Strona 1 z 3

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

: śr paź 22, 2008 14:59
autor: danlat83
WItam wszytkich! Jestem nowym użytkownikiem i od 4 miesięcy posiadaczem golfa 2 z 1987 roku skrzynia automat. Dodam że troche czytałem na forum o rodzaju olejów itp. Dowiedziałem się od Mechanika że oprócz oleju Dextron 2 lub 3 wchodzi tam także hipol. wymagana jest także przy tym wymiana filtra i uszczelki no i ok. Piszecie na forum żeby wymienić stary olej wystarczy odkręcić miskę i wlać przez otwór w którym jest bagnet olej Dextron 3, no właśnie a gdzie wlewa się ten hipol (podobno bagnetem sprawdza sie tylko ten Dextron a Hipolu sie tak nie sprawdza) ?? Wszystkie te wypowiedzi są dla mnie niejasne i mówią tylko o oleju Dextron. Nie wiem ile ten golfik jeździł na tym oleju dlatego chciałbym to wymienić chociaż poziom oleju jest dobry i jego kolor też nie budzi zastrzeżeń.

: śr paź 22, 2008 16:23
autor: albert1973
jak juz bedziesz odkrecal miske to pamietaj aby odkrecic od spodu filtr oleju -jest przykrecony na 2 wkrety ,jak jest zabrudzony to je przemyj- to takie metalowe sitko

: śr paź 22, 2008 17:02
autor: mariusz75
1. olej do automatycznej skrzyni biegów - to ten DEXtron
2. olej do mechanizmu róznicowego - to właśnie HIPOL
W manualnych skrzyniach jest tylko jeden olej do skrzyni i mechanizmu różnicowego, a w automatach jest on rozdzielony.
I przed wymiana dokładnie sprawdz jak się go wymienia bo to nie jest tylko spóścić i wlać przez miarke a potem sprawdzić poziom.

: śr paź 22, 2008 17:33
autor: nerlst
Ostatnio wymieniałem w swoim automacie olej. Skrzynia automatyczna posiada przekładnię planetarną i przekładnie główną. Do przekładni planetarnej wlewa się olej ATF (czyli Dexron) i wchodzi go tam ok 3L, wymienia się go co 30-45tyś.km. Natomiast oleju w przekładni głównej się nie wymienia, trzeba tylko sprawdzać jego stan. Aby sprawdzić jego stan trzeba wjechać na kanał samochodem i tuż pod przegubem wewnętrznym będzie taka nakrętka na duży imbus, trzeba ją odkręcić i wsadzić tam palec, olej powinien sięgać dolnej krawędzi otworu, jak nie sięga to przez ten otwór trzeba dolać oleju, wchodzi go tam ok 0,75L o oznaczeniu 75W90 tylko syntetyczny!! Przy wymianie oleju Dexron pamiętaj wymienić uszczelkę miski, odkręcić filtr oleju i go wyczyścić ze szlamu. Olej Dexron wlewa się przez ten sam otwór w którym jest bagnet od sprawdzania jego poziomu. Olej w skrzyni automatycznej sprawdza się przy włączonym silniku, to bardzo ważne!! Podczas sprawdzania olej ATF musi być ciepły, ponieważ zmienia on objętość w zależności od temperatury!! Jak przykręcisz miskę wlej ok 2L oleju przejedź się kawałek, zatrzymaj na płaskiej powierzchni, nie gaś silnika , sprawdź poziom oleju, na miarce jest zaznaczone ile go jest, jeśli jest za mało to dolej. Ja wlałem trochę za dużo i musiałem wężykiem i strzykawką trochę go wyciągnąć.

pzdr

: śr paź 22, 2008 21:14
autor: danlat83
Dziękuje wszystkim za odpowiedź a szczególnie nerlst o to mi chodziło gdzie ten hipol sie znajduje. Pytałem o ten hipol bo obawiam sie że miałem właśnie wyciek ze skrzyni bo zosatwiałem taką plamę po nocy coś ala hipol. Ogólnie podczas jazdy coś mi wyje (nie są to opony ) podejżewam właśnie brak tego hipolu i pewnie to ma główny wpływ na wycie bo Dextron ma dobry poziom. Troche włozyłem już w to auto i chciałbym sam wymienic te oleje bo mechanik zaśpiewał sobie 350 zł. Jeszcze takie pytanko ma to być Dextron 2 czy 3 , czy bez różnicy??

: śr paź 22, 2008 21:25
autor: pysio
mozesz wlac dextrona III, musi byc koniecznie MINERALNY. Do przekladni glownej wlej cos lepszego niz hipol, a przede wszystkim ustal skad wycieka

: czw paź 23, 2008 10:03
autor: nerlst
Panowie Dexron nie Dextron ;) Prawdopodobnie cieknie Ci któryś z simmeringów w przekładni głównej, wymiana prosta, ale czasochłonna. Do przekładni planetarnej wlałem Mobil ATF 220 http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... ATF220.pdf. Wszystko działa bardzo dobrze. Do przekładni głównej wlej coś lepszego od Hipola, ważne żeby olej miał oznaczenie 75W90, syntetyk.


pzdr

: czw paź 23, 2008 18:01
autor: raf1al
nerlst pisze:Panowie Dexron nie Dextron ;) Prawdopodobnie cieknie Ci któryś z simmeringów w przekładni głównej, wymiana prosta, ale czasochłonna. Do przekładni planetarnej wlałem Mobil ATF 220 http://www.upromex.com.pl/catalog/chara ... ATF220.pdf. Wszystko działa bardzo dobrze. Do przekładni głównej wlej coś lepszego od Hipola, ważne żeby olej miał oznaczenie 75W90, syntetyk.


pzdr

użytkuje automat już 2 lata ale nie wiedziałem ze przekładnia główna jest oddzielona od różnicowego ? na pewno sa to 2 rożne oleje? a dexron nie smaruje wszystkiego??

: czw paź 23, 2008 18:29
autor: nerlst
A gdzie jest tak napisane, że przekładnia główna jest oddzielona od różnicowego? Mechanizm różnicowy jest w przekładni głównej przecież. Przekładnia główna jest oddzielona od przekładni planetarnej i na 100% leje się inne oleje do obu przekładni. Do przekładni głównej 0.75L 75W90, do przekładni planetarnej 3L ATF, olej w przekładni planetarnej zmienia się co 30-45tyś.km, w przekładni głównej oleju się nie zmienia tylko dolewa jeśli jest jakiś wyciek. Jeśli olej z przekładni głównej dostanie się do przekładni planetarnej jest to dość kosztowna awaria skrzyni.


pzdr

: pt paź 24, 2008 22:16
autor: mariusz75
nerlst pisze:Olej w skrzyni automatycznej sprawdza się przy włączonym silniku, to bardzo ważne!! Podczas sprawdzania olej ATF musi być ciepły, ponieważ zmienia on objętość w zależności od temperatury!!
I to jest sedno wymiany oleju w automatycznej skrzyni biegów. :grin:

Dosam jeszcze tylko dla jasności że poziom oleju po nalaniu sprawdza się przy temperaturze oleju 30 - 35 stopni.
Olej spuszcza się przy gorącej skrzyni (inaczej dobrze rozgrzanym silniku)
Nalewa świerzy.
Robi się runde po wymianie (bardzo krótką ok.150 -200 metrów) podpina VAG-a i w blokach pomiarowych automatycznej skrzyni odczytuje się temp. oleju. Czekasz tak długo aż będzie w granicach 30-35 stopni i sprawdzasz prawidłowy poziom.

Dodam jeszcze że w serwisie ASO taka wymiana zawsze trwa ok 6-8 godzin. Sama wymiana to ok 30 min, a reszte czasu tu stygnięcie oleju do temp 30-35 stopni.

: sob paź 25, 2008 00:05
autor: nerlst
Z tym że VAG-a to można dopiero podpiąć od MK3 jeśli chodzi o temp. oleju w skrzyni automatycznej.


pzdr

: pn paź 27, 2008 18:26
autor: raf1al
mariusz-1975 pisze:1. olej do automatycznej skrzyni biegów - to ten DEXtron
2. olej do mechanizmu róznicowego - to właśnie HIPOL
W manualnych skrzyniach jest tylko jeden olej do skrzyni i mechanizmu różnicowego, a w automatach jest on rozdzielony.
I przed wymiana dokładnie sprawdz jak się go wymienia bo to nie jest tylko spóścić i wlać przez miarke a potem sprawdzić poziom.
bylem dzis na kanale odkręciłem ten korek kolo przegubu i lał sie normalnie olej z głównej przekładni!!!!
dodam ze skrzynia jeździ ok
zadzwoniłem do warsztatu zajmującymi sie skrzyniami i powiedzieli ze do skrzyni wchodzi tylko jeden rodzaju oleju!
ATF 320 napędza oraz smaruje jej elementy !!!!!

: pn paź 27, 2008 20:02
autor: mariusz75
bylem dzis na kanale odkręciłem ten korek kolo przegubu i lał sie normalnie olej z głównej przekładni!!!!
dodam ze skrzynia jeździ ok
zadzwoniłem do warsztatu zajmującymi sie skrzyniami i powiedzieli ze do skrzyni wchodzi tylko jeden rodzaju oleju!
ATF 320 napędza oraz smaruje jej elementy !!!!!
Potwierdzasz to co napisałem :bajer: Hipol do przekładni głównej oraz mechanizmu różnicowego i DEXRON lub ATF 320 który jest jego zamiennikiem do skrzyni biegów. :bigok:

: pn paź 27, 2008 20:49
autor: raf1al
Nie no nic nie potwierdzam tylko ktoś pisze coś ze tu inny olej a tu inny olej wiec odkręciłem korek tuz kolo przegubów a tam olej taki jak wlałem przez bagnet jeszcze świeżutki wiec łatwo poznać po czerwonym kolorze:) (tydzień ma później już gorzej z ładnym czerwonym)
nie ma tam żadnego rozgraniczenia ze różnicowy jest smarowany odzienie to jest po prostu korek spustowy do całości która i tak w 60 - 70% schodzi ze skrzyni bo z konwertera nie zejdzie gościu jeszcze coś mi tam tłumaczył ze sa dwa rodzaje wymiany oleju statyczne i jakieś dynamiczne ale już nie wnikałem co i jak!:)!!!

a mam jeszcze takie pytanie czy konwerter (sprzęgło hydro...) jest połączone jakoś ze skrzynia ze ten olej tam wchodzi? czy porostu tez ma jakiś wlew i spust?

nie zdarzyłem(zapomniałem) zapytać :)