Strona 1 z 1

Problemy z 1.8 RP - przerywa, brak mocy, szarpie...

: wt paź 21, 2008 09:30
autor: SToRM
Witam!

Jak w temacie. Mam problemy z mk2 1.8 RP mojej :jami: .

Auto na zimno, dopoki nie lapnie troche temeratury chodzi masakrycznie.
Szapie, przerywa, brakuje mu mocy. Chodzi na 3 gary.
Problem wystepuje zarowno na benzynie i na lpg.

Na cieplo auto dziala idealnie. Odpala zarowno na cieplo i zimno od strzała.
Wymieniony zostal caly uklad WN. Wszystkie podcisnienia poprawnie podlaczone.

Jakies pomysly? Mam swoje dwa typy jeszcze, ale niechce nic sugerowac, wiec chetnie poslucham co wy macie do powiedzenia :bigok:

: śr paź 29, 2008 01:49
autor: Jacenty85
zmierz czujnik temperatury niebieski - obserwuj zmiany oporu wraz z rozgrzewaniem silnika. Gwałtowny skok wartości lub niska wartośc oporu na zimnym silniku może sugerowac jego uszkodzenie

: śr paź 29, 2008 10:41
autor: spiochu
witam, oto wartosci dla niebieskiego czujnika temperatuey, spardz czy sie w nich miesci, jak nie to do wymiany :

Temparatura [ *C ] ..................... Rezystancja [ kOhm ]

-20 ............................................. 12 - 20
-10.............................................. 8 - 11
0 ................................................ 5 - 7,5
+20 .............................................2 - 3
+40 .............................................1,0 - 1,5
+60 .............................................0,50 - 0,70
+80 .............................................0,28 - 0,38
+100 ...........................................0,18 - 0,22

pozdro

: śr paź 29, 2008 11:33
autor: nerlst
Przyczyna gdzieś w układzie zapłonowym. Czujnik Halla jest bardzo wrażliwy na wilgoć jak jest zapsuty, może samochód stoi gdzieś w wilgotnym miejscu, później jak się silnik nagrzeje wilgoć wyparowuje i pracuje normalnie. Jak już silnik będzie ciepły popsikaj takim spryskiwaczem jak jest do mycia okien w okolice czujnika Halla, jak samochód zacznie wariować to już masz przyczynę.


pzdr

: śr paź 29, 2008 12:57
autor: SToRM
Zupelnie zapomnialem o temacie, sczegolnie, ze napoczatku nikt nie odpisywal. Dzis , juz po naprawieiu problemu tu zagladnalem..
kyniuwlkp pisze:Otworz kopulke i zobacz czy palec nie upalony i jak tam to wszystko wyglada:)
Jak wspominalem caly uklad WN byl wymieniony (kable, swiece, kopulka, palec) :bigok:
nerlst pisze:Czujnik Halla jest bardzo wrażliwy na wilgoć jak jest zapsuty
Czujnik Halla powoduje totalny zgon motorowni, gdy wtedy brakuje pradu na cewce...
Jacenty85 pisze:zmierz czujnik temperatury niebieski - obserwuj zmiany oporu wraz z rozgrzewaniem silnika. Gwałtowny skok wartości lub niska wartośc oporu na zimnym silniku może sugerowac jego uszkodzenie
Dokladnie. Czujnik niebieski mial kosmiczna rezystacje przy temperaturze otoczenia juz ponizej 10 stopni celjszusza - zupelnie jak dla temperatury -20 stopni :bigok:
Wymiana czujnika poprawila prace motoru.

: śr paź 29, 2008 13:07
autor: Jacenty85
cieszę się że pomogłem :pub: