Diagnoza ABS na opornikach
: śr paź 22, 2008 12:12
Witam
Mam uszkodzony ABS.
Nie moglem się połączyć z ABS'em poprzez Vaga dlatego diagnozowałem go poprzez instrukcję znajdującą się w książce "Sam naprawiam VW Golf".
Okazały się uszkodzone 2 przednie czujniki. Aby się upewnić pojechałem do sklepu elektronicznego i kupiłem 2 oporniki 1.2kΩ i podpiąłem zamiast czujników. Lampka z ABS'u zgasła.
Mam w związku z tym pytanie.
Czy jak ruszę samochodem z takim modem to czy ABS nie powinien działać tylko jak nacisnę na hamulec (wkońcu jest różnica szybkości obrotów tylnej i przedniej osi). Bo jak spróbowałem to raz po przejechaniu parunastu metrów znów się zapali kontrolka (może układ się orientuje że jest oszukiwany?) a nawet jak się nie zapali i zblokuje koła to ABS nie działa (nie odbija mi pedału). Dodam tylko że zblokowałem tylko koła przedniej osi ponieważ muszę wymienić korektor siły hamowania i tył jest za słaby.
Z góry dziękuję za pomoc.
Mam uszkodzony ABS.
Nie moglem się połączyć z ABS'em poprzez Vaga dlatego diagnozowałem go poprzez instrukcję znajdującą się w książce "Sam naprawiam VW Golf".
Okazały się uszkodzone 2 przednie czujniki. Aby się upewnić pojechałem do sklepu elektronicznego i kupiłem 2 oporniki 1.2kΩ i podpiąłem zamiast czujników. Lampka z ABS'u zgasła.
Mam w związku z tym pytanie.
Czy jak ruszę samochodem z takim modem to czy ABS nie powinien działać tylko jak nacisnę na hamulec (wkońcu jest różnica szybkości obrotów tylnej i przedniej osi). Bo jak spróbowałem to raz po przejechaniu parunastu metrów znów się zapali kontrolka (może układ się orientuje że jest oszukiwany?) a nawet jak się nie zapali i zblokuje koła to ABS nie działa (nie odbija mi pedału). Dodam tylko że zblokowałem tylko koła przedniej osi ponieważ muszę wymienić korektor siły hamowania i tył jest za słaby.
Z góry dziękuję za pomoc.