnie alternator to jej temp. na tyle spada,że wszystko jest oki. Inną wspólną przyczyną może być bateria uszkodzona jedna z cel akumulatora (np. zwarcie wew. celi spowodowane nie koniecznie złym użytkowaniem, ale producent zawsze jest niestety innego zdania).
Jak możliwość to spróbuj najpierw dokonać pomiarów na innym akumulatorze (mniej roboty niż altkiem i zawsze łatwiej pożyczyć aku niż alternator jak nie masz drugich), a następnie zostaw samochód (kolejność dowolna) ze zdjętą klemą, aby odłączyć całą instalację,a potem tylko z odłączonym kablem prądowym od akumulatora. próby możesz przeprowadzać na swoim i tym drugim akumulatorze. Jak by z napięciem ładowania dalej była kiszka, a aku by nie tracił napięcia kiedy jest odłączony to zostaje alternator.
Wyniki obserwacji wrzucisz na forum i się coś dalej wymyśli :bajer: , bo cudów nie ma .
Gorzej jak twoje problemy powoduje kilka różnych usterek, ale myślę że to co pisałem w jakiś sposób pomoże je zdiagnozować.

: pt paź 24, 2008 18:44
autor: pekol
papaj pisze:jaki prad???
teoretycznie nie powinien byc za duzy...


450
no to nie ma mowy o niedoladowaniu.... sprawdzaj alternator....

: sob paź 25, 2008 00:50
autor: papaj
chłopaki godzine temu voltomierz wskazywal 12,1 i odłączylem kabel od alternatora, jak jutro bedzie takie samo natężenie to juz jasne ze altek:)

: sob paź 25, 2008 09:06
autor: Jarowo
Raczej napięcie, ale mniejsza o to. Pamiętaj o tym, że uszkodzony aku może sam od siebie traci napięcie i jak piszesz odłączyłeś altek, czyli instalacja została nadal połączana z aku i jak napięcie spadnie to poza niesprawnym aku może byc to wina instalacji. Dobrze by było próbować także z innym aku.